De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
zet op je internet interface: ip nat outside
en op je lan iunterface: ip nat inside
in global type je in: ip nat inside sourcelist {nummer} overload {outside interface}
regel zooi met accesslists hoe je het wilt hebben
regel je portmappings
KLAAR
en op je lan iunterface: ip nat inside
in global type je in: ip nat inside sourcelist {nummer} overload {outside interface}
regel zooi met accesslists hoe je het wilt hebben
regel je portmappings
KLAAR
Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
Moet je wel ff checken of je de goeie software gebruikt, kan namelijk niet met de standaard IP feature pack moet je de IP plus of IP firewalling software voor draaien .. dus ik denk dat je dat eerst ff moet controleren
sucses
sucses
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...
Volgens mij is dat vanaf versie 12.0 niet meer zo, maar zit nat daar standaard in, je kunt idd geen firewall draaien als je geen ip firewall FP hebt, maar NAT wel hoor !!
Gewoon spullen
echte firewall niet.Op woensdag 23 mei 2001 13:24 schreef soepzooitje het volgende:
Volgens mij is dat vanaf versie 12.0 niet meer zo, maar zit nat daar standaard in, je kunt idd geen firewall draaien als je geen ip firewall FP hebt, maar NAT wel hoor !!
maar met de acl''s van een gewoon IOS kun je zat doen. Voor de huis-tuin-en-keuken consument is een FP IOS echt overkill.
Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
Basis NAT werkt wel, maar voor bepaalde NAT functies heb je vziw nog steeds (minstens) de plus (is, als in c2600-is-enzenz) featureset nodig.Op woensdag 23 mei 2001 13:24 schreef soepzooitje het volgende:
Dirk-Jan: hij vraag hoe ''ie poorten kan mappen, niet hoe ''ie aan overloading (aka PAT) kan doen. De NAT statement die hij geeft klopt verder wel. Ben er nog niet helemaal uit of dat ook zo werkt met dynamisch toegewezen IP adressen.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
De IOS-en die je eventueel kunt gebruiken zijn:
c2600-io3s56i-mz.121-8.bin
(IP/FW/IDS PLUS IPSEC 56)
req: 16 MB Flash and 40 MB RAM
of
c2600-io3-mz.121-8.bin
(IP/FW/IDS)
req: 8 MB Flash and 24 MB RAM
Allemaal IOS 12.1 aangezien 12.2 nog niet helemaal lekker loopt ( hoofdzakelijk hardware aanstuurproblemen ). Indien je een kale router (= nix in je een van de 2 wan sloten of in je advanced integration slot) hebt zou je het kunnen overwegen om 12.2 te draaien...
Suc6
c2600-io3s56i-mz.121-8.bin
(IP/FW/IDS PLUS IPSEC 56)
req: 16 MB Flash and 40 MB RAM
of
c2600-io3-mz.121-8.bin
(IP/FW/IDS)
req: 8 MB Flash and 24 MB RAM
Allemaal IOS 12.1 aangezien 12.2 nog niet helemaal lekker loopt ( hoofdzakelijk hardware aanstuurproblemen ). Indien je een kale router (= nix in je een van de 2 wan sloten of in je advanced integration slot) hebt zou je het kunnen overwegen om 12.2 te draaien...
Suc6
Pagina: 1