Toon posts:

[BC3] router: sommige ip''s expres geen internet.. hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De frustraties in ons huis zijn flink aan het oplopen omdat een familielid hier bijzonder slecht is in het plannen van ''r tijd, wat ten koste gaat van huiswerk. De computer is het vermaak waar het foutgaat; er wordt gekampt met ''n hevige chatverslaving.

Welnu, mijn vader vroeg mij of het mogelijk was dat de computer waarachter gewerkt wordt door de betreffende individu, alleen over internet te laten beschikken tussen bepaalde uren.. nu draait de internetrouter een simpel programmaatje, All Aboard waarmee ik internet deel door het huis. Onder windows 2000.. Nu weet ik niet of er alternatieve programmaatjes zijn die ik er eventueel nog naast zou kunnen draaien, waarmee ik in kan stellen welke ip''s op welke tijdstippen wel of geen internet verschaft krijgen...?

Ik heb met search al wat gezocht betreffende dit onderwerp, maar niets gevonden...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op zondag 27 mei 2001 19:49 schreef tepelkaas het volgende:

De frustraties in ons huis zijn flink aan het oplopen omdat een familielid hier bijzonder slecht is in het plannen van ''r tijd, wat ten koste gaat van huiswerk. De computer is het vermaak waar het foutgaat; er wordt gekampt met ''n hevige chatverslaving.

Welnu, mijn vader vroeg mij of het mogelijk was dat de computer waarachter gewerkt wordt door de betreffende individu, alleen over internet te laten beschikken tussen bepaalde uren.. nu draait de internetrouter een simpel programmaatje, All Aboard waarmee ik internet deel door het huis. Onder windows 2000.. Nu weet ik niet of er alternatieve programmaatjes zijn die ik er eventueel nog naast zou kunnen draaien, waarmee ik in kan stellen welke ip''s op welke tijdstippen wel of geen internet verschaft krijgen...?

Ik heb met search al wat gezocht betreffende dit onderwerp, maar niets gevonden...
Tja, Linux->Squid->Acces List in squid.conf->bepaalde Ip''s op internet->de rest niet...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Oh jah:

GoT != Gathering of Taalkundigen! ;)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Kijk vooral eens naar proxies, daarmee kun je zoiets vaak instellen. Of je moet zo''n kindvriendelijk ding opzoeken en op die persoon zijn PC zetten.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op zondag 27 mei 2001 22:09 schreef pc-reactive het volgende:

[..]

Tja, Linux->Squid->Acces List in squid.conf->bepaalde Ip''s op internet->de rest niet...
hij zegt net dat die win2k met AA gebruikt.

volgens mij kun je gewoon instellen dat je ip lease in win2k alleen op bepaalde momenten is engeschakeld, maar dan moet je wel opnieuw opstarten als je wilt gaan internetten...

ik zou zeggen: kijkeens op tucows/download.com of en een freeware proggie voor te krijgen is.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• BC3 Victim
Op zondag 27 mei 2001 23:11 schreef Dirk-Jan het volgende:

[..]

hij zegt net dat die win2k met AA gebruikt.
Ja maar linux is gewoon beter :P

Verwijderd

Topicstarter
ik had eerder al een programma gevonden, maar dat moest locaal geinstalleerd worden. Helaas was dit ook nogal gevoelig voor te slimme gebruikers, questie van programma uit de opstarten halen en je kon gewoon weer heerlijk doorinternetten.

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 14:07

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Op zondag 27 mei 2001 22:11 schreef pc-reactive het volgende:
Oh jah:

GoT != Gathering of Taalkundigen! ;)
Ja, ik mag het wel. Ik kamp ook weleens met een sterke neiging tot het verwoorden van een vraagstuk in dergelijk taalgebruik.

Verwijderd

Domeinserver van maken, aan laten melden op domein, deze aanmelding slechts op bepaalde uren toestaan. Indien niet aangemeld op domein, dan lokaal aanmelden en geen internet.

Maarre, is dit allemaal niet wat drastisch ?
Ik bedoel: je hebt het verdorie over een woonhuissituatie. Ik ben netwerkbeheerder op een middelbare school en zelfs wij filteren niet preventief (en het ''misbruik'' valt reuze mee).

Ik zou zeggen: laat je server een logfile maken (dat kan elke fatsoenlijke proxy) en als deze persoon zich niet aan de afspraken houdt: daarop aanspreken.

Ik kan me voorstellen, dat je vindt dat ik het probleem nu bagetalliseer.

Een creatieve oplossing: een tijdschakelaarje inbouwen in de netwerkkabel naar de bewuste PC. Ik bedoel dus, dat je bv de oranje draad op bepaalde tijden onderbreekt met een klokje (evt. via een relais) Geen idee, of dit storingen oplevert, trouwens.

mvg, John

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
Met winroute kun je bepaalde packet filters op bepaalde tijden aan/uit zetten, je kunt het dan zo instellen dat die persoon gewoon geen data krijgt op die momenten door alle poorten voor zijn/haar IP dicht te zetten :)

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

De meeste proxies zoals Winroute of Wingate kun je gewoon users aanmaken, die gekoppeld zijn aan een IP. En voor deze users kun je dan ook toegestane tijden ingeven voor Inet gebruik.

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1