Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...
Verwijderd
Ga nou niet zeuren dat ik de search moet gebruiken, dat heb ik al gedaan. Het probleem is echter dat daar alleen gevallen staan waar de win2k machine in 98 al wordt gevonden, maar dat er toegangsproblemen zijn. In mijn geval zie ik vanaf 98 de hele 2000-pc niet. Ik open Netwerkomgeving en zie alleen ''Volledig netwerk'' verschijnen. Die kan ik vervolgens niet openen, omdat ie niets vindt
Weet iemand of er een goeie tutorial op het net staat?
PS Als ik op mijn PC Win ME boot dat werkt het netwerk wel, met de Home Network Setup Disk of zo.
PS Als ik op mijn PC Win ME boot dat werkt het netwerk wel, met de Home Network Setup Disk of zo.
Ja, zelfde probleem heb ik hier ook. Als ik een server in het netwerk zet draait het allemaal prima. Zodra ik de boel zonder server laat draaien is kan het 2K station de rest niet zien. Heb van alles geprobeerd, neits wil helpen. Herinstallatie misschien?
Blijgt tenslotte MS he
Blijgt tenslotte MS he
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
poe zeg.
Volgende netwerk items ingesteld?
Win98:
- client for Microsoft Networks
- Nic
- TCP/IP -> Nic
- File and printer sharing for Microsoft Networks
Win2K:
Voor Nic->
- File and Printer Sharing for Microsoft Networks
- Internet Protocol (TCP/IP)
TCP/IP
zelfde Subnet mask ie. 255.255.255.0
verschillende ip adressen ie. 192.168.0.1 en 192.168.0.2, ze moeten wel binnen het subnet mask liggen.
Win98:
- Nic
- TCP/IP -> Nic
Win2K:
Voor Nic->
TCP/IP
verschillende ip adressen ie. 192.168.0.1 en 192.168.0.2, ze moeten wel binnen het subnet mask liggen.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Hmmm, je bent me net voor .Op vrijdag 25 mei 2001 19:03 schreef rdgroot het volgende:
poe zeg.
Win98:
- Nic
- TCP/IP -> Nic
Win2K:
Voor Nic->
TCP/IP
Verwijderd
Ja, ik heb de instellingen staan zoals jullie ze beschrijven, dus daar kan het niet aan liggen. Vanaf de win2k-bak zie ik het wanneer de 98-bak uitgaat, met een melding ''network calbe unplugged''. Een ping van 98 naar 2000 heeft ''doelhost niet gevonden''. Win2k heeft dit:
Vanaf ce 98-bak zie ik niets maar dan ook echt NIETS van een netwerk. Dus kan ik ook niet delen, waardoor ik vanaf win2k niet kan explorer op 98.P:\>ping 192.168.0.2
Pinging 192.168.0.2 with 32 bytes of data:
Reply from 212.142.32.68: TTL expired in transit.
Ping statistics for 192.168.0.2:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 0ms, Maximum = 0ms, Average = 0ms
Verwijderd
Dit is de RIPE van de het IP die ping terug geeft:
Maar hoe dan?
Dit is UPC en ik zit idd bij Chello. dus waarschijnlijk worden de 2 nics toch door elkaar gehaaldinetnum: 212.142.32.0 - 212.142.32.255
netname: UPC-BRAIN-0
descr: Brain IP core and distribution
country: NL
admin-c: ER1204-RIPE
tech-c: RO641-RIPE
tech-c: BB2539-RIPE
status: ASSIGNED PA
notify: registry@upc.nl
mnt-by: UPCNL-MNT
changed: bbokhorst@upc.nl 20001128
source: RIPE
Verwijderd
wat misschien ook wel makkelijk is, om een account te maken op de w2kpro computer voor de username op de win98 computer, daarmee kan je ook weer aparte shares maken voor die user.
Zorg dat allebei de netwerkkaarten op bv 10mbit staan of gewoon op auto zetten.
suc6
Zorg dat allebei de netwerkkaarten op bv 10mbit staan of gewoon op auto zetten.
suc6
Pagina: 1