Toon posts:

[BC3] Tv kijken via netwerk ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 computers aan een netwerkje hangen
(soec staan hieronder). In een van die 2 computers zit een WinTv Theater. Nu is mijn vraag of ik via het 10mbps netwerk tv kan kijken op de andere computer (zonder tv kaart). Zo ja , hoe dan ? Met welk progje.

Computer met tv-kaart

Pentium ll 350 @ 483
Aopen Ax6bc
Geforce Pro 32 Mb DDR
Sblive
Wintv Theater
3com 10/100 mbitps

Computer zonder tv-kaart

Pentium ll 233 @ 300
Gigabyth 6bxc
Diamond stealth ll s220
Sb 16
realtek 10 mbitps

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

dat zou ik ook wel eens willen weten

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

ja ik ook, maar als we dat blijven zeggen komen we niet aan een andwoord :P

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19
er is zo''n proggie waarmee je de desktop op een remote computer kan zien en besturen...

maar ik ben bang dat hij nooit vloeiend TV kan oversturen op die manier...

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 22:35
yep kan, ''k heb het eens ooit gedaan.

Met de Windows Media Tools, kun jij als een soort web-cam server dienen voor internet. Maar eigenlijk maakt het niet uit wat en waar je dat serveert.

Natuurlijk maar 1 zeker, zit een vertraging in van een paar seconden (net wat je instelt)...

Probeer ''t eens en laat eens weten of het gelukt is:
http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/en/Download/default.asp?#location2
(Ik heb het toen met een ouder versie geprobeert, maar ik denk dat het hiermee ook moet lukken... btw, het gaat om Windows Media Encoder 7.1)

Verwijderd

zeg, die vraag werd me laatst ook toegeworpen in de zaak. heb jij dat gevraagd?

de meneer wilde pci kaarten aanspreken vanaf een andere computer zoals een wintv''tje. Dat gaat nie echt werken, daar moet je tig stukkies software laten ''streamen'' in realplayer om dat over het netwerk te transporteren. Het kan wel, maar ik weet niet of het leuk is om eerst 5 proggies goed te starten en dan nog naar die andere bak te lopen en een een stream gaan bufferen. In die tijd is het journaal allang voorbij :)

• a casema user
  • Laatst online: 21-08 15:38
JA, dat kan.
hebben we hier een keer gedaan.
Mijn broertje heeft een tv-kaart (PCTV nogwat) en met NetShow Encoder (progje van MS wat toevallig zat op de CD van mijn webcam) werd het beeld gecapsured.
En door msbd://compnaam:7007 aan te spreken kon vanaf een ander pc in het netwerk (10 Mbit/sec) tv gekeken worden.
Zelfs fullscreen.:P

Is helaas niet gelukt DVD-film over netwerk op deze manier te sturen.

edit: typo

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn netwerk zou snel genoeg moeten zijn want als ik iets opneem is het ongeveer 800kbps en mijn netwerk is 1.1 mbps dus...

• a casema user
  • Laatst online: 21-08 15:38
Met Netshow Encodes kan je tot een bandbreedte van 512 kilobits per second.
ff quote uit progje
High quality video with full image size and high quality audio at 512 kilobits per second bandwidth. Good for delivery over intranets and LANs. Ideal for full screen video client applications.
technische details bij die bandbreedte
Audio Codec:Voxware MetaSound
Audio Format:AC24V1 24.0 kbps, 22 kHz, Mono
Video Codec:MS-MPEG4 V2
Frames/Second:15 fps
Capture Image Dimension:320x240
Video Quality:100%
Seconds/IFrame:8

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
Beetje zelfde topic als

[topic=183328]

Lees daar ook eens..

Ik denk zelf dat je met Win Media Encoder of Realserver een heel eind kan komen.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je moet inderdaad die Media Tools proberen, over je LAN kun je een lekker hoge bitrate gebruiken en dan zal de kwaliteit best te doen zijn.
Pagina: 1