[BC3] Wake-on-lan werkt niet :(

Pagina: 1
Acties:

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 14:08
Ik heb een edimax 100mbps kaartje voor het thuisnetwerk. het netwerk draait prima, maar Wake-on-lan niet...Als ik de PC uitzet dan blijft de netwerk-led niet branden, dus ik vermoed dat de kaart niets doet met de geleverde 5V van het kabeltje (kabeltje is ok, als ik de 5V met de groene draad verbind (de signaaldraad) dan gaat de PC wel goed aan. Ik verdenk nu ACPI dat het de netwerkkaart gewoon uitzet.

Ik heb de kaart ook in een ander systeem gezet, maar precies hetzelfde, netwerkled uit...ik heb hem ook al geruild

Wie heeft de goede instellingen voor deze kaart (EEPROM, Windows, etc)???? Any insights heavily appreciated ;(

Chaintech 7AJA met WOL
Windows ME

de rest in signature:

• -=Indigo=-
  • Laatst online: 23-08 00:50
Ik weet niet hoe het bij jouw mobo zit, maar in de manual van m''n asus k7m staat bij de WOL connector, dat je minimaal een voeding nodig hebt die 720mA op de +5V kan leveren in de standbymode.

Volgens mij kan je dus die WOL alleen gebruiken om je systeem van standby naar aan te laten gaan, en niet van uit naar aan.
Maar het zou natuurlijk kunnen zijn dat dat bij jouw mobo anders is...

• LosserNL
Ik heb een brakke Compaq voeding, maar die levert 1.0A op de 5VSB aansluiting, dus daar ken het niet aan leggen ;)

Ook als het systeem uitstaat werkt Wake-on-Lan, tenminste dat heb ik bij andere PC''s meegemaakt en geïnstalleerd ( de netwerkleds op de hub/NIC blijven dan branden )

Maar nu mn eigen PC nog :+

Verwijderd

Hmmm bij mij werkt dat allemaal wel. Lampje op de Hub en op de Netwerkkaart branden gewoon, hoe zou ik hem dan weer moeten laten opstarten? Wil het al een tijdje uitproberen maar ik ben te lui om m''n computer uit te zetten... >:)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Goede instellingen gedaan in je bios en windows...?? anders kan je erg lang wachten tot de computer opstart

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• LosserNL
wake-on-lan op EEPROM van de NIC aangezet, in het BIOS WOL aangezet, kabeltje erin, in windows WOL geactiveerd, ik snap het niet meer, zou die voeding dan toch te zwak zijn??? :(
Pagina: 1