Toon posts:

[BC3] Problemen met netwerk en printer.....

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een netwerkje thuis liggen, en 1 printer erop aangesloten..
We kunnen alles over netwerk, zoals gamen en kopieren, maar printen kunnen we niet...
Keb alle drivers goed geinstalleerd, maar als ik wat wil printer over netwerk doet ie het gewoon niet... :(

Wie kan mij helpen????? :?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Heb je je printer wel gedeelt??

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 26 mei 2001 22:46 schreef Waarom het volgende:
Heb je je printer wel gedeelt??
jah, ook nog.... ;)

Verwijderd

Welk os draait de pc met de printer, en welk os draait de client?
Als je een nepprinter toevoegd aan de printerpc, en deze deelt, werkt die dan ook niet, of wordt er dan wel een printopdracht ontvangen?

Verwijderd

wat voor printer heb je? een hp710c toevallig?

Verwijderd

moet geen probleem zijn 1 bak met windows en printer er op printer sharen bestand en printerdeling aanzetten natuurlijk
en dan via het netwerk de printer instaleren op de andere bak

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:29

DarkSide

theres no place like ::1

Idd gewoon bestands en printersharing aanzetten. Printer installeren op de bak waar hij fysiek aanhangt. Dan op de andere bak een printere installeren met de optie netwerkprinter, en dan jouw printer selecteren. Naampie aan de printer geven.
En nu zou je klaar moeten zijn.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Op zaterdag 26 mei 2001 22:40 schreef MicroDroid het volgende:
We hebben een netwerkje thuis liggen, en 1 printer erop aangesloten..
We kunnen alles over netwerk, zoals gamen en kopieren, maar printen kunnen we niet...
Keb alle drivers goed geinstalleerd, maar als ik wat wil printer over netwerk doet ie het gewoon niet... :(

Wie kan mij helpen????? :?
Ehhm ik neem aan dat je op de bak waar de printer aan zit gewoon de printer hebt geinstlled als lokale printer, en op de rest als netwerkprinter ?

Andersom helpt niet echt he ;)

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 07:30
Niet alle printers kan je gebruiken om via het netwerk te printen

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• TakutoRadiance
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 13:34
ik heb ook zoon probleem, en ik weet de oorzaak, mijn pc staat ingelogd als een user met een password, als je niet eerst via verkenner op de 2e pc inlogd op mijn pc, dan kan je ook niet printen, heb je eenmaal 1X ingelogd dan werkt printen wel :S

weet iemand een oplossing hiervoor???

• gotcha
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 18:20
als de pc met de printer win2k, NT, XP is dan zou je de gast-account aan kunnen zetten op deze machine (en ff kijken of die gast ook rechten heeft op de printer). zolang je dan niet inlogt op de andere pc (zoals jij het doet via verkenner een schijf proberen te benaderen) gaat ie dan als gast-user naar de pc-met-printer en je zou dan wel moeten kunnen printen.

mocht dat ook niet werken dan waren er vroeger van die leuke tooltjes als TweakUI etc waarmee je kon instellen dat het systeem altijd onder een bepaalde account inlogt (je hoeft dan niet meer eerst via verkenner te gaan om in te loggen).

maar goed, dit is allemaal nogal afhankelijk van welke OS-en op de systemen draaien maar wellicht kom je hiermee wat verder. succes :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Open hier maar een nieuw topic voor ...

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.