Toon posts:

[BC3] IPv6 onder win2k, heeft iemand het al?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik zag zojuist op de microsoft research page dat er al een versie van IPv6 beschikbaar is voor win2k. Heeft iemand dit al eens geprobeerd te installen? Het is nog een pre beta versie, dus ik ben benieuwd of het een beetje loopt.

Hier is de URL, daar is het ook te downloaden:
http://research.microsoft.com/msripv6/

Hier een quote van de press release:
The Microsoft® implementation of the combined protocol stack and tools will allow a Windows 2000 operating system to connect to and communicate with other IPv6 systems on the 6Bone (an IPv6-based Internet) or on private IPv6 networks. Developers can then use the stack to begin porting and testing application operation over IPv6 networks. As applications become available, Microsoft will continue to work collaboratively with associates and customers on migration planning and test deployments, followed by general availability as part of a future release of the Windows operating system.

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:26
Zal denk ik niet lukken. wel de installatie, maar verder kom je niet..
IPv6 wordt nog niet gebruikt officieel. Geen enkele ISP die dat al volledig ondersteund denk ik...

Ben ook benieuwd wat er gebuerd als je een dergelijke vraag uitzet bij de helpdesk van je ISP.. >:)

Krijgt volgens mij een antwoord als: "Kunt u mij uitleggen wat dat is...." :)

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op maandag 21 mei 2001 00:35 schreef Stiffener het volgende:
Zal denk ik niet lukken. wel de installatie, maar verder kom je niet..
1. Je kunt het lokaal gebruiken
2. Je kunt het door ipv4 tunnelen. Bijvoorbeeld naar ipng.nl.

(de NT ipv6 stack heb ik overigens nooit uitgeprobeerd, schijnt wel aardig te werken...)

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:26
Op maandag 21 mei 2001 00:39 schreef Onno het volgende:

[..]

1. Je kunt het lokaal gebruiken
2. Je kunt het door ipv4 tunnelen. Bijvoorbeeld naar ipng.nl.
Natuurlijk helemaal gelijk in..
Mijn reactie betrof alleen naar "buiten" toe.

Maar wat je vermeld klopt :)

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• Oezie Woezie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

Oezie Woezie

Pim. is de beste

IPv6 is al vanaf vorig jaar oktober en misschien nog wel eerder beschikbaar in beta versie.

heb er al is mee gespeeld, maar was wel een gekloot.
gathering.tweakers.net/showtopic/55479
topix is weer leuk bezig.

een mooi Tshirt met Pim. is de beste enzo

• jeroen|IA
  • Laatst online: 26-05-2025
Ik heb het opgehaald en geinstalleerd op mijn laptop omdat wij hier intern al een tijdje met ipv6 aan het stoeien zijn. In tegenstelling tot de ipv6 implementatie op diverse Unices is de implementatie van MS echter nog niet helemaal volwassen. Vreemde verschijnselen en een aantal bluescreens waren mijn deel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf een NT4 server en een win2k werkstation. Helaas zijn de nieuwere versies van IPv6 alleen nog maar voor win2k.

Wat zijn de verwachtingen wanneer IPv6 wat meer zal worden gebruikt?

• jeroen|IA
  • Laatst online: 26-05-2025
Dat hangt deels van jezelf af. Je kunt op je lokale netwerk gewoon ipv6 implementeren en profiteren van de voordelen terwijl je alle verkeer naar buiten gewoon over ipv4 doet.

Verwijderd

IPv6 voor Win2k heeft servicepack 1 nodig...laat ik nou net servicepack 2 al geinstalleerd hebben |:(

• Zwaluw
  • Laatst online: 16-06-2003
Huh? SP-2 is toch gewoon SP-1 PLUS SP-2?
Dus dan heb je SP-1 nu...
Of heeft MS iets raars bedacht met dat IPv6?

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

Heb hier IPv6 wel werkend op 1 van de 2 w2k-dozen, niet dat je er echt wat mee kunt onder windows, maar toch.

Enige wat je nu kunt doen zo''n beetje is pingen/tracerouten/telnetten en IPv6-websites bezoeken. Ook is er nog een IRC-bouncer met IPv6-support, maar mIRC6 zou dan toch wat handiger zijn ;)

Krijg hem op m''n 2e w2k-doos niet meer aan de praat, bak krijgt wel een IP-adres van m''n servertje (router advertisement), maar pingen lukt niet echt, terwijl route goed zou moeten zijn.. nahjah .. ..

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
mischien beetje off topic, maar ok.

er zijn dus ook al aardig wat servers die ondertussen voor de gein ipv6 hosten. alleen het tekort aan rdns-hosts is nog een probleem.. weet iemand trouwens waar zo''n ding te vinden is?
Ook is er nog een IRC-bouncer met IPv6-support, maar mIRC6 zou dan toch wat handiger zijn
hier heb je een IPv6 irc server aan een ipv4 netwerk :)

[3ffe:2a00:100:7a76::c0fe] port 6667
stomme smile scripts :7 = : 7 aan elkaar
IPv4 = irc.chatworx.net

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
Je kan het natuurlijk ook tussen [co de] [/co de] zetten:
code:
1
3ffe:2a00:100:7a76:c0fe] port 6667
Pagina: 1