[BC3] Wel/Geen IP adres opgeven.......?

Pagina: 1
Acties:

• TwisteR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-07 13:38
Graag wil ik de laptop van mijn werk verbinden met mijn PC thuis. Echter ik heb geen hub ter beschikking, maar wel een twisted UTP kabel.

Moet ik nu wel of niet beide PC''s een IP adres geven, en dezelfde domeinnaam (net als bij een opstelling maar dan met een hub).

Ook staat er op de laptop het programma "NETSWITCHER"...iemand enige ervaring hiermee?

Alvast bedankt.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:07
Netswitcher zul je wel nodig hebben indien je op je werk ook een netwerk hebt.

Zo te horen heb je Windows 2000, en dan hoef je niet hetzelfde domein te gebruiken als je bovenstaand programma gebruikt. Uiteraard moet je wel op je thuiscomputer dezelfde netwerkconfiguratie hebben als op je laptop voor thuis.

Op je laptop komen dus 2 netwerkprofielen, waartussen je kunt switchen.

• TwisteR
Helaas geen Win2K.

Op de laptop staat Win95 Corporate. (Afgestemd op het bedrijf).
Met een PCMCIA 3Com kaartje.

Met Netswitcher wil ik inderdaad een profiel maken voor thuis...alleen wat in te stellen voor een crossed UTP connectie??

Verwijderd

Ik hoop dat je een crosslink kabel bedoeld. Twisted UTP is een beetje dubbel.

UTP = Unshielded Twisted Pair

Verwijderd

Op maandag 21 mei 2001 17:07 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

>:) 2 rondjes om de kerk :+

Verwijderd

Twisted Twisted is extra getwist of helemaal niet meer getwist :)

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Op maandag 21 mei 2001 17:07 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

Tja, dat is dan twee keer dubbelop! :P

Mare (natuurlijk) moet je een ip adres opgeven als je TCP/IP thuis gaat gebruiken.
Wil je echter thuis alleen maar met je andere PC communiceren, zonder internet of LAN-games, dan kun je misschien beter IPX/SPX of NetBEUI installeren als netwerkprotocol. Op deze manier hoef je ook niet met NetSwichter te knutselen.

Wat dat gamen aangaat zijn er nog wel games, die IPX/SPX ondersteunen, maar de meerderheid van de hedendaagse spelen ondersteund alleen maar TCP/IP. Handig om hier rekening mee te houden.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Rudoli
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-04-2025
Gewoon met je thuis pc in dezelfde ip-range als op ''t werk gaan zitten, heb je nergens last van.

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Op maandag 21 mei 2001 17:29 schreef Rudoli het volgende:
Gewoon met je thuis pc in dezelfde ip-range als op ''t werk gaan zitten, heb je nergens last van.
Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid. Wel wordt het lastig als ze op de zaak een (niet default) subnetmask gebruiken en je niet kunt rekenen met TCP/IP, want niet iedereen kan dat...

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• TwisteR
Wat ik bedoel is inderdaad een crossed UTP kabel (Ach Twister die Twisted wel eens ;) )

De laptop is redelijk beveiligd met netwerk instellingen...dus ga ik liever met Netswitcher aan de gang...wil wel graag de volgende dag weer aan het werk kunnen.

Ik wil de laptop alleen gebruiken als download apparaat...en dan thuis de bestanden weer overzetten op mijn PC. (Ja, een ZIP Drive kan ook...maar dat gaat opvallen als ik elke dag bestanden naar de ZIP schrijf).

Iemand nog suggesties om die 2 pc''s te laten babbelen met elkaar?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
nouja je zou directe kabelverbinding kunnen gebruiken on win98 met seriele kabel

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1