Aangezien ik Adsl wil gaan sharen met behulp van een netwerk, heb ik dus 2 ISA netwerkkaarten(beiden 3Com Combo 10Mbit). Alleen dit werkt dus niet, hij geeft bij de 2de namelijk aan dat ie in Legacy mode draait. Hoe krijg ik dit werkend??
Met DOS-tooltje (vanaf 3Com website) kaarten goed configureren, je hebt 2 opties :
- stel van beide kaarten I/O en IRQ goed in;
- als ze het ondersteunen, zet beide in PnP mode (en vertel je BIOS dat ISA/PnP ondersteund moet worden).
- stel van beide kaarten I/O en IRQ goed in;
- als ze het ondersteunen, zet beide in PnP mode (en vertel je BIOS dat ISA/PnP ondersteund moet worden).
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
Verwijderd
haal er 1 ISA uit en zet er een PCI bij.
is bovenstaande niet mogelijk, koop dan een ander merk ISA. probleem opgelost.
/ mij lukte het iig niet met 2 identieke NIC''s
is bovenstaande niet mogelijk, koop dan een ander merk ISA. probleem opgelost.
/ mij lukte het iig niet met 2 identieke NIC''s
zijn neem ik aan twee EtherLink III''s??
ik heb er ook twee in mijn servertje zitten, ik moest ze eerst 1 voor 1 alleen in het systeem zetten, en met die 3com software op andere irq''s en i/o''s zetten, en toen heb ik ze met de standaard nt4 driver naast elkaar gezet... loopt nu als een trein.
ik heb er ook twee in mijn servertje zitten, ik moest ze eerst 1 voor 1 alleen in het systeem zetten, en met die 3com software op andere irq''s en i/o''s zetten, en toen heb ik ze met de standaard nt4 driver naast elkaar gezet... loopt nu als een trein.
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
Verwijderd
Reserveer in je bios een aantal irq''s voor de isa sloten, dan zou het moeten gaan. ZO heb ik ook zojuist nog een 10 jaar oude geluidskaart aan de praat gekregen.