[BC3] UTP kabeltje tussen 2 huizen

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik wil graag een UTP kabeltje leggen van 100 meter tussen 2 huizen, die van ons en die van de buren, die 100 meter verderop wonen. Hij moet ook onder een (nog aan te leggen) rondweg door, dus het wordt opschieten.
Hoe diep moet de kabel ongeveer liggen, en is het nodig om het spul in gele electriciteitsbuizen te leggen, of is alleen shielded Cat-5 kabel genoeg?
En wie heeft dit ook weleens gedaan, gewoon een geul graven naar de buren of buurtbewoners ofzo?? Hoe dan?

Verwijderd

Owjaa dat ruled! wilde ik ook en me maat ook alleen uh het is zoŽn 200 meter in een drukbewoonde ongeving..mindah.

Suc6

Verwijderd

Ik dacht maar 180meter :P

Verwijderd

Hee sounds familiar.

Wij hadden geluk dat we niet hoefden te graven onder een weg. Een maat van me woonde (hij is helaas verhuisd na 2 jaar ofzo) naast m''n buren (andere huis, niet m''n broer ofzo :+). Wij hebben toen via de kruipkelder onder de fundering van de buren doorgegraven en daar pvc-pijp gelegd.
Met een trekveer hebben we 1 utp kabel en 1 telefoonkabel er doorheen getrokken (iets van 50m lang dacht ik).
Zo''n telefoonkabel zou ik er zeker bijdoen (of via de 4 kabeltjes van de utp die niet gebruikt worden). Wij hadden er een oud telefooncentraaletje op gezet. Met 2 oude telefoons erbij en een intercom setje, is echt zwaar kicken om tijdens cooperative-mode in een fps (doom ofzo) te bespreken wat je gaat doen.

Voordat we utp hadden, gebruikten we een seriele kabel, maar over die afstand gingen onze seriele poorten kapot.

Als je onder een weg door gaat kun je er niet makkelijk (understatement) meer bij later. Ik zou dan zeker wel zo''n pijp om de kabel heen leggen. Suc6

• ARE-T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-08 21:42
Geweldig idee! Maar ik denk een beetje on uit voerbaar. Als ze namelijk die weg gaan aanleggen, zullen ze ook wel gaan graven denk ik, dus dan moet jij er voor zorgen dat je kabeltje dieper ligt dan de diepte waarop ze gaan graven.

Dat wordt een flink diepe geul graven denk ik dan!

Succes i.e.g.!

Verwijderd

normaal liggen kabels geloof ik 60 a 70 cm diep, dus je zult nog dieper moeten :)

• Fabian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-08 19:55
Op dinsdag 22 mei 2001 12:26 schreef Ledo het volgende:

Zo''n telefoonkabel zou ik er zeker bijdoen (of via de 4 kabeltjes van de utp die niet gebruikt worden).
Hmmmm die 4 overgebleven aders van utp gebruiken voor iets anders kan ik sterk afraden. Met een beetje geluk gaat er door al die storing misschien nog een keer 10mbit doorheen.. zeker geen 100 meer..

Verwijderd

een rondweg?
nou, die graven ze volgens mij zeker wel een meter diep.
misschien wachten totdat ze het zand hebben gestort om daarop te betegelen of asfalteren en dan je slag slaan.
Met dat zand is het ook makkelijker graven.

• koelkast
  • Niet online
Op dinsdag 22 mei 2001 12:41 schreef a_casema_user_at_work het volgende:
een rondweg?
nou, die graven ze volgens mij zeker wel een meter diep.
misschien wachten totdat ze het zand hebben gestort om daarop te betegelen of asfalteren en dan je slag slaan.
Met dat zand is het ook makkelijker graven.
Er is al gegraven, en er ligt ook al zand, heel binnenkort komt er asfalt overheen, verder hoeft er niet meer gegraven. Maareh, een geul lijkt me wel handig, dan zien ze het ook niet zo :). Maar waar kan ik zo''n machien vinden waarmee je geulen in zand kunt maken? Een sleuvenfrees ofzo? Of moet je dat gewoon met een spade doen of iets anders?

