Toon posts:

[BC3] netwerkprinter benaderen in winME

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil vanaf mijn pc de gedeelde printer van m''n pa gebruiken maar dit lukt niet :?
In windows98SE werkte dit altijd perfect.
M''n pc vind zijn werkgroep wel maar ik krijg gewoon geen toegang tot zijn werkgroep. :r
Iemand enig idee??????

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Zet de printer geshared (Wordt zichtbaar in netwerkomgeving) en installeer onder WinMe de juiste ME printdriver naar LPT1 (printer hoeft er niet aan te hangen) en zet deze dan om naar het netwerk (via eigenschappen / details) en anders om is hetzelfde: printer op ME en Client 98. Dan moet het werken (ervaring).

Succes

RK

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is juist de m''n pa de printer wel gedeeld heeft maar ik kan ''m niet zien!!!! :?
Als ik op de werkgroep van m''n pa dubbelklik krijg ik dat ie niet toegankelijk is.
Maar als ik bijv. in IE5 het adres intyp
"//computernaam/gedeeldemap" kan ik wel bij z''n gedeelde schijven komen maar niet bij z''n gedeelde printer |:(

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Misschien een firewall die roet in het eten gooit :?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Heb je zelf wel de client voor Microsoft netwerken ge-installeerd, dus op je eigen pc???? Anders lukt het n.l. niet en ff kijken of de protocollen wel aan die client gebonden zijn.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen