[BC3] Thuisnetwerkje, inbel problemen

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
je kunt bij internet opties-> verbindingen toch het hokje ''nooit een verbinding kiezen''aanvinken, dan zou ie er mee op moeten houden....

ow wacht, laat maar ik las te snel, dat heb je algeprobeerd, hmmz, das vreemd......:?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Ik heb een netwerkje gemaakt met 2 pc''s: een linuxbak als server, en een win98/w2k-dualboot, gewoon 2 NICs en een utp kabel. Ik heb er momenteel nog geen internet aanhangen, alleen een modempje in de windowsbak. Aan de linusbak komt binnenkort adsl te hangen.
Nu werkt op zich alles wel, apache, samba en telnetten ed gaat goed, alleen wil windows altijd eerst inbellen voordat hij verbinding wil maken met de linux bak. Zelfs als ik het ip adres van de linux bak opgeef komt dat ^$%^& inbelschermpje...

Nou heb ik ook nog het probleem dat in de lan settings in w2k ik een dns server MOET opgeven. De optie DNS uitschakelen is grijs... onder w98 kan ik dat wel inschakelen. Waarom onder w2k niet :?
Ik heb nl geen dns draaien en heb die toch ook niet nodig, voor internet heb ik een inbelverbinding met bijbehorende dns, da''s toch genoeg lijkt me. De linuxbak is overigens een wins server, dns voor 2 pc''s lijkt me onzin. Of niet?

Hoe krijg ik windows nou zo ver dat hij niet in gaat bellen als ik wil inloggen op mijn server? Ik moet toch ergens kunnen instellen welke adressen lokaal zijn en welke extern ofzo?? Ik kan wel de inbelverbindingen uitschakelen maar dan belt hij helemaal niet meer in en dat is ook de bedoeling niet...
En hoe disable ik de dns onder w2k, zodat de inbelverbinding wel blijft werken?

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 15:37

Dreamer

Foutje

internet option en daar aanvinken inbelverbinding maken nadat entwrkr niet gereageert heeft.

dan moet hij het volgens mij doen

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

Op vrijdag 25 mei 2001 15:04 schreef dreamer het volgende:
internet option en daar aanvinken inbelverbinding maken nadat entwrkr niet gereageert heeft.

dan moet hij het volgens mij doen
Ja maar dan belt hij ook niet meer in als ik het internet op wil. :( De netwerkverbinding is er altijd, modemverbinding niet.

Weet iemand nog waarom ik de dns niet kan disabelen onder w2k?

Verwijderd

Nog een probleem dat opeens de kop op steekt:
De webserver. Als ik een url intik en niet eindig met een slash (bijv http://10.4.20.1/howto) krijg ik een DNS error, of server niet gevonden. Met slash erachter werkt het wel goed. Dit hoort toch ook niet? Het zou allebei toch moeten werken :?
En waarom krijg ik dan geen 404 error ipv dns error?