En ik wil dat dus gebruiken om kabelinternet te delen met diegene, want wij hebben daar dus geen kabel, en een paar huizen verderop dus wel. Nou moet ik nog wel even een dealtje sluiten met de bewoners aldaar om ff een pctje neer te zetten, maar dat moet op zich wel kunnen toch?

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:24
Wel stoer...

gewoon met spade graven, kunt natuurlijk ook eerst eens vriendelijk vragen aan de wegenbouwer hij die geul niet voor je wil graven :)

niet zeggen natuurlijk dat het een illigale internet verbinding betreft.
Misschien werkt hij wel mee, ben jij moooi makkelijk klaar, en niet geschoten is altijd mis :P

www.kuiphuis.nl

Verwijderd

dat wordt dus scheppen, of je moet een tractor kunnen lenen van een boer :P
Dan ben je zooo klaar.

Verwijderd

Overigens is''t absoluut niet toegestaan en kan je rekenen op een fikse boete. Tis vrij link als de weg nog niet af is, dan kunnen ze''t bij toeval zo ontdekken :(
iig succes!!

• lange
  • Laatst online: 18-08 15:15

lange

Boom Boom?

een utp kabel mag toch maar 100 (tot 120m) lang zijn??
daarna krijg je toch veel collisions en zo?
(dat roepen ze hier iig).

• Nowhere
Valt wel mee, zolang je geen hakkitakki UTP kabel koopt, kun je makkelijk 100 meter overbruggen.
Daarna is het altijd maar gokken....:)

Zorg iig wel dat het een stevige buis is, en komen heel wat krachten om zo''n wegdek vrij

www.kuiphuis.nl

Verwijderd

of vast alleen het buisje neerleggen.
Als ze erachter komen komen ze er toch niet achter van wie die is en als ze er niet achterkomen kan je (als ze klaar zijn) alsnog je draadje trekken.

Verwijderd

Het probleem is dat een kabel trekken niet zomaar is toegestaan. Je moet hiervoor een vergunning aanvragen.

Als je dit niet doet dan heb je een probleem als ze in de toekomst per ongeluk jouw kabeltje stuktrekken bij graafwerkzaamheden en dan gaan zoeken waar die kabel vandaan komt!

BTW als je toch een kabel gaat trekken, dan moet je wel een speciale grondbuis nemen. Cat 5 kabel is niet geschikt om zo in de grond te leggen. Het kunststof wordt dan langzaam weggevreten door bv vocht etc.

Al met al kun je voglens mij beter ADSL nemen als je dat wel kunt krijgen, mede omdat de snelheid over zo''n afstand ook behoorlijk afneemt.

Suc6

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:11
Technisch is het mogelijk, ja maar ik zou idd goed letten op de druk die er van het asfalt komt, dikke PCV aanbevolen :)

ik vraag me af hoe ze reageren als je ''t gewoon zou vragen. het is namelijk verboden om zomaar kabels in de grond te leggen op openbaar grondgebied enzo :)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

voor originaliteit een 10+:)
je kan het ook vragen aan die gasten die die weg leggen, of ze er ff een cat5-je tussen kunnen meppen:7

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Joh, je graaft vanavond gewoon nog iets dieper als hun gedaan hebben. Kanbel erin en weer dichtgooien die gleuf. Ik had er dus mooi schijt aan gehad. Bij mij had ie er al gelegen!!!! Ik zou wel bij dat stukkie wat ie onder de weg door gaat een PVC buis overheen trekken. Er zullen waarschijnlijk nog wat zware machines overheen gaan. Echt kikken!!!!! Ik vind het op deze mannier jammer dat ik al een chello verbinding heb. Ik hoe wel van dit soort apparte oplossingen. :P

Eat right. Stay fit. Die anyway.

