[BC3] 3e NIC met Freesco.

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb een servertje draaien (P75, 24MB) met een derde netwerkkaart. Aan deze 3e netwerkkaart zit nu een P200 vast met windows NT erop. Op de 2e netwerkkaart zit een PIII550.
P200 heeft het IP adres 192.168.0.1
PIII 550 heeft het Ip adres 192.168.1.1
Van beide pc''s is het subnetmask 255.255.255.0

Maar hoe kan ik er voor zorgen dat de 2 pc''s elkaar kunnen zien binnen de netwerkje? Dus dat ik vanaf de ene pc bestanden uit kan wisselen met de andere pc.

Oja, ik kan het natuurlijk ook vragen op het forum van Freesco, alleen ja, dat forum doet de laatste dagen een beetje vreemd. Als ik daar iets post dan blijft de post leeg. De rest heeft er ook last van.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
kreeg ik het maar met 2 NIC''s aan de praat.....
*zucht*

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op woensdag 23 mei 2001 22:56 schreef thefirstikke het volgende:
kreeg ik het maar met 2 NIC''s aan de praat.....
*zucht*
Ik heb die luxe! :)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• BC3 Victim
Bij mij draait het lekker met twee kaarten. Maar wat ik uit eerdere topics begrepen heb is dat je om twee netwerken aan elkaar te koppelen (want dat doe je eigenlijk) je een bridge functie moet instellen om het verkeer tussen de verschillende netwerken te regelen.

Freesco kan dat ook volgens mij, ik heb er alleen nog nooit mee gewerkt. Iemand anders wel misschien?

Succes in ieder geval.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
En d''r is niemand die mij kan helpen??

• BC3 Victim
Nou hoorde ik gisteren van iemand die zei dat als ik het subnetmasker verander in 255.255.0.0 dat de 2 pc''s elkaar dan wle zien.
Klopt dat!

Ja ik vraag het eerst even voor dat ik al m''n instellingen overhoop haal.

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Ik geloof dat het toch de bedoeling is dat je zelf eerst alles gaat uiproberen, voordat je tweakers raadpleegt, dat lijkt mijn iig wel, maar goed, ik denk niet dat dat gaat werken, want je servertje, fungeert min of te meer als router tussen de beide netwerkkaarten, deze moet of zoals eerder vermeld een bridge functie tussen die twee aangaan, of als router geconfigureerd worden....

Verwijderd

of je gebruikt uiteraard gewoon een hub...

INTERNET--FreescoPC --HUB----PC1
|
------PC2

s kijken of die layout goed blijft...

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:01
Dit zul je wel niet willen horen, maar waarom heb je geen switch?

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op zondag 27 mei 2001 19:52 schreef Wimpy006 het volgende:
Dit zul je wel niet willen horen, maar waarom heb je geen switch?
Hub kan ook wel hoor.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• BC3 Victim
Omdat ik zat netwerkkaarten heb liggen en geen hub of switch heb liggen. Nu kan ik die switch/hub wel kopen, maar ik wou eerst proberen of het niet met een zooi netwerkkaarten kon.

En net als het subnetmask aanpassen naar 255.255.0.0 heb ik al geprobeerd. Maar dat werkt niet, maar mijn vraag is of het aan mij ligt. Of die subnetmasker op 255.255.0.0 echt de oplossing is.

• BC3 Victim
Zoals gepost is het aanpassen van je subnetmask inderdaad niet de oplossing. Dat had volgens mij te maken met het aantal IP adressen dat op je (sub)net beschikbaar is, maar daarover is al genoeg op tweakers te vinden.

De enige oplossingen zijn volgens mij: Freesco als router en bridge configureren (staat in de handleiding) of 80,- of zo aan een hubje besteden.

Succes.

Verwijderd

en ''t voordeel van een hubje is dat je d''r zo een extra pc aan kan hangen, zonder veranderingen aan de server
Pagina: 1