Toon posts:

[BC3] Netwerk is blind

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Na tijden een netwerk van 2 pc`s (beide Win98SE) te hebben gedraaid, heb ik nu een derde pc. Na wat geschruif met hardware heb ik nu de volgende opstelling:
Client 1; Win98SE, Sitecom 100 mbit netwerkadapter, 128 mb sdram.
Client 2; idem
Server; Win2k Pro, 3com 10 / 100 mbit netwerkadapter, 92 mbsdram.
Deze drie pc`s zitten met elkaar verbonden via een Edimax 8 p dual speed hub.
Het volgende is het probleem; de twee clients zien elkaar niet. Ook niet wanneer ik de 2k machine uit de hub trek. Het gekke is dat wanneer ik beide clients opstart, een van de twee clients de ander wel ziet (niet kan benaderen trouwens) Die client die het eerst klaar is met booten ziet de andere wel maar visa versa niet. De pc die het eerst klaar is met booten ziet dus wel de andere pc. maakt daarbij dus niet uit welke pc maar diegene die het langst aan staat ziet de ander wel....
Hoe los ik dit op? Ik gebruik (uiteraard) tcp/ip protocol

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Installeer ook es die andere protocollen |:(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:20

heuveltje

KoelkastFilosoof

Op zondag 20 mei 2001 12:01 schreef wie_ben_ik het volgende:
waarom ??
alleen tcp/ip moet genoeg zijn

maar een oplossing weet ik zo niet :(
kunnen ze wel pingen naar elkaar ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op zondag 20 mei 2001 12:01 schreef wie_ben_ik het volgende:
NEEJ installeer gene andere protocollen. die zorgen alleen maar voor overhead.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Kun je wel naar ze pingen? als dat wel kan moet je ff in My computer ofzo gewoon bij adres //**computernaam**

Bij **computernaam** vul je de naam in van een pc >:)

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 15:37

Dreamer

Foutje

zet er tijdelijk ook eens netbieu op

ik gebruik altijd netbieu en tcp/ip voor een netwerk

als het niet werkt weet je dat het niet aan de protocollen ligt.

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

- Weet je heel zeker dat ze niet stiekum dezelfde netbios naam hebben
- Geen IP addr conflict?
- Laat Eventlog op de W2k wat zien
- Wat heb je als GW ingesteld? Kloppen IP / subnet settings?

Bas

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, bedankt voor de reacties maar ik kom tot op heden niet veel verder. Netbeui instaleren begin ik niet aan. Ben het met je eens als je zegt dat het lekker makkelijk is maar TCP/IP moet genoeg zijn. Waarom onnodig meer instaleren. Ip en subnet zijn 192.168.0.1 en 192.168.0.2 Subnetmask van beide is (duh) 255.255.255.0
Pingen lukt ook bij geen van beide machines. De hub laat zien dat ze alletwee actief zijn en ook de stuurprogramma`s geven geen conflict. Ik vermoed dat het probleem in de software zit maar ik zou niet weten waar. Zodra beide pc`s van de hub zijn (ik laat win2k buiten beschouwing want die moet ik nog helemaal configureren en zit dus nog niet aan de hub) zien ze zichzelf...

Iemand nog een leuke suggestie??

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

NetBEUI ff erbij raggen kan ervoor zorgen dat je weet of je hardware-technisch alles goed hebt. Als het met NetBEUI werkt, rag het er weer af. Als het met NetBEUI niet werkt, heb je andere problemen.

NetBEUI is een protocol wat MS er alleen maar voor troubleshooting bij doet. :+

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

ik had zelfde probleem met laptop op win2k server krijgen, maar ff netbeui geinstalleerd en klaar.. onverklaarbaar iets

Verwijderd

ze loggen in op je server neem ik aan? dmv optie op 98se instellingen inloggen op NT domein?

