Toon posts:

[BC3] Grote bestanden kopieren lukt niet...

Pagina: 1
Acties:
  • 96 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PC met twee netwerkkaarten er in (eentje voor Internet en eentje voor m''n interne netwerk). Het zijn beide 100Mbit Intel kaartjes, en volgens System properties zijn er geen irq conflicten. Mijn 2e pc heeft een 3com 100Mbit kaartje. De ene PC heeft W98SE en de andere W98.

Ik kan mijn andere PC prima zien in Network Neighborhood, en zelfs op de harddisks komen en directory listings krijgen.

Nou komt het probleem: Elke keer als ik kleine bestandjes (een paar kilobyte) wil kopieren gaat dat prima, maar bij grotere bestanden krijg ik constant "The specified network resource or device is no longer available". De computer slaat dan ook een minuutje vast.

Heeft iemand iedeeen hoe dit op te lossen is?

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

graag wat meer over de comp!!

maar misschien kan ik je zo wel helpen
heb jeje protocollen goed ingesteld

tcp/ip
netbieu

dat dus ook voor beide kaarten aangezien je er twee hebt

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:55
je hebt niet toevallig dingen als netwatcherpro, firewalls etc etc draaien die de link dichtkicken?

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb blackice draaien, maar dat is niet de reden dat het zaakje met grote bestanden dichtklapt.

Van wat ik op het net heb rondgesurfd, is het een probleem waar Microsoft zelf niet eens een antwoord op heeft... Ik ben al mijn oude Technet CD''s aan het afspeuren om te kijken of er niet stiekem een patch beschikbaar voor is.

Met een beetje pech heeft ''t ook nog eens met mijn moederbord te maken (KT7-RAID) vanwege ACPI of zo..

Ik heb daarstraks al geprobeerd om bestanden van mijn andere PC af te ftp''en dmv Serv-u, maar ook die klapt na 700KB dicht.. Het lijkt dus niet eens een Windhoos probleem, maar meer een hardware probleem... :'(

• Quibus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:53
Dit is dat probleem dat optreedt als je een VIA chipset hebt in combinatie van een SB live volgens mij, je moet maar eens fftjes zoeken op t.net naar de nieuwspost waar dat instaat, daar staat namelijk een link naaar een patch(volgens mij).

Verwijderd

De 686B southbridge bug heeft niks te maken met NICs, maar het kopiëren van grote (>100 MB) files van de ene IDE controller naar de andere (op hetzelfde mobo dus).

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Ik heb vrijwel hetzelfde probleem met twee Realtek netwerkkaartjes. ''t is echt heel vaag, en ik heb al vanalles geprobeerd.
Instellingen staan 100% zeker goed, het is hier een hardware probleem. (maakt niet uit bij welk besturingssyteem, en het gebeurt zowel bij IPX, TCP/IP als alle andere protocollen).

Op de een of andere manier lijkt ''t wel of de nic''s ''moe'' worden ofzo :?, een betere omschrijving heb ik er niet voor. Als ze een tijdje niet gebruikt zijn kan ik wel 100 of 200 mb overpompen zonder problemen. Maar dan treedt het probleem weer op en haal ik nog maar 50 mb, etc. (zo steeds minder)
Je krijgt dan idd van die vage meldingen dat ''t netwerk bezet is, of dat de doelhost niet meer bereikbaar is. Dan werkt ''t netwerk pas weer na een aantal minuten wachten. En zo steeds korter..
Dit is erg irritant als je aan het gamen bent oid, de verbinding valt er dan om de haverklap uit. Het vreemde is dat het niet voorkomt bij kleine dataoverdracht, dus door mappen bladeren en erg kleine bestandjes kopieren.

Echt super wierd...

#

Verwijderd

Topicstarter
Yep, that''s it exactly. Zucht.. ik weet ''t ook niet meer. Volgens de KT7 FAQ (http://go.to/kt7faq) kon het volgende helpen:

- Soundblaster 5.1 in PCI slot 3
- 1e netwerkkaart in PCI slot 4
- 2e netwerkkaart in PCI slot 6

De geluidskaart zit niet meer op dezelfde irq als één van de netwerkkaarten, maar nog steeds wil ie niks kopieren dat groter is dan 700KB |:(

• Laurent
  • Niet online
Hmm op mijn k7T Turbo [zit ook een 686B op] heb ik er geen problemen mee, mp3s speel ik zowiezo af via server en verder upload en download ik van andere pcs dagelijks, gewoon 100MBIT Realtek kaartje @ Win2k SP1

Verwijderd

Topicstarter
Op de mijne zit een 686A, maar ik denk niet dat de VIA chipset de problemen geeft.. kweet ''t niet meer, eigenlijk :?..

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zie sig, ik heb ook hetzelfde probleem. Via netwerk loopt ie vast. :( En 700mb achter elkaar van een CD af op 48x werkt wel gewoon. :) HD en CD zitten wel op andere controller (heb RAID).

edit:

Net ff 2 volle cd''s (1.4 Gb) tegelijk naar me HD gekopieerd. Dus 3 IDE kabels full load. Nergens problemen mee. Maar na 25MB via het netwerk loopt ie meteen vast.
:?:? Heel vaag :?:?

Verwijderd

Topicstarter
Aikon,

Waarop staat jouw MTU ingesteld? Ik heb net mijn MTU op beide machines op 1500 gezet, en dat hielp (een klein beetje, maar nog steeds niet goed genoeg dat ie meer dan een paar meg kopieert zonder vast te slaan)..

Verwijderd

Topicstarter
Update:

Ik heb de Internet- en de netwerkaansluiting omgedraaid, om te kijken of ik wel gewoon kon kopieren met de andere netwerkkaart.. En jawel! Gewoon blazen, die hap. Alleen heb ik nu een nieuw probleem: Als ik grote bestanden van het Internet af pluk, slaat de computer compleet vast..

