[BC3] hubje werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ok het zit zo ik had eerst een netwerkje zonder hub (2pc''s) 1 had er internet en dat deelde ik met de andere. Nu heb ik er een extra computer bij die ik natuurlijk 192.168.100.3 heb gegeven, hubje gekocht extra kabel en ik dacht dat lukt wel nou totaal dood het netwerk. Iemand een idee wat ik fout heb gedaan? de kaarten zijn niet kapot maar ik kan met de host geen verbinding maken met geen van de 2 pc''s.

p.s. host is thunderbird 1333 met 2 netwerkkaarten (kabel/netwerk), andere zijn 2 cellies allemaal met 100mbs kaarten

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Als je een netwerk hebt tussen twee computer gebruik je een cross cabel. Als je deze nu nog gebruikt dan doet het netwerk het niet want deze kabel werkt niet in samenweking met een hub. Maar dan zouden de andere het eigenlijk wel moeten doen dus dat is wel raar.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Zitten er geen lampjes op die hub zodat je kunt zien of je wel/niet een link hebt ?

Aannames zijn fataal.

• StephaN900
  • Niet online
Hmm ja ik denk dat het daaraan ligt moet ik nu weer 2 kabels kopen :(. En alles openbreken (gaat door het plafon heen I:( )

• BC3 Victim
Als je een los RJ45 stekkertje hebt dan kun je van je cross zo een straight maken. (twee draadjes wisselen volgens mij).

Plaatje hebben? Laat het maar weten.

edit:

typo''s

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• StephaN900
  • Niet online
Ja doe mij maar een plaatje :7, zoveel kan er niet mis gaan toch?

• BC3 Victim
Daar komt het plaatje...

[img]"http://members.home.nl/jansenm/UTP[/img]

Ik heb het plaatje ook maer van een anderre tweaker hier hoor.
Succes.

• StephaN900
  • Niet online
Thx, maar eh de hub gebruikt toch straight? dus dan moet ik het precies andersom doen neem ik aan?

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:20

heuveltje

KoelkastFilosoof

de meeste hubs hebben al een upload port
die is eigenlijk al gecrost

als je nu je croscabel daar indoet heft dat elkaar weer op :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Pagina: 1