Toon posts:

[BC3] Problemen met games server [100mbit]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gamersparadise (de q2 en q3 en UT server van hetnet) zit al aardig tijdje met een hele kut verbinding...
Met wat vaste bezoekers van gamersparadise hebben we wat navraag gedaan naar de server enzo,
Wat de beheerder van de server mij als antwoord gaf op de vraag of ik wat meer info over de server en de verbinding mocht:
4x200 Mhz P-pro, 512 Mb
de verbinding is 100Mbit (meer dan zat) alleen de ping is kut... (doe eens "tracert www.gamersparadise.nl "op de dos prompt, en je ziet hoeveel "hops" er zijn, en elke hop gaat ten koste van de ping....)
En toch krijg je vette lags en PL als er meer dan 8 man op de server komen...
Nu willen we zorgen dat de verbdinding beter wordt, want een 100mbit lijn kan zeker wel meer dan 8 spelers aan...
Maar nu is de vraag,
zijn er mensen die met deze info wat meer kunnen vertellen over wat er eventueel fout is, waardoor die hops komen ofzo ?
Iemand anders gaf al het idee om meerdere netwerkkaarten in 1 pc te doen, is dat onzin of is dat echt goed mogelijk ?

Please help us...

Verwijderd

dus 4 bakken met 1x 200 Mhz cpu? is dat niet wat weinig??!?!

Misschien dat de ding via het netwerk naar die bak perfect is maar dat de gameping gewoon te hoog is omdat de bak het amper kan verwerken. Laat hetnet er een paar athlon (AMD!! MOO! }:O) bakken neer zetten ofzo :)

Die 100 mbit lijn is wel genoeg. Maar hij is vast geshared met andere (bandbreedte slurpende) servers :P

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:17
quad processor of 4 aparte bakken ?

• martijnn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 07:07
Volgens mij is dat routertje wat voor de gamesserver staat ook wel aardig belast.
Dus die 194.151.104.125. Daarkrijg ik al behoorlijk hoge pings soms. (het is nog ''s ochtends...)

• deef-
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-01-2025
Zijn inderdaad wel veel hops, maar de ping ziet er hier best goed uit. (8ms)

Denk dat het inderdaad aan de load van je servers ligt, wat is de cpu-load?

Goedkope netwerkkaarten zorgen voor een hogere load, dus je zou eens wat 3com kaarjtes kunnen testen.

Verwijderd

Kun je wat preciezor zijn met de configuratie van die server 4 x P200 512MB is een beetje vaag wat voor een processor zit er precies in, hoe heel geheugen zit er in. Verder wat voor een netwerkkaart zit er in. Hoeveel game''s draai je per pc.

Wat is het maximaal aantal users wat maximaal per game kan inloggen.

Wat wat ik weet dat heb ik een keer uitgestest op een Lanparty.
Ik had een P233(pentium I) met 64mb geheugen en een 10Mbit netwerkkaart. Hij draaide het wel met een ping van 40 tot 50.

Het level duurt ook een stukje langer als op een PIII 800 met 256MB ram.

Verder ik zou eens kijken of navragen werken die kaarten wel op full duplex.

Verder draaien ze niet op full dublex kijk effe of je dat kunt instellen anders gooi er een andere netwerkkaart in.

Verder wel os draaid er op ik hoop Windows NT 4.0 of Linux geen Windows 2000 Pro/Server wat dat vreed veel geheugen.

Verder of er een 100 of een 10Mbit netwerkkaart in zit maakt niet veel verschil. In principe is een 100Mbit beter als je veel meer game''s op een server laat draaien. Meerdere netwerkkaarten maakt ook geen verschil uit.

Verder zijn die dingen wel op een switch aangesloten. Wat dat scheelt een hoop. Als je het niet weet wat het is dan kun je misschien vergelijken met een Mazda en een Mercedes. Hij rijds harder,trekt sneller op, Zit gewoon beter ;)

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Het zal wel een Quad Pentium Pro zijn. Een gewone Pentium kan niet in 4-way config draaien.

Sowieso kun je zelf niets aan hops doen, dat is gewoon de hoeveelheid routers die er tussen zit.

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1