[BC3] @Home, Win2k & Active Directory...

Pagina: 1
Acties:
  • 77 views sinds 30-01-2008

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 09:50
Helup, volgens mij kan dit NIET werken omdat je C* & domeinnaam @Home moet invoere..

Of klopt dat niet??

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:21
Dit is zeker duidelijk. Maar één ding kan ik alvast zeggen: de active directory domain name hoeft geen geldige domeinnaam te zijn.

En nu uitleg plz :P

• Routed
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 18:22
Enige uitleg van wat je nu precies bedoelt is zekers wel op zijn plaats jah.

Slash Care
Mementô

• RiCk
Jah we hebben hier een netwerk met als domein network.local , de server het netsrv01 en we willen dus dat de rest van het netwerk kan internette |:( :) , owja we maken dus wel gebruik van de active directory

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:21
Op woensdag 23 mei 2001 15:40 schreef RiCk het volgende:
Jah we hebben hier een netwerk met als domein network.local , de server het netsrv01 en we willen dus dat de rest van het netwerk kan internette |:( :)
Daarvoor kun je routeren etc. instellen op de server. En anders kun je Microsoft ISA server installeren :)

• RiCk
Om aan te melden bij @Home (op het netwerk) is er domeinnaam (@Home) en PC naam (CC*****D toch vereist?

Verwijderd

Nope, alleen een geldig IP-adres.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 17:55

4POX

Everybody is wired

Verwijderd schreef op 23 mei 2001 @ 20:05:
Nope, alleen een geldig IP-adres.
Maar als je nu gebruikt maakt van de DHCP van @Home. Dan kan dat toch niet.

Ik loop nu tegen hetzelfde probleem. Ik wil graag active directory gaan draaien. maar weet niet of ik dan nog wel internet heb. Of moet ik dan het IP adress vastzetten ?

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

ddc schreef op 23 May 2001 @ 20:05:
[...]

Daarvoor kun je routeren etc. instellen op de server. En anders kun je Microsoft ISA server installeren :)
Lol MS ISA server kost 1600+ euro in de winkel, misschien beter om een programma als AnalogyX te downloaden of een ander shareware of freeware proxy pakketje! Misschien ICS...

Verwijderd

Als je er een cable router tussenzet, kun je volgens mij op je lokale netwerk doen wat je wilt.
Router configureren voor @home. DHCP van de router gebruiken voor de clients, en je server fixed instellen, met een IP adres in hetzelfde subnet. (DNS server kun je wel uit de DHCP gegevens op de router halen).

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
4POX schreef op 31 March 2003 @ 16:06:
[...]

Maar als je nu gebruikt maakt van de DHCP van @Home. Dan kan dat toch niet.

Ik loop nu tegen hetzelfde probleem. Ik wil graag active directory gaan draaien. maar weet niet of ik dan nog wel internet heb. Of moet ik dan het IP adress vastzetten ?
geen probleem, je computernaam moet gewoon je @home naam hebben, wat voor domainnaam je op die AD server gebruikt is niet relevant..

wel een oud topic trouwens..

A wise man's life is based around fuck you

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 17:55

4POX

Everybody is wired

zwelgje schreef op 31 March 2003 @ 20:09:
[...]

geen probleem, je computernaam moet gewoon je @home naam hebben, wat voor domainnaam je op die AD server gebruikt is niet relevant..

wel een oud topic trouwens..
1. Misschien is dit een domme vraag ? Maar waar kun je de naam veranderen ?

2. Oud ? Maar wel erg leerzaam !, En zo oud is het niet. Het is pas oud bij 10 jaar

AKA Rinkel weblog

• Koffie
  • Laatst online: 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Euh .. we hebben het hier over een BC3 topic van ca. 2 jaar oud :Z

Gelieve even een nieuw topic hiervoor op te starten.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.