Toon posts:

[BC3] HP4100TN in netwerk met WP5.1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een HP 4100 TN (jetdirect) in het netwerk te gaan hangen en de oude printer trashen natuurlijk.:)

Alleen zijn sommige mensen hier nog die hard Wordperfect 5.1 gebruiker (sommige hebben zelfs nog een DOS-PC!)

Ik wil graag weten of dit werkzaam te krijgen is. heeft iemand hier ervaring mee en zijn er dingen waar ik specifiek op moet letten !?

het gaat hier om een oud novell netwerkje met zowel windows als dos-pc''s

Alvast bedankt.

(ik weet niet zeker of dit wel het juiste forum is.)

• Elroyv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01-2023

Elroyv

Novell Rulezzzz

Op dinsdag 22 mei 2001 09:07 schreef 5chaap2k het volgende:
Ik ben van plan om een HP 4100 TN (jetdirect) in het netwerk te gaan hangen en de oude printer trashen natuurlijk.:)

Alleen zijn sommige mensen hier nog die hard Wordperfect 5.1 gebruiker (sommige hebben zelfs nog een DOS-PC!)

Ik wil graag weten of dit werkzaam te krijgen is. heeft iemand hier ervaring mee en zijn er dingen waar ik specifiek op moet letten !?

het gaat hier om een oud novell netwerkje met zowel windows als dos-pc''s

Alvast bedankt.

(ik weet niet zeker of dit wel het juiste forum is.)
Sorry, vorige reply drukte ik per ongeluk op enter.....

De oplossing voor jou is heel simpel....
Maak op de novell server een Print Queu aan welk leeggehaald wordt door de printer (jetdirect). Capture gewoon alle printjobs naar deze printqueu en je bent klaar.

Zorg wel dat je onder wp51 de juiste printerdriver installeer. Als ie nog geleverd wordt dan zou die bij de printer moeten zijn meegekomen.

Suc6,

Elroy

Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
En anders werkt een driver voor een oudere laserjet waarschijnlijk wel. PCL is gewoon backwards compatible. :)

Verder heeft WP gewoon ingebakken ondersteuning voor printen naar NetWare queues, dus dat zal geen problemen opleveren. (moet je WP wel starten met /nt=1 oid) (staat wel in documentatie)

Verwijderd

Topicstarter
[b]Op dinsdag 22 mei 2001 11:42

[..]

(moet je WP wel starten met /nt=1 oid) (staat wel in documentatie)
Euhm... welke documentatie !? :)

enne.. bedankt!

Dit was iets waar ik zelf ook wel op had kunnen komen.. maar jah.. je moet er maar net ff aan denken ! *D