Het testen gebeurde dmv een snelheidstestertje voor Sonera verbindingen (van sgv.soneraplaza.nl).

Nu zit ik een beetje in dubio: Zal ik het zo laten, zodat ik wel gewoon kan netwerken, of zal ik het terugzetten, zodat ik niet bang hoef te zijn dat ik bij grote bestanden een blue screen heb (en ik heb de laatste dagen ZEER veel blue screens gehad :'().

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58
Is dat ene netwerkkaartje wel in orde dan? Ik had het zelf ook eens op LAN, beiden intel 440bx chipset dus daar kan het niet aan liggen...

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Hmm, blue screen krijg ik hier niet. De filetransfer blijft alleen hangen om vervolgens na een paar minuten een vage melding te geven als ''het netwerk is bezet'' of ''de doelhost is niet langer bereikbaar''.

Hier is het probleem ontstaan nadat ik m''n netwerkkaartje had geflasht met een nieuwe bios, omdat ie niet op 100Mbit wilde werken (het scheen een of ander bekend probleem te zijn, en dat moest de oplossing zijn). Nu werkt hij dus wel op 100Mbit, maar niet zonder problemen..
Ik heb al verschillende kabels geprobeerd, maar dat hielp ook allemaal niet. ;( Had ik dat ding nou maar nooit geflasht en was ik maar gewoon bij 10Mbit gebleven, ookal zoudie eigenlijk wel 100 aan moeten kunnen... :(

#

• Aikon
  • Niet online
Op maandag 21 mei 2001 20:11 schreef akos het volgende:
Aikon,

Waarop staat jouw MTU ingesteld? Ik heb net mijn MTU op beide machines op 1500 gezet, en dat hielp (een klein beetje, maar nog steeds niet goed genoeg dat ie meer dan een paar meg kopieert zonder vast te slaan)..
MTU :? Was da? Staat dus gewoon standaard neem ik aan.
Op maandag 21 mei 2001 21:32 schreef akos het volgende:
Ik heb de Internet- en de netwerkaansluiting omgedraaid, om te kijken of ik wel gewoon kon kopieren met de andere netwerkkaart.. En jawel! Gewoon blazen, die hap. Alleen heb ik nu een nieuw probleem: Als ik grote bestanden van het Internet af pluk, slaat de computer compleet vast..
Ook geprobeerd maar dat hielp niet.

Ik heb de problemen sinds ik een Asus A7V133 heb. Wat een gezeik met dat bord! Alles werkt maar in 1 PCI slot enzo. Nou het netwerk weer niet... wordt er gek van! Iemand nog tips?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er zelf genoeg van.. |:( Ik heb nog een AMD200je staan, die niks doet, dus dat gaat mijn Internet gateway worden.. Dan zet ik ''r wel Linux op met een firewalletje en klaar is Aak..

Mocht iemand inderdaad nog tips hebben, hoor ik ''t graag ;)

• Aikon
  • Niet online
Kon ik dat maar doen. Ik heb wel een Socket A mobo liggen maar geen geld voor CPU en hub. Ook nog een AMD333+mobo liggen maar die kan geen netwerk aan. Super vaag weer. En me broers pc (Celeron 466) kan ik moeilijk aan laten staan de hele dag (hij heeft nachtdienst en slaapt overdag). Alles zit weer lekker tegen :(:(:(

edit:

Als ik een oplossing heb gevonden dan hoor je het wel. En die oplossing gaat komen want ik heb over een paar weken een LAN. Dan moeten dus wel beide NIC''s full-time 100mbit aankunnen. Lekker wat MP3''s overzetten enzo. :)

• 2nosedt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-02-2010

2nosedt

Music-addict

Ik heb ditzelfde probleem ook :(
kleine bestanden kopieren gaat wel.. maar ik probeer nu de hele tijd een bestand van 700 MB te kopieren.. en bij 87% blijftie helemaal hangen.

Het gaat om een Laptop (Dell Latitude CPi) met Win2k erop, en een computer met WinXp.. maar het kopieren gaat gewoon niet..
als ik vanuit mijn computer een bestand van m'n laptop kopieer.. loopt mn computer vast (Explorer dan).. en als ik het vanuit Win2k doe.. krijgtie daar een blauw scherm..
en zodra ik het deel van het bestand, wat al op m'n computer staat, probeer te verwijderen.. geeftie een melding dat het bestand nog in gebruik kan zijn (ook als netwerkkabel er niet in zit en ik opnieuw opgestart heb).. :S
en de harde schijf van m'n laptop maakt hele rare tikjes op het moment dat hij niet meer verder wil..

maar wat heel raar is dat ik het voorheen wel kon kopieren.. ik leech altijd DivXjes bij mij op school.. en zet ze dan later op mn computer hiero.. dus wat raar dattie nu wel het probleem heeft..
en het is trouwens bij 2 verschillende bestanden waarbij hij zo'n vaag probleem geeft..
wat kan ik hiertegen doen? :( kan ik anders die bestanden niet in 2 delen ergens mee opknippen.. en dan later weer lijmen?

musica | fotografica | amalia

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Oude topics omhoogschoppen is hier op GoT eigenlijk niet gewenst. Dat leidt alleen maar tot verwarring en daarnaast hoort elk op zichzelf staand probleem in een apart topic gepost te worden. Wat je ook had kunnen doen is om in jouw nieuwe startpost enkele topics die je in de Search tegenkwam te posten en uit te leggen waarom de in deze topics vermelde oplossingen geen soelaas boden voor jouw eigen probleem :)

Dus: open gewoon een nieuw topic voor jouw eigen probleem :) Zie ook de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.