[BC3] Mag ik ff schelden

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ben ik dus de afgelopen twee dagen bezig geweest met het aanleggen van me netwerkie en had ik het eindelijk voor elkaar dat alles het deed, begeven die $%#&&**^& netwerkkaarten het.

Zo dat moest ik ff kwijt. Maar dit is niet waarom ik deze topic begonnen ben. Mijn vraag is nl: bestaat er een programma waarmee ik met een van de computers op mijn netwerk een andere computer op het netwerk uit kan zetten?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 12:57
in geval van WINNT/2000 en evt XP, shutgui ..je moet dan wel rechten hebben op de andere pc

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Oh ja nog ff dit: hoe kan ik zeker weten dat mijn netwerkkaarten anar de klote zijn?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Remote Administrator bij CNET

• blaatenator
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 09:59

blaatenator

tuut tuut tuut de grtn van

Voor afsluiten:
als je windowsNT/2000 gebruikt:
Resource kit (te downen bij MSDN), zit een util genaamd ''shutdown'' bij, kun je via netwerk stations afsluiten.
Bij Unix/ Linux zou ik denken aan telnet/ rlogin/ VNC, maar er zijn vast en zeker ook progjes om een hele serie uit te schakelen, maar ben daar nog niet helemaal thuis in
(working on it8-))

Voor die netwerkkaarten:
Werken ze geen van allen? Lijkt mij dat je zoiets alleen voor elkaar krijgt door 220V door de kabel te jagen.
Om te testen of ze nog werken zou je met een laptop (met NIC) en een crossover kabel de stations langs kunnen gaan, en zo kijken of ze nog werken.
Is nogal ondoenelijk als je 1000+ klanten hebt, daar heeft men SNMP (en de MS SMS oplossing) voor uitgevonden.

Alaaf, waar zijn die smurfen!?!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:15

Destruction

(ex-)Automonteur

Op woensdag 23 mei 2001 22:36 schreef ajam_paniki het volgende:
Oh ja nog ff dit: hoe kan ik zeker weten dat mijn netwerkkaarten anar de klote zijn?
Als ze het niet meer doen :?

Voor het remote bedienen van computers is VNC ook een goeie optie, te vinden in de meuktracker

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Welk proggie kan (uiteraard met WOL) dan ''em eigenlijk weer aanzetten. Vinnik nog veel interessanter! :P

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

WOL? zie FAQ

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:15

Destruction

(ex-)Automonteur

Op woensdag 23 mei 2001 23:04 schreef BBL the 2nd het volgende:
WOL? zie FAQ
WOL = Wake On Lan.

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Verwijderd

Als je echt een vet remote admin tool wil hebben, kijk dan eens naar Hyena! Hiermee kan je dus een NT based netwerk compleet configgen ... en dus ook remote shutdown etc!! Kost wat, maar dan heb je ook wat!!

T-Rob
Pagina: 1