Verwijderd

gewoon doen dus.

we verwachten natuurlijk wel wat leuke foto''s >:)>:)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Of ff in de gaten houden hoe ver ze zijn.
Wachten tot ze bijna gaan asfalteren en dan ''s avonds van te voren ff een buis neer leggen, als die lui naar huis zijn.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Hulp nodig?
>:)

Bloed, zweet & koffie

• Nowhere
vlak onder het asfalt lijkt me niet verstandig...
Vrachtwagen zijn zwaar hoor!
blijkbaar hebben sommige mensen hier op t.net niet helemaal door hoeveel krachten er onder sommige banden zitten. (no flame intended)

Je dus wel van het zwaarste uitgaan. In Nederland is dat d8 ik iets van 15.000kg

Leg die (dikke) buis maar lekker diep!
(kunnen ze hem ook niet zo snel vinden:))

www.kuiphuis.nl

Verwijderd

Op dinsdag 22 mei 2001 13:53 schreef Vilenin het volgende:
Hulp nodig?
Roden ligt een beetje ver weg :+

• BC3 Victim
Goed idee, wel zwaar verboden, zelfs als het perceel van de buren direct tegen je eigen grond aan ligt... Monopolie van een niet nader te noemen bedrijf... :(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• koelkast
  • Niet online
Hmmz, bedankt voor de tips jongens, ik zal vanavond eens kijken wat ik kan doen. Trouwens, volgens mij gaan ook over deze weg scheepsluikentransporten plaatsvinden, da''s dus vrij zwaar spul :(. Ik zal eens even kijken naar dikke pvc buitjes....

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 17:45

dijkmane

biertje ?

als ik jou was zou ik er meteen 2 of 3 kabels in die pijp leggen, stel dat er 1 stuk gaat heb je nog een reserve over. je krijgt er later spijt van als je het niet doet en er gaat er 1 stuk.
je krijgt wel een probleem als de riolering er een keer uit gaat over een aantal jaren.
wel alle 100m in een pijp en de koppelingen vastlijmen en aftapen tegen lekkage/vorst. houdt er ook rekening mee dat als de straat ergens voor open gaat en er komt een wat ijverige ambtenaar achter en die gaat uitzoeken hoe en wat dan heb je iets uit te leggen, maar als je een beetje kunt lullen zal dat ook wel meevallen. verder dan 100m zal niet makkelijk gaan met UTP, leg er anders ook een coax bij, kan je tot 185m.

suc6 :D

specs : wil je niet weten

• Skippy
  • Laatst online: 12-12-2023

Skippy

Down Under

je kan natuurlijk ook een draadloze verbinding aan maken kost iets meer maar dat moet ook lukken. berijk van ongeveer driehonderd meter. als je een beetje een goeie hebt.
en hoef jook niet te graven.
of maak je je er dan weer te makelijkk van af. >:)

- = [ en ik huppel weer verder ] = -

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Op dinsdag 22 mei 2001 13:33 schreef mivadi het volgende:

Al met al kun je voglens mij beter ADSL nemen als je dat wel kunt krijgen, mede omdat de snelheid over zo''n afstand ook behoorlijk afneemt.

Suc6
Als zijn buren al honderd meter verder op wonen dan zal het dus niet zo''n druk gebied zijn en zal er dus niet snel ADSL komen |:(

• BC3 Victim
Maar waarom PVC pijp?? Zo''n stalen steigerpijp die ze in de bouw gebruiken werkt beter; kun je af en toe nog een xtra touwtje trekken.

Works fine for me 8-)

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

Op dinsdag 22 mei 2001 16:19 schreef ubermaestro het volgende:

[..]

Als zijn buren al honderd meter verder op wonen dan zal het dus niet zo''n druk gebied zijn en zal er dus niet snel ADSL komen |:(
Clever thinking ! (8>

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Weet je wat altijd werkt? Die bouwvakkers een kratje bier geven als ze voor jou die kabel erin leggen..

Suc6 gegarandeerd!! (Als er niet zo''n kantoorpikkie bij rondloopt)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

[smerige klusjes-modus]
In New York is een bedrijf bezig kabels door de riolen te trekken om mensen op die manier van snelle netwerkverbindingen te voorzien. Ideetje?
Ziet er alleen wat vreemd uit, zo''n UTP-kabel die uit je toiletpot hangt :P
[/smerige klusjes-modus]

Zoef

Verwijderd

Ik ga met mijn buurjongen een utp kabeltje van mijn slaapkamerraaam naar die van hem ophangen. Is dat wel legaal? En kan je dan gewoon de kabel ophangen of moet er iets van bescherming omheen???

