[BC3] ADSL met meerdere comps

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hoe laat ik mijn adsl werken via een hub zonder een server te gebruiken, dus geen inet sharing troep.

In het boekje staat het heel duidelijk uitgelegd, maar het doet het helaas niet.

Ik heb mijn modem in de hub zitten met een crosslinked utp, de LED geeft groen aan en heeft verbinding. Ik heb 2 pc''s, als ik 1 van de 2 pc''s in stel met ip 10.0.0.150 subm: 255.255.255.0 en laat connecten naar 10.0.0.138 pc1 heeft de computer gewoon internet.
Zodra ik een van de pc''s met ip 10.0.0.151 subm: 255.255.255.0 laat werken en wil connecten naar 10.0.0.138 pc2 doet deze geen ene hol en krijg ik een error : 650.

Ik heb planet hierover gebeld en die weten het niet eens, heeft iemand een suggestie hoe het anders moet ?

en btw de modem staat goed geconfigureerd zoals in het boekje staat, 4 pc''s zouden moeten werken.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

ik denk dat je een basis-instelling hebt...
screw-up kaapeem?
ik heb basis, kan je niet echt helpen..

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

KPN heeft het aantal IP''s van MXstream verlaagt van 4 naar 1 (van de fast).

Ik zelf heb er nogsteeds 4, en hier werkt het prima (xs4all)

Ik log niet meer in met die @#%^$^ dashboard, maar naar 10.0.0.138 pc1 / pc2 etc

ik heb 4 usernames en 1 password, check dat eens. Misschien zit je in de reeks die NA 23 april is opgeleverd, en dus maar 1 ip hebt.

bij xs4all is het loginnaam:
login@xs4all-fast-adsl (ip1)
login%2@xs4all-fast-adsl (ip2)
etc..etc..

Grtz RaZ

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Wij hebben ook fast adsl met nog 4 ip''s. We hebben de modem nog niet in een hub, maar op een server. Om toch gebruik te maken van de 4 IP adressen laat ik onze server ook het verkeer van ons 192.168.x.x netwerkje doorrouten naar het 10.x.x.x netwerkje.

• BC3 Victim
Ik heb het snelle pakket van 175 ballen maar heb het na 23 april gekregen.

Maar ik vraag me af of het aan die 4 ip''s ligt want ik zeg gewoon een intern ip van 150 en 151, mijn externe ip blijft iets met 213 of zo, maar dan zou het toch nog wel moeten werken ?

Want ik vind 4 ip''s niet echt nodig, maar ik wil geen inet sharing troep gaan krijgen wat ik altijd met die verdomde chello had, dus ik vraag me nu een beetje af of het wel zo vet is dat adsl voor die 175 ballen. De stream is namelijk ook dik gaar, chello is daar mee zelfs sneller.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Dan is de oorzaak probleem van je internet probleem opgelost. Je kunt niet met meerdere computers tegelijk inbellen met 1 VPN verbinding (en dus maar 1 IP!).

De enige manier om het internet dan te sharen is met een programmaatje als winroute.

Rob

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Hmmm... mocht jij dus idd maar 1 ip hebben, dan moet je wel gaan routen/natten.
Anders gaat het niet lukken.

Ik heb als ik van servers af download (dus geen napster kazaa winmx oid) zit ik meestal op 105-106kb/sec dus niet slecht

m''n record continue staat op 109.4kb/sec (in napster notabene)

Ik zou dus ff info''en of je nogwel 4 ip''s heb (bij xs4all kan ik dat zien in zelf-service, en m''n hostname veranderen)

Suc6 RaZ

Ey!! Macarena \o/

• BC3 Victim
is dat net iets als sygate ? moet dan ook 1 pc altijd aan staan ?

Verwijderd

Allereerst moet je een speciale HUB voor ADSL hebben..

Vervolgens moet je HUB dan als gateway functioneren.
De router configureer je als "main" server die je vervolgens in je HUB doet. En dan configureer je de machines met een ander IP en de HUB dient zoals gezegd dan als gateway. ;)

Verwijderd

Op maandag 21 mei 2001 00:10 schreef DeepThroat het volgende:
Ik heb het snelle pakket van 175 ballen maar heb het na 23 april gekregen.

Maar ik vraag me af of het aan die 4 ip''s ligt want ik zeg gewoon een intern ip van 150 en 151, mijn externe ip blijft iets met 213 of zo, maar dan zou het toch nog wel moeten werken ?

Want ik vind 4 ip''s niet echt nodig, maar ik wil geen inet sharing troep gaan krijgen wat ik altijd met die verdomde chello had, dus ik vraag me nu een beetje af of het wel zo vet is dat adsl voor die 175 ballen. De stream is namelijk ook dik gaar, chello is daar mee zelfs sneller.
een hardwarematige sharing oplossing nemen

woh oh
dom dom dom
chello is een van de beste providers in nederland (ook bekend om hun downtime maar
dat is nix vergeleken met kaazema :))

mxstream is gewoon een nepconcurrent die niet eens concurreert met zulke verschillen

mxstream : 175 piek , 110kb/down 25kb/up
chello : 100 piek , 120~240kb/down 16kb/up

maar aan de andere kant
mxstream is bij mij in 4 maanden tijd nog geen seconde kapot geweest :P

• BC3 Victim
maar chello zijn ook een stelletje vieze flikkers, die newe modems hebben 30 kb upload, voel je je ook genaaid als je zo''n oude kut lancity pet 3 hebt, damn man heel nederland suckt met internet, wanneer krijgt heel nl een gratis t1 verdomme

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Op maandag 21 mei 2001 00:18 schreef SmOkE19 het volgende:
Allereerst moet je een speciale HUB voor ADSL hebben..

Vervolgens moet je HUB dan als gateway functioneren.
De router configureer je als "main" server die je vervolgens in je HUB doet. En dan configureer je de machines met een ander IP en de HUB dient zoals gezegd dan als gateway. ;)
Een spciale hub?? ik had het hier prima draaien met zo''n elcheapo hub (nu switch). nix speciaals aan hoor.. (ook router/nat gedraait tijdelijk voor test)

RaZ

Ey!! Macarena \o/

• BC3 Victim
maar waarom een speciale hub ? een hub is toch een hub ? of moet je een dikke backbone gaan kopuh voor die klote adsl sharing of zo ?

Verwijderd

Op maandag 21 mei 2001 00:23 schreef DeepThroat het volgende:
maar chello zijn ook een stelletje vieze flikkers, die newe modems hebben 30 kb upload, voel je je ook genaaid als je zo''n oude kut lancity pet 3 hebt, damn man heel nederland suckt met internet, wanneer krijgt heel nl een gratis t1 verdomme
ik weet het ja
nederland is als zo''n klein land toch een behoorlijke vlek op de kaart op ict-gebied
maar een behoorlijke internet verbinding hebben ze hier niet
leuk breedband internet
tis alleen jammer dat je als gewone comsument niet meer als 30kb/sec upload kan krijgen (ik basic adsl = 7 kb)
wanneer komen de betaalbare sdsl//niet gecappede lijnen :(
Pagina: 1