[BC3] MiniLan

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik wil graag een lanpary organiseren voor een paar vrienden (7), Ik heb een PI 133 die ik als mainserver kan draaien... maar hoe installeer ik de Hub aan de PC (Ok dat is niet zo moeilijk) en welk besturingssysteem zal ik er op draaien? En hoe geef ik iedere PC een IP, en hoe zit het met server instellingen? Oftewel ik heb een heleboel vragen... :P

Ik heb al veel gesearched maar ben vaak niet echt erachter gekomen hoe het werkt... so keep it simple plz...

Hartelijk dank!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Uhm om te beginnen moet iedereen een netwerkkaart hebben :)

En daarna mag ie naar Netwerk Troubleshooting :)

Verwijderd

Joska, you''re too nice to ppl :)

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 10:46
[url="/listtopics.php/24"]Hosting & Webserver Soft/Hardware[/url] >> [url="/listtopics.php/19"]Network Troubleshooting[/url]

• BC3 Victim
hartelijk dank en sorry voor het posten in het verkeerde forum...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Vraag één : Wat moet die Server gaan doen ?

Alleen maar file-sharing ?

Game-Server ?

Aannames zijn fataal.

• BC3 Victim
game en filesharing

(games moeten gespeeld kunnen worden... de server hoeft er niet perse 1 te maken)

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 23:26

Exterazzo

Qeasy

Op dinsdag 22 mei 2001 19:37 schreef Piepeltjes het volgende:
game en filesharing

(games moeten gespeeld kunnen worden... de server hoeft er niet perse 1 te maken)
dus geen gameserver :?

Audentia

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb binnenkort ook een LAN-Party met zo''n 10 mensen bij Meloen. Daar zetten we een P166MMX met 96 MB RAM in als gameserver. Deze kan Q3A leveren met 20 ping ofzo. En dat was de vorige keer met 10mbit coax :r zooi.

Moet je voor de rest nog wat weten? Zeg t dan maar... :)

Verwijderd

Waarom zou je een server neerknallen???? Zonder server kan ook (of je moet gezamelijk willen internetten via kabel of iets). Je pleurt (voor het gamen) op iedere client gewoon Win98SE. Stekkkertjes in de hub propppen. Vervolgens overal TCP/IP installeren en misschien voor andere games nog IPX/SPX. TCP/IP instellingen hoef je alleen je IP adres op 192.168.0.x in te stellen (officieel interne IP reeks). En met zo weinig mensen gebruik je subnet 255.255.255.0 .
Als je dus besluit om toch die server neer te knallen stel je je gateway in op het ServerIP adres. En je DNS ook op dat adres. WINS misschien ook nog maar dat hangt van je configuratie van je server af en klaar.
Gamen maar:)

Verwijderd

Op woensdag 23 mei 2001 09:54 schreef ketjap het volgende:

[...]

(of je moet gezamelijk willen internetten via kabel of iets).

[...]
Heet zoiets niet een router >:)

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

Nou, een 133 met debian of slack linux, een snel hubje en veel geheugen kan een redelijke gameserver aan, voor zo''n select groepje ;)
Pagina: 1