Toon posts:

[BC3] internet explorer instellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
M''n netwerk werkt inmiddels en sygate werkt ook. Ik kan op de client inbellen, met als resultaat een verbinding. Als ik dan IE opstart kan hij geen verbinding vinden. Logisch, want er is geen verbinding geconfigureerd. Nou is de vraag hoe moet ik dat doen? Ik heb al wat zitten rommelen maar het lukt niet. Ik heb Win2000 Prof. Wie helpt?

Graag geen antwoorden van: LAN? Ik wil het een beetje stap voor stap weten.

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
dit had ik ook met sygate,
de client kon perfect inbellen, maar geen verbinding met internet explorer wat ik ook probeerde :?

toen heb ik wingate erop gezet en daarmee werkte het perfect zonder ook maar iets in te hoeven stellen.......

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

Topicstarter
Maar er zijn er ook zat die het wel werkend hebben, dus het moet kunnen. Wie weet het wel?

Verwijderd

Topicstarter
Weet niemand dit?

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 16:09

Blauw

De Schreeuw

Is het analoog?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op zondag 20 mei 2001 18:40 schreef byte het volgende:
M''n netwerk werkt inmiddels en sygate werkt ook. Ik kan op de client inbellen, met als resultaat een verbinding. Als ik dan IE opstart kan hij geen verbinding vinden. Logisch, want er is geen verbinding geconfigureerd. Nou is de vraag hoe moet ik dat doen? Ik heb al wat zitten rommelen maar het lukt niet. Ik heb Win2000 Prof. Wie helpt?

Graag geen antwoorden van: LAN? Ik wil het een beetje stap voor stap weten.
Gewoon ICS (Internet Connection Sharing) aanvinken, klaar... heb ik hier ook, loopt als een trein... Maar bij 98SE en ME lekker laten hangen, daar is het nogal buggy :r

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
hoe is je TCP/IP configuratie?

als alles goed is ingeteld zou IE het gewoon moeten doen, als je bij de instellingen voor ''Verbinding'' maar LAN hebt opgegeven (gebeurt automatisch als je geen dial-up gebruikt)

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

als hij direct aangeeft ''kan zoekpagina niet openen'' kan het zijn dat je de DNS niet goed hebt geconfigureerd

maar met sygate zou het heel makkelijk moeten zijn

• Noedelsupke
  • Laatst online: 18-07-2023
met wingate is het nog makkelijker ;)

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

Topicstarter
PC1

IP: 192.168.1.1
Subnet mask: 255.255.255.0
Default gateway: niks
Pre DNS: nog niks
Alt DNS: nog niks

PC2

IP: 192.168.1.2
Subnet mask: 255.255.255.0
Default gateway: niks
Pre DNS: nog niks
Alt DNS: nog niks

Ik heb het idee dat ik bij gateway en DNS nog wat in moet vullen, maar ik weet niet wat. Kan iemand mij de precieze voorbeelden voor pc1 en 2 geven?

• Paitor
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Misschien een stomme vraag, maar heb je sygate ook op de client geinstalleerd?

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Verwijderd

Topicstarter
ja

• -=Indigo=-
  • Laatst online: 23-08 00:50
Je moet in ieder geval een dns ingesteld hebben, anders is het logisch dat je geen sites kunt bereiken.
Als je wilt weten moet je maar eens kijken of een ip# op het internet kunt pingen, als dat wel lukt dat ligt het aan die dns''en. Als dat ook niet lukt is het toch wat anders.

• Palomar
  • Niet online
op PC2 hoef je die sygate client niet te installeren, wat je WEL moet doen is bij DNS en Gateway invullen: 192.168.1.1 (alleen op client dus, op de server niks veranderen).. ik weet bijna zeker dat het dan wel werkt :)

Verwijderd

Topicstarter
rick_h, je had gelijk. Ik was er toevallig net zelf op gekomen, maar het werkt nu inderdaad. Dit berichtje post ik nu vanaf PC2. :) Allemaal bedankt!
Pagina: 1