Verwijderd

Topicstarter
Ze loggen nog niet in op mijn NT5 server. Vooralsnog wil ik eerst de twee clients met elkaar verbinden. Pas wanneer ik zeker weet dat die elkaar zien en naar elkaar kunnen schrijven ga ik de config met NT5 aan... Nu weet ik in ieder geval dat het probleem niet zit in NT5 (daar weet ik de weg nog niet zo goed dus eerst het bekende terrein maar eens op orde). Voor de duidelijkheid, de NT5 server draait nog niet. Ik draai nu alleen een netwerkje met 2 win98se machines.. En netbeui heb ik in het verleden problemen mee gehad (wegvallende verbinding) dus dat gebruik ik liever helemaal niet. Maar goed, als test is het prima,....
Ff geprobeerd met netbeui, loopt prima, maar nogmaals ik wil tcp/ip protocol. Al is het alleen al voor de gamez. Zodra ik naast Netbeui tcp/ip instaleer loopt de zaak in het honderd..... Ik snap het niet meer... Jullie??

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu echt alles geprobeerd dat ik kan bedenken.....

• DJ Buzzz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:04
Had de pc''s eerst verbonden met een utp-crosscable???? Deze kun je dus nu niet gebruiken, je moet twee utp kabels hebben, die niet gecrossed zijn (het is maar een ideetje)

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Kun je wel localhost pingen? Het probleem zit ''m blijkbaar in het tcp/ip protocol. (aangezien netbeui wel werkt)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Local host is wel te pingen op de bak die als eerste klaar is met booten. De andere niet.... En guppies, natuurlijk gebruik ik de crosscable niet in mijn hub... Ik heb natuurlijk gewone utp kabels... Heb inmiddels wel al geprobeerd de twee clients weer met een crosscable direct aan elkaar te hangen. werkt ook niet..... Echt hoor,
Window(n)s flikt me weer eens een kutgeintje

• BC3 Victim
hmmz, ik heb hier precies hetzelfde geintje eigenlijk, 6 pc''s in netwerk, 4 ervan zijn prima te zien, werkt goed, maar die andere twee niet, kan ze pingen, zij kunnen internetten (gaat via de server) maar het netwerk zien ho maar...:?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb je wel bestands en printer deling bijde actief staan op de 2 werkstations!??

• Hyp Hyper
Op dinsdag 22 mei 2001 12:41 schreef Mauritz het volgende:
Local host is wel te pingen op de bak die als eerste klaar is met booten. De andere niet.... En guppies, natuurlijk gebruik ik de crosscable niet in mijn hub... Ik heb natuurlijk gewone utp kabels... Heb inmiddels wel al geprobeerd de twee clients weer met een crosscable direct aan elkaar te hangen. werkt ook niet..... Echt hoor,
Window(n)s flikt me weer eens een kutgeintje
Begrijp ik goed dat je localhost niet kunt pingen op dan de ene en dan de andere pc? Afhankelijk van de bootvolgorde? Da''s wel heel vreemd! Als het steeds dezelfde bak zou zijn, zou tcp/ip op die machine corrupt zijn..

• Hyp Hyper
Op dinsdag 22 mei 2001 13:40 schreef D3NN1S het volgende:
Heb je wel bestands en printer deling bijde actief staan op de 2 werkstations!??
Als dat de oorzaak was, zouden de workstations elkaar wél kunnen pingen.

Verwijderd

Topicstarter
Is idd zo dat ik dan de ene, dan weer de andere bak aan de gang heb. Heb het hele netwerk er voor de zoveelste keer uit gesmeten (softwarematig) en alles weer opnieuw geinstaleerd, het lijkt nu te werken. Kan echter niet kijken hoe mijn server het doet want het mobo (octek Rhino MVP-4 BKE) kan met geen enkele geheugenmodule overweg. Loopt telkens vast. heb ik al verschillende draadjes over gestart, niemand had antwoord, moet dus ff een nieuw supersocket 7 mobo hebben. Weet iemand nog een goeie??

• BC3 Victim
Netwerk blind? Tijd voor een gelijde hond! ;)

Verwijderd

Op donderdag 24 mei 2001 14:03 schreef --VnCnT-- het volgende:
Netwerk blind? Tijd voor een gelijde hond! ;)
Of een stok :P

Verwijderd

Topicstarter
Doet mij dan maar een hondje. Die ziet tenminste nog iets, zo`n stok is ook
stokke-blind
Pagina: 1