[BC3] Poorten van provider

Pagina: 1
Acties:

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 09:31
Het zit dus zo:
Deze maand heb ik teveel gedownd en heeft m''n provider me op smallband gezet. Zo kan ik niet meer surfen en downloaden op breedband, maar ik kan wel nog Games spelen op breedband.
Weet er hier iemand hoe ik kan surfen en downloaden via die poorten

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• Elroyv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01-2023

Elroyv

Novell Rulezzzz

Internet is toch om te downloaden en surfen en stuff....??

Goeie inet provider!

Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?

• Wirehead
We hebben een 10 gig max download, heeft er nu iemand een idee om via die poorten te surfen?? :r

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
welke provider????
lekker slechte reclame maken, dit is je kans! >:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Misschien via de proxy? Zal wel niet. Dan moet je iemand vinden met een goeie internet verbinding die een proxy voor jou wil draaien op een vage poort....bv een poort die je gebruikt om online te gamen

• DR
  • Niet online

DR

Op zaterdag 26 mei 2001 18:27 schreef ikbenveldmuis het volgende:
welke provider????
lekker slechte reclame maken, dit is je kans! >:)
Pandora gok ik, aan het emailadres te zien :)

• Wirehead
Hierbij maak ik hen zwart:
1) Toen ik het contract ondertekende ging ik akkoord met de toen gestelde downloadlimieten: 8Gig download ZONDER meerekenen van intern
Nu: 10 Gig MET rekenen intern
Ik download veel van nieuwsgroepen, dus met die 8zat ik snor, dus, ik ge hen daarover es informatie vragen
2) Ik betaal voor breedband, dan wil ik ook breedband, EN NIET VOOR ik op m''n download limie zit (gisteren aan 94% en een klein beetje gesurft, nu zit ik aan 100%??
Dus, pandora suckt

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 15:38
sorry hoor maar 10 Gig per maand is beetje aso en dan terrecht dat je wordt aangepakt als dit ten koste gaat van anders gebruikers bij jou in de buurt.
Maar het moet idd wel in je alg. voorwaarden staan voordat ze je kunnen afknijpen.

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
deze algemene voorwaarden zijn ondertussen aangepast met notificatie via de website gellof''k.
Kan je vrij weinig aan doen behalve je er bij neerleggen.. denk niet dat''t de moeite loont om ermee naar de rechtbank te stappen. Jammer genoeg.. ook pandoos Belg hier die continue moet opletten dat ie niet teveel divx''jes binnenhaalt.
uploaden doe''k gewoon helemaal niet.. neemt teveel limiet voor ze rekenen dan :(

Verwijderd

Op zaterdag 26 mei 2001 23:30 schreef a casema user het volgende:
sorry hoor maar 10 Gig per maand is beetje aso en dan terrecht dat je wordt aangepakt als dit ten koste gaat van anders gebruikers bij jou in de buurt.
Dan moet Casema zijn zaakjes maar eens beter regelen. Met MxStream Basic heb ik al een fair use van 35 Gb.

Verwijderd

<quote>
Maar het moet idd wel in je alg. voorwaarden staan voordat ze je kunnen afknijpen.
</quote>

onzin, je snelheidslimit is gezet, dus iedereen bij jou in de buurt zou even snel moeten kunnen internetten. Daarnaast betaal je voor breedband en 24 uur internet, dan moet je dat kunnen gebruiken ook. De conclusie van 10Gb in een maand dus knijpen slaat helemaal nergens op, heb jij tegenwoordig wel eens in een nieuwsgroep gekeken, met al die binary troep die er tussen wordt gegooid (die ik iig niet hebben wil) ben ik al snel aan de 500Mb per dat en dat enkelt aan nieuwsgroepen. Nu zit ik via me werk op het internet en heb ik helemaal geen last van dat soort gedoe (ook qua snelheid niet ;)), maar ik ben van mening dat een ISP ook met zijn tijd mee moet gaan. Wat moet dat wel niet worden als strax .NET wel doorgaat. Dan moet je een applicatie downloaden omdat je OS dat nodig heb en dan zegt je ISP mooi niet want je zit al aan je downloadlimiet? zullen weinig ISP''s overblijven dan als MS wel zijn zin krijgt.

• Wirehead
die 10gig is echt weinig hoor, als je wat gamet alleen, en je surft al, dan zit je na een maand al aan 50% en meer

• Wirehead
en als je overschakelt naar 15gig permand dan moet je het DUBBELE betalen, voor een stijging met 5 gig??
dit komt overeen met 2.995BEF/150FL
dit kan toch niet, das pure afzeterij
|:(

• BC3 Victim
10Gb/maand is geen breedband internet meer. Het is zoiets als een ferrari verkopen waarmee je maar 1 minuut per dag boven de 30Km/h uit kunt komen.

Maar goed, om de oorspr. vraag te beantwoorden.. het kan wel, maar alleen als je een ''partner in crime'' kunt vinden welke meehelpt. Het systeem is dan als volgt; jij laat een linux doos al het verkeer op poort 80 redirecten naar ''een ander systeem'' (je handlanger) en dat andere systeem NAT het en zet het weer terug naar poort 80.

De vraag is wat je hiermee bereikt, stel je zou dit voor elkaar krijgen (bv. iemand met een univ. account zou je best kunnen helpen), je provider zou dan echt wel zien dat je nog steeds teveel verkeer genereert en je gewoon afsluiten.

10Gb/per dag is overigens hetzelfde als 3,47Kb/sec (als je van een 24/7 datastroom uitgaat) dus imo nauwlijks breedband te noemen. Als jij 2 uur per dag surft met 50Kb/sec gemiddeld dan zit je al aan die 10Gb, oftewel is een onzinlimiet.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Wirehead
het probleem hier is dat er maar 1 provider is in belgië die internet via de kabel aanbiedt. dus ze hebben een monopolie: gevolg: prijzen zijn veel duurder dan die in Nederland per gigabyte. Het moet maar es gedaan zijn daarmee, dat er maar vlug een 2de kabelproviderkomt in belgië

• BC3 Victim
eej mxstream standaart is al 30gig, en daar staat in de voorwaarden fair use dinges, dus daar kunne ze nix doen, alleen ze zeggen dat ze bij 60 gig je gewoon de rest van de maand afsluiten..
maar 60gig is wel errrrug veel lijkt me zo

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Lopen we hier niet te hard te zeiken. Vooreerst bedraagt de downloadlimiet 10Gbyte per maand. Voor ik de smaak van divx;)-jes te pakken had kwam ik met moeite aan 1 gByte per maand, en dan deed ik al eens een ftp-install van Suse linux. Nu moet ik ook een beetje opletten om niet over mijn limiet te gaan, maar ik vrees dat deze het eerste jaar niet zal worden opgetrokken. Denk eens aan de modemmers, die kunnen niet eens rekenenen in Gigabytes zonder aan een onbetaalbare telefoonfactuur te ontsnappen...
Ik ben al heel blij dat het normale surfen terug opnieuw vlot gaat tijdens de piekuren.
Misschien kunnen ze een soort tweevoudig tarief inlassen : 5 Gb tijdens de piek, 20 ''s nachts???

• Wirehead
das zou nog niet zo''n slecht iets zijn
:)

Pagina: 1