[BC3] (Nog een) Sygate probleempje

Pagina: 1
Acties:

• Pluis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02-2023
Hoi iedereen.

Net even een sygate/internetshare zoekopdracht geprobeerd maar ik kon mijn probleem er niet tussen vinden.

Ik heb een paar dagen geleden mijn HD geformatteerd en alles opnieuw geinstalleerd op de server pc. Ook sygate dus. (Even voor de volledigheid : Ik heb sygate al eerder geinstalleerd gehad en dat werkte prima. Clients staan dus goed ingesteld. Als ik op de server nu win2000 draai werkt internet sharing ook zonder problemen.)

Sygate is dus opnieuw geinstalleerd en ik weet dat de config qua. netwerkkaarten goed staat. Als een client een request stuurt komt die keurig in de sygate log te staan. Ik kan een ping opdracht naar een internetadres sturen vanaf een client en dat werkt WEL. Alle andere internetverkeer (FTP, WWW, ICQ, etc) werkt NIET, nogmaals : de request verschijnt netjes in de log maar de client krijgt geen antwoord terug.

Anyone? Ik snap hier nl. niks meer van. Nog wat info : Ik heb kabelinternet bij sonera en het ENIGE programma wat ik op moment van testen draai is sygate dus er is geen firewall oid die verkeer tegenhoudt. Ook heb ik een ander shareprogramma geprobeerd (winroute) en die gaf soortgelijke problemen.

Alvast bedankt!

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 15:37

Dreamer

Foutje

staan de verbinding bij de clients echt goed ingesteld (is namelijk het engie wat ik even kan bedenken waar het aan kan liggen)

dit zie je onder de eigenschappen van ie of wat dan ook verbindingen en dan moet er aangevinkt staan pas eerst netwerkverbinding proberen

en wat voor een error krijg je als je gaat internetten

"ik kan zoekpagina niet openen"???

edit:
typo |:(

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• Pluis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02-2023
Yep, de clients staan absoluut goed. Nogmaals : voor het formatteren (alleen de server is geformatteerd) had ik ook sygate en dat werkte prima. Ik heb nu windows2000 en ME geinstalleerd en de internet share onder win2000 werkt nu ook gewoon.

Foutmelding is idd ook een leuke : hij geeft eerst aan ''pagina gevonden, bezig met openen'' (of met ftp''en, iets in de trend van ''host found'') en daarna doet hij niets meer. Ping opdrachten komen wel gewoon terug.

Erg vreemd allemaal...