[BC3] Edimax Hub.........?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik zag bij MyCom dat ze een 8-poorts hubje hebben voor ?79,-
Hij is van Edimax 10Mbps Half-Duplex (alleen dat Half-duplex stond er niet bij)
Is het verstandig deze te kopen?
Hij zal gebruikt worden i.c.m. met MXStream om o.a. een 24/7 server te draaien en zodoende de internet verbinding te delen?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:00
Er is niks mis mee hoor. Heb hem zelf ook.

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:32
Ja, niks mis mee. Er zit ook nog een BNC aansluiting op, dat kwam bij mij wel van pas.

Engineering

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
voor dat geld is het een prima apparaatje. Je moet alleen wel zeker weten dat je niet over wilt stappen naar 100Mbps, anders zou ik meteen een dual speed hub kopen. :)

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-08 10:54
Dual speed hub werkt natuurlijk alleen op 100 Mbit als ALLE aansluitingen op 100Mbit werken. Anders moet je een switch nemen :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• x-force
  • Laatst online: 05-01-2024
maar kan je niet beter een "merk" hub/switch kopen? want dan heb je toch meer kwaliteit....

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:03

backupdevice

No Risk , Full Push

Moet je doen, ben je 300 gulden meer kwijt, en dan heb je een apperaat dat even veel kan als die Edimax.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• x-force
nou je kan een beetje een midden weg nemen. zoals netgear of linkpro

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

• Pierik
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:51

Pierik

I'll be back!!!

Ik heb zelf vorige week een UNEX hub gekocht en dat ding werkt ook perfect. Dus met een budget hubje is helemaal niks mis.

Waarom zou je een merk HUB kopen je betaald veel en veel meer maar het ding doet hetzelfde. Voor een bedrijf kun je natuurlijk wel beter een 3Com ofzo kopen maar voor thuisgebruik is een budgetding gewoon goed genoeg.

Iracing Profiel

• x-force
dat ben ik met je eens maar met een duurdere hub heb je toch wel meer kwaliteit in handen. zoals die dual hubs heb je met die goedkope dingen dat je geen geswitchte hub heb...... en dat soort dingen. ik zeg ook niet dat je een 3c moet kopen maar ik ben ook geen voorstander van een elcheapo...

• Pierik
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:51

Pierik

I'll be back!!!

Achja het is helemaal afhankelijk van de eisen die je eraan stelt. Als je het ding gebruikt om internet mee te delen heb je niet zo''n duur ding nodig. Als je hem vooral gaat gebruiken om grote hoeveelheden data heen en weer te pompen dan kun je inderdaad beter een duurdere HUB kopen.

Iracing Profiel

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Hallo.... Hij wil een 10mbit hub kopen.. Dus echt snelheid heeft ie niet nodig, want dan neemt ie wel een 100mbit. een Edimax voldoet dus echt wel. Gewoon kopen.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Prima hubje hoor die Edimax. Ik heb hem ondertussen doorverkocht en heb een Edimax 8-poorts 10/100 Switch gekocht. Ook dat is een prima apparaat, uiteraard niet managable, maar dat kun je ook niet verwachten voor fl 179,- :9

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 22:35
Pas een 10/100Mbit switch bij gistron gekocht (159,- excl verzend kosten). Ding werkt goed en denk echt dat dat beetje meer het waard is. Ik heb eerst ook die zelfde Edimax van mycom gekocht. Goeie (niet slechte) HUB, maar switch is toch een beetje toekomst denken (ja, ookal komt USB2/GigaBit Ethernet of Firewire...)

• x-force
Op maandag 28 mei 2001 12:19 schreef Devster het volgende:
Prima hubje hoor die Edimax. Ik heb hem ondertussen doorverkocht en heb een Edimax 8-poorts 10/100 Switch gekocht. Ook dat is een prima apparaat, uiteraard niet managable, maar dat kun je ook niet verwachten voor fl 179,- :9
dat managable wat is dat nou prezies??

• Hutspot
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-08 09:24
Dat een A-merk beter zou zijn gaat dus niet per defenistie op.
Vaak is het een vooroordeel maar in dit geval maarkt echt niks uit.
D'r zit weinig elektronica in zo'n hub dus het verschil is ook klein.
Een switch kan veel meer verschil geven maar in dit geval zou ik zeker voor de edimax gaan
Pagina: 1