• BC3 Victim
Beste Kabellegger,

Ik heb nu even de neiging om te reageren op jouw posting. Als iemand die dagelijks in de weer is met het ontwerp / uitvoering van wegen: doe het NIET !. Een kabel onder de weg door (zeker een rondweg en dergelijke) moet minimaal 80 cm diep liggen en liefst onder de fundering (in jouw geval ben je te laat) vanwege vorst en dergelijke. Raak je bij het graven een kabel of leiding van bv KPN en deze moet gerepareerd worden dan kost het je minimaal 10.000 gld (dan heb je zeer veel geluk).
De kans dat je een kabel te pakken hebt is groot, per weg liggen er zo''n (minimaal) 6 kabels en leidingen, van zeer dun KPN tot water (PVC rond 200mm) en natuurlijk de liggen er ook nog riool in de weg. Probeer daar je kabel maar langs te krijgen.
En net onder het asfalt kost je op den duur je kabel vanwege (al eerder gezegd) de druk van het verkeer, daardoor zakt de weg en trekt op den duur zo de kabel kapot.
Ik zou zeggen probeer het draadloos misschien een stukje duurder maar in ieder geval een stuk gemakkelijker.

RK

• BC3 Victim
Ik en me buurjongen deden gewoon een dikke coax kabel door de lucht :)

Me buurman die er tussenin zat wou al gaan aftappen, omdat hij dacht dat het voor de schotel (zo''n TV ontvanger ja) was :D

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wireless lijkt me het beste. Neem anders gewoon een huurlijn.

Virussen? Scan ze hier!

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 22:02

StratoFarmer

Anke :*

Op dinsdag 22 mei 2001 19:15 schreef wildhagen het volgende:
Wireless lijkt me het beste. Neem anders gewoon een huurlijn.
pfaah! ''gewoon'' >:)

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op dinsdag 22 mei 2001 19:16 schreef StratoFarmer het volgende:

[..]

pfaah! ''gewoon'' >:)
Ach, als je bereid bent het risico van ontdekking te lopen (en dus een bekeuring van enkele 1000-en guldens te riskeren), heb je blijkbaar geld zat, en dan is een huurlijn dus een prima optie!

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Dit lijkt me niet zo''n goed plan!!!!!!!!!!!

Je zit met potentiaal verschil tussen de aansluitingen. Oftwel, zodra je de twee locaties aansluit heb je kans dat alles wat op het netwerk zit aangesloten direct wordt opgeblazen. ;''(

• BlaTieBla
  • Laatst online: 07:42

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Gewoon wireless gaan

Maar ja, dan haal je geen 100Mbps :(

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• BC3 Victim
Wat een bull.. als je gewoon een sleuf graaft dan is het risico dat je een PTT kabel ofzo doorschept erg klein. Ik weet niet of je ooit die rollen met kabels gezien hebt welke bv. de PTT in de grond stopt, maar die steek je echt niet kapot met een gewone spade hoor, of je moet uitzinnig zijn van woede en die kabel perse naar z''n grootje willen hebben..

Druk van het asfalt? zou ik me geen zorgen over maken, als je gewoon je kabel in de grond legt, eventueel met zo''n geel pvc-buisje er omheen dan gaat het allemaal prima, de ''druk'' welke van het asfalt afkomt wordt gedistribueerd over het gehele oppervlakte, en zal dus voor dat stukje wat jij voor je kabeltje gebruikt echt niet zo hoog uitvallen.

Verboden is het idd wel..

Ik heb wel eens met een vriend en een rol van dat wit/rode tape een kabel dwars over een parkeerterrein getrokken, werkte prima.

Het potentiaalverschillen-verhaaltje is ook bull imo, ja je kunt bv. een ''aardlus'' creeeren, maar effecten zoals hier beschreven komen domweg niet voor. Voor die kabel maakt het nl. geen moer uit of hij ''in de muur weggewerkt zit'' of ''10 meter diep begraven ligt'', en 100m valt gewoon binnen de specs..

Gewoon doen dus imo, je zult er een hoop lol van hebben.

Verwijderd

Ik zou het gewoon doen maar wat ook al meer zeiden het is illigaal.

en doe er minimaal 2 kabels of zo wel lulig als 1 kabel kapot gaat <:)

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

Ik zou iig een stalen buis nemen want die gele pvc buisjes zou ik niet vertrouwen :)

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Verwijderd

Over die monopolie positie van het niet nader te noemen bedrijf kan ik simpel zijn.

