[BC3] Chello niet werkend te krijgen.

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik probeer op een Cyrix 300 met 32MB SDram en een PcPartner mainboardje met VIA VPX chipset Chello aan de gang te krijgen. Helaas lukt dat niet echt. Als ik de 3COM kaart van chello inbouw loopt ie vast bij het opstarten of gaat ie rebooten. Ook in een ander slot. Doe ik er een andere netwerkkaart in dan start ie wel op maar wijst de kabelmodem geen IP toe aan de netwerkkaart en doet chello het niet. Ook werkt b.v. de optie vrijgeven in WINIPCFG niet, hij loopt dan vast. Doe ik een van deze kaartjes in mijn eigen pc dan doet chello het perfect. Ik denk dat het mainboardje brak is. Andere ideeen ? Het ding "werkt"onder 98SE. Ik heb ook 98FE geprobeerd.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:07
De netwerkkaart en het moederbord hebben zoals het lijkt inderdaad een conflict. Hier is vrij weinig aan te doen, hooguit een bios-flash maar ik weet niet of dit moederbord dat nog heeft.