Toon posts:

[BC3] Netwerk onder dos???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiedag allemaal,

Ik heb de volgende probleem. Ik heb een netwerk thuis met hub. En ik heb een Laptop met een Xircom netwerkkaart. Op die laptop is de bestuuringssysteem Windows Me eraf gehaald en ook de installatie files van Me die op de andere partitie staan. De laptop heeft geen cdrom speler en ik ken niemand die even die cdromspeler aan mij kan lenen voor het copyeren van die cabs.

Is er een manier om toch die stomme cabs fils op je hd te krijgen zodat je hem kan installeren. Ik neem me ter herinneren dat je het met NET.EXE kan doen. Maar als het onder hij geeft bij mij een registery error 7750 Geen idee wat ik hiermee moet.

Kort weg ik wil een netwerk bouwen die onder DOS moet werken zodat ik de files van mij server af kan halen en kan kopieeren naar mijn hd van de laptop.

Doel: Kopieeren van cab fils naar hd van laptop via mijn bestaande netwerk.

Het is een Windows ME netwerk, dus probleem is dat DOS commandos niet echt worden "ondersteund"

Kunnen jullie mij hierbij helpen?

Alvast bedankt jongens

Verwijderd

Volgens mij bestaat er geen DOS-client voor Windows-netwerken, dus dat wordt lastig. Is een 0-modem-kabel (serieel of parrallel) met iets als FX niet een mogelijkheid?

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Op zondag 20 mei 2001 23:06 schreef qltel het volgende:
Volgens mij bestaat er geen DOS-client voor Windows-netwerken, dus dat wordt lastig. Is een 0-modem-kabel (serieel of parrallel) met iets als FX niet een mogelijkheid?
Er bestaat weldegelijk een DOS-client voor Windows netwerken. Deze software staat op de WindowsNT Server CD. Helaas weet ik niet of deze werkt met de Xircom kaarten.

Het null modem kabel verhaal is idd een goed idee. Samen met FX of Norton Commander kun je iig de cab files copieren.

Mare kijk eerst ff op http://www.bootdisk.com
misschien dat daar een goede bootflop beschikbaar is.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Topicstarter
qltel en FoolZero bedankt voor jullie hulp

Dit heeft mijn probleem met cabs denk ik wel opgelost, maar ik ga ook even aan de slag of het mogelijk is om een dos cliet voor Windows Me te vinden ofzo, want dat is wel erg handig

Nogmaals bedankt jongens

• Oeth
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Oeth

knapste van de klas

Misschien kan deze link je verder helpen.