Het is met de juiste vergunningen weldegelijk toegestaan om dergelijke kabels aan te leggen.
Het bedrijf waar ik werk, (wat verder bijna geen relaties heeft met het niet nader te noemen bedrijf) heeft ook hier in de stad verschillende vestigingen, en trekt telkens de kabels van de hoofdvestiging naar de nieuwe vestiging X. Nog iedere keer vergunning voor gekregen.

Nou is dat bedrijf dan ook wel zo, dat ze, als de weg in de weg ligt, gewoon de hele weg opkopen, omdat ze een loopbrug te duur vinden.

• warnas
  • Laatst online: 22-08 16:43

warnas

Ja, dé...

Het mooiste is natuurlijk dat die Koelkast dit kennelijk al bedacht heeft ZONDER aan de overkant al iemand te weten die uberhaupt die kabel met ''m wil delen! Dat moest-ie nog even vragen! Whahaaa! Over fanatiek gesproken! Ik wilde ook wel graag kabel maar dit is idioot.
Trouwens, iemand die zoiets serieus overweegt is kennelijk wel zo''n Net-junk dat je als meewerkende overbuurman wel dag met je handje kunt zeggen tegen je bandbreedte...

Stom plan trouwens, maar wel gedurfd. Ik zou eens met wat electronicafreaks gaan praten over draadloze verbindingen. Of eh... stop anders op geregelde afstanden BlueTooth chips in dat warme asfalt >:)

Join the army. See the world. Meet interesting people. Kill them.

• BC3 Victim
Das mooi al dat graven, ik kan nog wel wat zand gebruiken om mijn OPEN RELAY MAIL HOST te begraven die ik onder de A10-west heb verstopt.

www.a10-west.nl

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
Wireless is een leuke/dure oplossing => mooi straalzendertje :9 kan ook lekker snel gaan, maar zorg wel dat je een vergunning hebt 8-).

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

• Skippy
  • Laatst online: 12-12-2023

Skippy

Down Under

Op dinsdag 22 mei 2001 23:27 schreef Vaagharses het volgende:
Wireless is een leuke/dure oplossing => mooi straalzendertje :9 kan ook lekker snel gaan, maar zorg wel dat je een vergunning hebt 8-).
[zeikmodus]
wat voor wireless lan wil je een straal verbinding kost een slordige 11000 gulden.
een sitecom wireless acces point kost een stuk minder. en heb je ook geen vergunning voor nodig.
[/zeikmodus]

- = [ en ik huppel weer verder ] = -

• BC3 Victim
Gewoon doen joh, wel in die pvc buis doen (liefs 2 kabels), maar ik schat de kans ook behoorlijk groot dat die kabels op een dag worden gemold!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-08 18:17
Gewoon ff aan die bouwvakkers vragen aan het eind van de dag. Voor een kratje bier of 2 vinden ze dat waarschijnlijk geen probleem. Laatst nog bij een kennis van me waren ze achter het huis beton aan het storten voor de fundering van een supermarkt. Hij wilde een schuur in zijn achtertuin, toen heeft ie ook met hun geregeld dat ze ff een fundering voor zijn schuur legden. Uurtje werk voor hun. Koste hem 2 kratten bier en 50 piek. :)

Als die bouwvakkers in het stuk onder de weg een geultje voor je graven kun je de rest ''s avonds (''s nachts) zelf doen. Dat hoeft ook niet diep te liggen als er alleen maar stoepen of tuinen o.i.d. zijn. Een een PVC buis? Dat is misschien niet eens nodig. (Wel het stuk onder de weg.) Ligt er aan hoe lang je er mee wilt doen. Maar denk er iig aan dat 100 meter PVC ook niet goedkoop is. Zorg wel dat je goede kwaliteit kabel hebt. Bij 100 meter krijg je soms al behoorlijk verlies. (In snelheid dus.)

• koelkast
  • Niet online
Hmmz, zit er toch aan te denken om draadloos te gaan! Is dat met zo''n sitecom setje te doen? Het is nl. wel zo''n 100 meter. Eventueel kan ik de kaartjes misschien tegen de buitenmuur aanhangen, zodat er geen objecten in de weg zitten.
En wat is het bereik in dat geval? Lukt het dan om 100-150 meter te overbruggen??

