[BC3] Netwerk met w2k en win98se probleem

Pagina: 1
Acties:

• JoNaTHaN(NL)
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-07-2024
Ik heb een netwerk gemaakt met w2k dat is de server en win 98se dat is de gast.Ze zijn verbonden door middel van een crosslink kabel.

Als ik nu ping 192.168.1.1 doe vanaf de gast dan stuurt ie 4 van die pakketjes en die ontvangt ie ook weer allemaal. Dat doet ie dus goed en vanaf de server 192.168.1.2 pingen doet ie ook goed.

Alleen hoe zorg ik ervoor dat ik op elkaars harde schijf kan kijken?

Dat ik dus vanaf de gast in netwerkomgeving kijk en dan die server zie staan en de harde schijf kan zien.En andersom ook.

Als je daar nu in kijkt zie je alleen je zelf staan.

De gegevens :

Server
ip adres : 192.168.1.1
Subnetmask : 255.255.255.0

Gast :
ip adres : 192.168.1.2
Subnetmask : 255.255.255.0
Gateway : 192.168.1.1

En alle harde schijven zijn gedeeld op beide computers.

Verwijderd

Zorg dat je bestands en printerdeling (netbios) hebt aanstaan op beide computers en zet je guest account even aan in win2k.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Probeer je workgroup eens dezelfde namen te geven op alle 2 de pc''s.
Of zoek gewoon op de computernaam (rechtsklikken op netwerkomgeving en dan pc zoeken).
Probeer eerst vanaf de w2k machine de win98 machine te bekijken...dat zou sowiso moeten werken. Om vanf win98 naar w2k te kunnen gaan heb je een account op de w2k machine nodig (is het Guest account activeren genoeg daarvoor..?). Ik maak altijd gewoon een accountje aan op me w2k machine met de naam waarop ik inlog op mijn w98 machine.

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Om bestanden te delen op een netwerk gebruik ik gewoon een hele simpele FTP server zoals die van TYPsoft. Dat is het makkelijkst. Kan je makkelijk elke PC in je netwerk prikken en dan bestanden overzenden zonder een account aan te maken op je Windows 2k doos.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• JoNaTHaN(NL)
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-07-2024
Ik heb het nu zo dat ik op allebei de computers kan internetten zonder dat ik zoiets als all aboard ofzo heb geinstalleerd.

Maar als ik op de server de win98 machine probeer te bekijken zie ik hem niet doe ik het van die win98 machine naar die server dan zie ik wel de naam staan maar als ik daar dan op klik dan staat er dit :

Geen toegang tot \ADMINISTRATOR.

Dit apparaat bestaat niet op het netwerk.