Toon posts:

[BC3] Grijze haren, NAT wil niet werken van MS!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zit met een probleempje, heb namelijk een netwerkje thuis, waarvan twee W2K Pro machines en 1 W2K Adv. Server die als Domain Controller fungeert.

Op dit domain staat Active Directory en DNS
Tevens zitten er twee NIC''S in waarvan de ene het IP adres heeft voor mijn internet verbinding via MXstream (ADSL)

Tweede NIC:

IP: 192.168.0.1
Subnet: 255.255.255.0
Default Gateway: -
Primary DNS: 192.168.0.1

Nou heb ik dus NAT geinstalleerd via "Router and Remote Access" en netjes aangegeven dat de ene voor het internet is en de andere voor mijn LAN netwerkje. Tevens nog een static IP adres met alleen maar 0.0.0.0 ingegeven voor internet (had ik gelezen in een soort zelfde topic als deze)

Het werkt alleen niet, ik heb wel internetverbinding, maar zodra ik dus op een client probeer te internetten dan werkt het niet. Ik krijg dan of een leding dat de server niet gevonden kan worden of ik krijg:
connecting 0.0.0.4, 0.0.0.5, 0.0.0.6 etc.
waarna vervolgens ook weer een foutmelding.

Ik heb het idee dat ik er erg dichtbij zit maar iets over het hoofd zie.

Op de clients Pc''s heb ik het volgende ingesteld:

IP: 192.168.0.10/11
Subnet: 255.255.255.0
Default Gateway: 192.168.0.1

Primary DNS: 192.168.0.1

Heeft iemand een idee??

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:47
je hebt voor netwerk dinges toch wel het vinkje ''route IP'' aangevinkd he? naam zal wel niet helemaal zelfde zijn, ik zit nu in win98 en niet in win2k serv...
Tevens nog een static IP adres met alleen maar 0.0.0.0 ingegeven voor internet (had ik gelezen in een soort zelfde topic als deze)
dat mag je me ook wel even uitleggen.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:58

Arno

PF5A

--> Network Troubleshooting <--

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
nee die heb ik niet aangezet, omdat deze voor ICS is. Moet dat wel dan? Ik had gelezen dat ICS is als je geen DNS, DHCP server gebruikt, indien je deze wel gebruikt moet je NAT te gebruiken.

• P5ycho
  • Laatst online: 22:47
gewoon aanpleuren dus.

moet dus bij het interne netwerk, zodattie daar dus de IPs route (vandaar ook Network Adress Translation, feitelijk naar IP''s doorverwijzen).

dan moet het werken. doet het hier in elk geval prima.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Topicstarter
ok, thx

Verwijderd

Topicstarter
nee hoor AF! zegt MS, dat kan niet, hij komt gelijk met de melding dat ik NAT moet afsluiten.

Weet iemand hoe het moet?
Weet iemand ook waarom ik van die gekke IP range krijg als ik probeer via een client te internetten (0.0.04, 0.0.0.7, 0.0.0.14 etc.)

Verwijderd

je moet op de clients de dns servers van de provider instellen. dit zijn dus dezelfde dns servers die voor het nicje waar je adslmodem aanhangt ingesteld staan. die kan je trouwens controleren voor het geval van DHCP met ipconfig /all in een command prompt.

suc6

Verwijderd

Topicstarter
op de NIC voor internetverbinding staat alleen dat ie dat automatically doet, zit namelijk bij Planet internet.

Heb even op hun site gekeken en heb nu de DNS van ze. Ik ga het proberen!

Verwijderd

en daarom moet je een ipconfig /all op je server doen zodat je de dns servers kan uitlezen.
als je die dus insteld op de clients met als gateway het ip van je server gaat het perfect werken. NAT moet natuurlijk wel aan staan voor de nic waar je internet mee op gaat

Verwijderd

Topicstarter
werkt nog steeds niet :(
Heb de DNS van mijn ISP op de clients gezet, maar nog steeds geen resultaat :(

Moet er ook niet iets in "LAN Properties" worden ingesteld in de browser? Of alleen als je een Proxy hebt draaien.

Maar goed, krijg nog steeds geen verbinding
DAHM!

Verwijderd

ook ff alles op een rij
server
NIC waar je het inet mee op gaat NAT voor aanzetten.
Lan NIC 192.168.0.1 255.255.255.0
gateway leeg
DNS servers van je ISP (uit te lezen met een ipconfig /all)

clients
192.168.0.2/3 255.255.255.0
gateway 192.168.0.1
DNS van je ISP

zo moet het werken. werkt het niet dan gaat NAT niet goed. probeer dan eens winroute ofzo.

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Mijn netwerk bestaat uit een 10Base2 BNC netwerk, heeft dat er iets mee te maken??

Verwijderd

zou niet uit mogen maken

Verwijderd

Topicstarter
Je wilt dat ik op mijn LAN NIC de DNS van mijn ISP zet?

Verwijderd

ben ik nou nog niet duidelijk genoeg geweest ????

Verwijderd

Topicstarter
Als iemand suggesties heeft, met het instellen van NAT in W2K Adv. Server GRAAG!

Het lijkt mij toch niet de bedoeling om je LAN een DNS op te geven van je ISP??

Zou zielig zijn voor je eigen DNS.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
DNS is waarschijnlijk het grootste probleem, kun je wel vanaf een werkstation pingen naar bijv. de dns server?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Nou is mijn netwerkverbinding een 10base2/BNC
Ik heb gelezen op de site van w2kwereld dat er een hub tussen moet of een crosslink, alleen dit is voor Ethernet, en ik heb BNC!

Heeft iemand een idee?

• ElemenTAL
  • Laatst online: 14-07-2025

ElemenTAL

Tweaking the elements

Op donderdag 24 mei 2001 21:31 schreef Professor_X het volgende:

Het lijkt mij toch niet de bedoeling om je LAN een DNS op te geven van je ISP??
Is wel degelijk de bedoeling, waar wou jij anders die DNS/IP kopelingen vandaan halen.

Nuff Said

Verwijderd

Topicstarter
iemand??
Pagina: 1