Verwijderd

als je onder weg door gaat : in pijp leggen... liefst later trekken, maar 100 meter is dan en beetje kut. Vorrdeel: je kunt (als dat een ker zou moeten om wat voor reden dan ook) die kabel er weer uit trekken ...

leuk idee BTW

• d-Frag
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Op dinsdag 22 mei 2001 13:59 schreef MarcieMars het volgende:
Goed idee, wel zwaar verboden, zelfs als het perceel van de buren direct tegen je eigen grond aan ligt... Monopolie van een niet nader te noemen bedrijf... :(
:? :? sinds wanneer is de overheid een bedrijf ?
Leg uit, snap deze insinuatie niet helemaal geloof ik....

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• Bulldog
  • Niet online
>> [url="/listtopics.php/19"]Network Troubleshooting[/url] <<

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:11
Op donderdag 24 mei 2001 11:07 schreef d-Frag het volgende:

[..]

:? :? sinds wanneer is de overheid een bedrijf ?
Leg uit, snap deze insinuatie niet helemaal geloof ik....
waarschijnlijk bedoelt hij KPN.. (telefoon & data)kabel monopolist in NL.. zo''n beetje. weet zelf ook niet precies hoe dat zit

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

inderdaad wel coole actie, maar reken eens uit hoeveel dit geintje gaat kosten....

daarbij alvast optellen:
boetes, kabels, PVC buizen, omkopen werklui, graven :), nog meer boetes, stuk trekken van je kabels en opnieuw leggen, boetes, verhuizen.

AIRPORTEN die handel zou ik zeggen.

• BC3 Victim
Mja en dan? Als je dat ding draadloos doet en er komt een keer een auto langs lig je er weer uit :+ Ik weet niet hoe het er daar uitziet, maar als er binnekort daartussen ook nog iets gebouwd gaat worden...zou ik het niet draadloos doen...gewoon die bouwvakkers paar kratjes bier geve :)

• Ropniko
  • Laatst online: 31-03-2021
jaar terug waren er toch een paar gasten gesnapt die het halve bos hadden omgespit voor het leggen van de kabels.. die hadden weinig problemen..

een paar Anandtech gasten hadden met een afstandsbestuurbaar autootje door de riolering gereden :P

Maar ehh het probleem is dat het nogal opvalt waar het vandaan komt en waar het heen gaat.. en dat is het grootste probleem denk..

NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95

• Ropniko
  • Laatst online: 31-03-2021
* Ropniko heeft ook 150 meter kabel besteld.. ff een keer wat testen :)

NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Is mooi hoor netwerkje met de buren.

Heb ik hier ook alleen heb ik de kabel binnendoor gelegt, gewoon een gat geboort op de zolder naar de buren toe! >:) (rijtjeshuis :) )

Ben nou wel blij met de helft van de abonnements kosten van chello :D

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op vrijdag 25 mei 2001 21:46 schreef Bobbert het volgende:

Ben nou wel blij met de helft van de abonnements kosten van chello :D
ooooo, maar dat mag toch helemaal niet? :P

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• machielk
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-02-2024

machielk

The server has been updated

ik zou de kabels absoluut in een buis doen en doe die maar lekker diep....
dieper dan 70 centimeter in ieder geval...
straks komt er een keer een aannemer van een telco langs om een glasdraadje te leggen en dan is jou lijntje mooi de klos als ie te hoog ligt omdat ie niet op hun kaarten staat (KLIK kaarten waarop alle leidingen en kabels staan)....
dus doe maar zo diep mogelijk...
succes!!!

• BC3 Victim
als je die kabel legt zonder vergunning moet je rekening houden met problemen als er door anderen nog eens (wel legale) kabels gelegd gaan worden.
het best kan je een grondkabel nemen, en netwerkkabels moeten officieel direct onder kpn bekabeling gelegd te worden. maar als je het illegaal doet kan je dat beter niet doen want dan valt het zo op.
verder rekening houden met inklinken vd grond als die weg eenmaal gelegd is; flink overlengte houden en de kabel niet strak leggen.

Pagina: 1