Toon posts:

[BC3] wel ping maar geen schijven delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist mijn netwerk (twee computers met crosslink UTP) aan de praat gekregen. Heb alleen nog een probleempje. Ik heb de schijven op computer 1 en 2 al op delen gezet maar als ik naar netwerkomgeving ga zie ik alleen: Printers en Scheduled Tasks. Wie kan mij helpen.

PS: ik heb nog geen nummer ingevuld bij Default Gateway en DNS Server, moet dat? Zo ja, wat moet ik voor getallen invullen?

Verwijderd

en als je bijvoorbeeld bij netwerkomgeving de naam van het andere station invult.

dus: PC1=henkie en PC2=keesje

dan invullen op pc2: \henkie
kun je hem dan wel benaderen ? of als je schijven gedeeld hebt, kun je die schijven dan zien ?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik in Win2000 zeg dat ik de c-schijf wil delen komt er de volgende naam te staan: C$. Nou las ik net dat dat de schijf onzichtbaar maakt. Klopt dat?

<edit> als ik //henkie intyp kan ik hem wel zien <edit>

Verwijderd

als er achter een share het $ teken wordt geplaats is de share niet zichtbaar vanuit een computersysteem in het netwerk.

edit:

ook niet als je als administator inlogt !

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, voor je snelle antwoord. Dan ga ik het effe proberen zonder $.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
$ houd in dat het een admin share is en dus inderdaad hidden is :)

Maar dat betekent niet dat je er niet bij kunt komen in een netwerk. Als je de naam weet kun je gewoon een netwerkvberbinding maken met de share als admin

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

zo heb je een aantal standaard $-shares die worden administratieve shares genoemd:

voorbeelden:
- PRINT$ --> voor gedeelde printers
- ADMIN$ --> gekoppeld aan c:\winnt (systeembestanden) (admin heeft wel toegand)
- IPC$ --> voor de communicatie tussen de processen die op verschillende computersystemen draaien
- REPL$ --> voor de backup server

Verwijderd

Topicstarter
Heb even andere namen gegeven en m''n netwerk werkt nu perfect. Het nu ook sygate, werkt prima, alleen 1 vraagje. Als ik via de client verbinding heb en ik start internet explorer op dan kan ie geen verbinding vinden. Ik neem aan dat ik in IE nog wat in moet stellen, maar wat?

Verwijderd

Op zaterdag 19 mei 2001 22:57 schreef byte het volgende:
Heb even andere namen gegeven en m''n netwerk werkt nu perfect. Het nu ook sygate, werkt prima, alleen 1 vraagje. Als ik via de client verbinding heb en ik start internet explorer op dan kan ie geen verbinding vinden. Ik neem aan dat ik in IE nog wat in moet stellen, maar wat?
Internet verbinding via LAN :?

Verwijderd

ik ken sygate niet maar als dat een proxy server is, dan moet je even bij extra->internet opties->verbindingen->lan instellingen->proxy

stel dan de proxy server in, het adres is dat van jou server, en de poort weet ik niet, staat dan vast wel in de documentatie van sygate.
Pagina: 1