mja, ik heb hier 2 pc''s
ze draaien allebei windows 98SE en hebben allebei een sitecom fast 10/100mbit PCI ethernet kaart erin zitten.
Ik draai al enkele jaren een netwerk en tot voor kort geen probleem gehad totdat ik besloot om mijn 10mbit netwerk te gaan vervangen voor een 100mbit netwerk.
Daarvoor heb ik dus die twee sitecom kaarten gekocht en een crosslinked utp kabel.
Vervolgens allebei de pc''s voorzien van een verse win98se install omdat ik de afgelopen weken al wat meer hardware had veranderd (video etc..) en de netwerk protocollen geinstalleerd die ik normaal ook gebruik.
Maar dit keer ging het dus niet echt goed, de pc''s konden elkaar niet vinden dus ik heb alles nog een keer bekeken maar kon niks vinden.
De volgende dag kreeg ik een ingeving en heb ik de kaarten die op 100 fullduplex stonden op 100 halfduplex gezet en daarna op 10mbit full duplex. Pas bij de laatste instelling deed mijn netwerk het normaal.
Iemand adviseerde mij om een nieuwe kabel te halen, maar nadat ik dat gedaan heb werkte mijn netwerk nog steeds maar op 10mbit fullduplex.
Kan iemand mij hier mee helpen want ik sta hier voor een compleet raadsel (ben geen hardware guru en kan zelf het antwoord nergens vinden).
Client: Client voor Microsoft-netwerken
Protocollen: ipx/spx compatibel protocol
netbui
tcp/ip
Bestands- en printerdeling voor Microsoft-netwerken
TCP/IP
DNS: Uitgeschakeld
Gateway: Geen
WINS-conf: WINS omzetting uitgeschakeld
IP: 192.168.1.1
255.255.255.0
bindingen: client voor microsoft netwerken
Bestands en printerdeling
De andere pc is hetzelfde geconfigureerd behalve het ip adres natuurlijk
Ik hoop dat ik hiermee voldoende gegevens heb gegeven.
Groetjes,
Maikel
oja, ik heb in mijn eigen pc ook nog een 3com kaartje van chello zitten
ze draaien allebei windows 98SE en hebben allebei een sitecom fast 10/100mbit PCI ethernet kaart erin zitten.
Ik draai al enkele jaren een netwerk en tot voor kort geen probleem gehad totdat ik besloot om mijn 10mbit netwerk te gaan vervangen voor een 100mbit netwerk.
Daarvoor heb ik dus die twee sitecom kaarten gekocht en een crosslinked utp kabel.
Vervolgens allebei de pc''s voorzien van een verse win98se install omdat ik de afgelopen weken al wat meer hardware had veranderd (video etc..) en de netwerk protocollen geinstalleerd die ik normaal ook gebruik.
Maar dit keer ging het dus niet echt goed, de pc''s konden elkaar niet vinden dus ik heb alles nog een keer bekeken maar kon niks vinden.
De volgende dag kreeg ik een ingeving en heb ik de kaarten die op 100 fullduplex stonden op 100 halfduplex gezet en daarna op 10mbit full duplex. Pas bij de laatste instelling deed mijn netwerk het normaal.
Iemand adviseerde mij om een nieuwe kabel te halen, maar nadat ik dat gedaan heb werkte mijn netwerk nog steeds maar op 10mbit fullduplex.
Kan iemand mij hier mee helpen want ik sta hier voor een compleet raadsel (ben geen hardware guru en kan zelf het antwoord nergens vinden).
Client: Client voor Microsoft-netwerken
Protocollen: ipx/spx compatibel protocol
netbui
tcp/ip
Bestands- en printerdeling voor Microsoft-netwerken
TCP/IP
DNS: Uitgeschakeld
Gateway: Geen
WINS-conf: WINS omzetting uitgeschakeld
IP: 192.168.1.1
255.255.255.0
bindingen: client voor microsoft netwerken
Bestands en printerdeling
De andere pc is hetzelfde geconfigureerd behalve het ip adres natuurlijk
Ik hoop dat ik hiermee voldoende gegevens heb gegeven.
Groetjes,
Maikel
oja, ik heb in mijn eigen pc ook nog een 3com kaartje van chello zitten
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen