Toon posts:

[BC3] ADSL & Norton IS werkt niet!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Win2K server met standaard internet sharing van M$.
Voor het Firewall gedeelte gebruik ik Norton Internet Security.

Nu heb ik het volgende probleem:

De clients en de server zien elkaar en kunnen ook bestanden uitwisselen maar als ik verbinding maak met Mxstream (planet Internet) dan kan alleen geinternet worden op de server op de clients dus niet.

Bij de internet zone staan de settings van de server en beide clients.
Ook bij Excluded computers staan de settings van de clients en de server.

Het probleem ligt bij Norton want sluit ik deze af dan kan er overal gewoon geinternet worden.

Wat gaat er fout?, of wat doe ik fout?

Devil_2000

>>
Verder heb ik geen firewalls draaien

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Norton Anti-Virus en ADSL werken niet samen.
:(

Mijn ISP zei het volgende :
'' Un-install Norton Anti-Virus en installeer een andere virus scanner. '' :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik draai NOrton Antivirus 2001 voor NT, en wat heeft een virusscanner te maken met dit probleem?

Maar ik zal het zeker proberen

Devil

• BC3 Victim
Ik ken het probleem met Norton Personal firewall 2001.
Oplossing:
Ga naar advanted options
naar de tab firewall--> haal alles weg wat daar staat..
als je een bericht krijgt voor een local cornection met {servername of clientname} moet je deze NIET blokken...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 mei 2001 13:45 schreef bdeman het volgende:
Ik ken het probleem met Norton Personal firewall 2001.
Oplossing:
Ga naar advanted options
naar de tab firewall--> haal alles weg wat daar staat..
als je een bericht krijgt voor een local cornection met {servername of clientname} moet je deze NIET blokken...
Wat ik zie is Personal Firewall settings, Custom Level.
Moet ik daar zijn of bij Options (bovenin)-->> Internet Security-->> Advanced Options?

Ik kan de Custom Level wel op Medium zetten maar dan werkt het nog niet goed.
Ik kan de Custom Level op High zetten, maar dan moet ik eerst een site bezoeken op de server bv Tweakers.net en daarna kan ik op Client1 ook op Tweakers.net komen met de Custom Level nogsteeds op High, maar probeer ik een andere site dan wil het weer niet (tenzij ik eerst op de server naar die site toe ga)

Devil_2000

Verwijderd

Topicstarter
Maar kan Norton Internet Security wel overweg met een ICS programma? :?
Want ik heb weinig aan dit pakket als het alleen werkt als ik de Firewall uitzet.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want je hebt een heleboel mogelijkheden met dit pakket.

Als ik een website wil bezoeken met Client1 dan zegt Explorer website gevonden (vindt IP ook van de site) en daarna krijg ik de melding dat er gewacht wordt op antwoord en thats it.

Devil_2000 :7

• BC3 Victim
Ik Norton personal Firewall zit een optie voor advanced opties.

open norton firewall dan zie je boven in je scherm {opties} open die
ga dan naar {advanced opties} en kies de tab van firewall
Haal daar alles weg..(er staan standaar poorten in die geblockt worden zo ook de poorten voor het netwerk en de NetBIOS)

Veel succes met het instellen.
Ik had hezelfde probleem, maar na de aanpassingen gaat het perfext op mijn netwerk

Pagina: 1