[BC3] krijg 100mbit netwerk niet aan de praat :(

Pagina: 1
Acties:
  • 89 views sinds 30-01-2008

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
mja, ik heb hier 2 pc''s

ze draaien allebei windows 98SE en hebben allebei een sitecom fast 10/100mbit PCI ethernet kaart erin zitten.

Ik draai al enkele jaren een netwerk en tot voor kort geen probleem gehad totdat ik besloot om mijn 10mbit netwerk te gaan vervangen voor een 100mbit netwerk.

Daarvoor heb ik dus die twee sitecom kaarten gekocht en een crosslinked utp kabel.
Vervolgens allebei de pc''s voorzien van een verse win98se install omdat ik de afgelopen weken al wat meer hardware had veranderd (video etc..) en de netwerk protocollen geinstalleerd die ik normaal ook gebruik.
Maar dit keer ging het dus niet echt goed, de pc''s konden elkaar niet vinden dus ik heb alles nog een keer bekeken maar kon niks vinden.

De volgende dag kreeg ik een ingeving en heb ik de kaarten die op 100 fullduplex stonden op 100 halfduplex gezet en daarna op 10mbit full duplex. Pas bij de laatste instelling deed mijn netwerk het normaal.

Iemand adviseerde mij om een nieuwe kabel te halen, maar nadat ik dat gedaan heb werkte mijn netwerk nog steeds maar op 10mbit fullduplex.

Kan iemand mij hier mee helpen want ik sta hier voor een compleet raadsel (ben geen hardware guru en kan zelf het antwoord nergens vinden).

Client: Client voor Microsoft-netwerken
Protocollen: ipx/spx compatibel protocol
netbui
tcp/ip
Bestands- en printerdeling voor Microsoft-netwerken

TCP/IP
DNS: Uitgeschakeld
Gateway: Geen
WINS-conf: WINS omzetting uitgeschakeld
IP: 192.168.1.1
255.255.255.0
bindingen: client voor microsoft netwerken
Bestands en printerdeling

De andere pc is hetzelfde geconfigureerd behalve het ip adres natuurlijk :)

Ik hoop dat ik hiermee voldoende gegevens heb gegeven.

Groetjes,

Maikel

oja, ik heb in mijn eigen pc ook nog een 3com kaartje van chello zitten

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• rene_404
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-03-2007

rene_404

Owh Jah!

If Networkcard does not work correct on 100Mb/sec

Please execute the diagnostic tool from the setup diskette under MS-DOS (6.0 version or above, i.e., 6.22) environment, and then select "Run Diagnostics" -> "Run Diagnostics on board" to see if all the items are
PASSED?

If diagnostics test result shows the "Internal loop back test" FAILED, please execute Patch_ab.exe program. Please run this program under MS-DOS.

First, power on under MS-DOS with ND012 plugged in the PC.

Secondly, run patch_ab.exe under MS-DOS, then it will display following message:

This is Mechanism One PCI system

IOBSAE = XXXX, IRQ = YY

Patching 8139A/B EEPROM is successful!!!

Note: XXXX is the real I/O address this NIC card occupied. YY is the real IRQ this NIC card used.

Finally, power off and power on again to let New setting take effect!

http://www.sitecom.nl/support/Patch_ab.exe

huh, heb ik dat gedaan?

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:28

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

100MB full duplex over een crosscable ??????
Das vragen om problemen, want dat kan officieel niet.
10 Mb Full duplex bestaat niet (mijn kaartje zegt idd ook dat het wel bestaat), maar volgens de 10Base specs kan het helemaal niet.

Typo gemaakt

I play my enemies like a game of chess...

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:21
Dûh!
100 mbit werkt nooit crosslinked... |:(

• BC3 Victim
alvast bedankt voor jullie hulp

Greetz

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hoezo niet dan?

Bij werkte het altijd wel gewoon :)

Voordat ik een 100mbit hub had werkte alles altijd perfect op 100MBit met een crosscable.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:21
Op zaterdag 26 mei 2001 16:31 schreef Peewee het volgende:
Hoezo niet dan?

Bij werkte het altijd wel gewoon :)

Voordat ik een 100mbit hub had werkte alles altijd perfect op 100MBit met een crosscable.
De 100 mbit snelheid haal je iig nooit, onmogelijk.

• blaatenator
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 09:59

blaatenator

tuut tuut tuut de grtn van

[off-topic]
Nou vraag ik me dan wel af waarom jij er zo van overtuigt bent dat het niet kan. Enige verschil met een gewone kabel is dat TX/RX omgedraaid zijn, omdat je er geen hub tussen hebt zitten (vergelijk modem kabel(RS232)/ Null-modem kabel).
Ook heb je het erover dat je never een transfer rate van 100Mb/s. Nee joh, ze noemen het voor nix 100BaseT(X, FX, etc.) Wat wel zo is dat je geen bestandje van 100MB in een seconde kunt overzenden, ten eerste omdat er een factor 8 verschil tussen zit(bandbreedte wordt meestal aangegeven in Mbit/s, bestandsgroote in MByte), en omdat er een hoop overhead van de protocolstack bijkomt.
D8 ik iig, correct me if I''m wrong:)
[/off-topic]

Okie, back on topic:
- Branden de led''s achterop de netwerkkaarten?
Zal wel, want op 10Mb/s werkt het dus wel.
- Is het ook idd cat5 UTP kabel?
Bij autosensing kijkt de NIC zelf wat de kabel aankan. Zit er teveel interferentie op de lijn, schakelt ie terug naar 10Mb/s. Best mogelijk dat als je de NIC dwingt op 100Mb/s te werken, dat ie nix doet.
- Kan je elkaar wel pingen (werd niet helemaal duidelijk uit je verhaal)
- Zo niet, kun je wel jezelf pingen (127.0.0.1)
Ik bedenk me net dat al deze stappen ook in de faq staan(bovenste topic).

Alaaf, waar zijn die smurfen!?!

• BC3 Victim
nope
ik kan de andere pc''s niet pingen, heb echt helemaal geen verbinding maar de ledjes achterop branden wel.

die patch van sitecom had ik trouwens al geprobeerd.. geen resultaat helaas..

Verwijderd

Hmm volgens mij kan 100Mbit wel over crosslink, in ieder geval wel via mijn switch, tja daar zit wel Auto MDI/MDIX op, maar volgens mij moet peer to peer ook wel op 100mbit kunnen.

Maar ik had hetzelfde geneuzel met die sitecom kaartjes. Ik heb het volgende gedaan. Je moet wel even zeker weten dat je de goede drivers hebt. Ik had drivers gedownload van sitecom, stonden in de directorie twee verschillende drivers. 1 algemene die alleen op 10 mbit werkte, en 1 speciaal voor win98 die 100 Mbit full ondersteunde, daarna die patch eroverheen, en hij deed het.

Succes

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

let op de datum als je post svp

B R T:
Aantal posts: 4

[ Voor 31% gewijzigd door Jimbolino op 16-04-2003 21:01 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ach tis nog vroeg :+ :o

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57

Predator

Suffers from split brain

Oud topic, zie ook de melding en de afwezigheid van de quick reply :z

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.