[BC3] Server!!! ~ Hoe?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hoe zet ik een server op voor mijn netwerk?
Ik heb gehoord dat je dan het beste linux kan gebruiken! Please help moi......

Robzilla *D

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:19

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Gewoon netwerkkabeltje in de NIC en gaanmet die banaan >:)

Even serieus, meer info graag.

Wat wil je met de server doen:

-1 File serving (SMB/FTP)
-2 Webserver (HTTP)
-3 Router/Gateway (NAT, etc)
-4 Gameserver

??????

Combinaties van bovenstaande mogelijk afhankelijk van beschikbare hardware

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-07 22:25
Het is in het begin wel makkeijk als je er iemand bij hebt die al verstand heeft van linux, scheelt je (en ons :) )een hoop tijd, als je eenmaal de basis onder de knie hebt, gaat het best makkelijk aangezien de support op het net echt zeer goed is.
succes!!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik wil gewoon kunnen internetten op de computers en gamez kunnen spelen en files kunnen kopieren enz.

Robzilla *D

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Rechtermuistoets op je Netwerk of Inbelicoontje, naar sharing tabje gaan en vinkje zetten.. klaar!

• KeeP IT ReaL
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:16
probeer eerst e-smith maar eens. Dat proggie is heel makkelijk om een router te bouwen. Ik ben nu zelf nog effe aan het kijken hoe ik er een print- en fileserver van kan maken.

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:19

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Op donderdag 24 mei 2001 15:05 schreef Rob_zilla het volgende:
Ik wil gewoon kunnen internetten op de computers en gamez kunnen spelen en files kunnen kopieren enz.

Robzilla *D
Internet(sharing) dmv NAT (network adress translation), ipchains regels voor zowel dorlaten als blocken van verkeer. Lezen en man ipchains. Als de machine enkel zelf met kunnen internetten is het een dial up verbinding maken (gaat inmiddels net zo gemmakelijk als in windows), via kabel internet of MxStream (en aanverwanten) even een HOWTO zoeken, die zijn er verschillende.

Filesharing onder linux: SaMBa (SMB) zit bij iedere distro eigenlijk wel of even bij samba.org downen en installeren, docs lezen. Is niet echt ingewikkeld.

Games spelen, afhankelijk van de 3D ondersteuning van de videokaart in de machine, alle 3Dfx kaarten worden al eeuwen ondersteund en Nvidia heeft een eigen driverset. In de nieuwste X-windowing (grafische gebruikers oppervlakte) worden meerdere kaarten ondersteund op 3D gebied. Games beschkbaar o.a. UT, Q3, MechWarrior, etc....

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Pagina: 1