System: Windows 98 A , Winsock: 2.0, RAS: Yes, Memory: 130572 kB
WinRoute driver version: 3.2
code N:10048 - DNS server initialization failed: the port 53 is already used by another process
hoe kan dit??? Ik heb trouwens Mxstream met Planet Internet. Het netwerk werkt verder volledig en alles is ingesteld zoals het moet. (denk ik, want ik heb dezelfde instellingen als iemand anders bij wie het wel lukt)
helpt!
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Dan zie je elke 5 sec. welke poorten,protocollen en IPs je mee connect
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verwijderd
Ik kan geen oorzaak oplossing geven, want daarvoor heb ik niet genoeg informatie.
Wat ik je wel kan zeggen, is probeer alles handmatig eens in te stellen op de clients:
gateway: IP van de server
DNS: DNS IP van je provider (dus niet het IP van je server)
IP: in dezelfde range als je server
SUBNETMASK: Idem
Dan proberen de clients de DNS niet van de server te halen, die ze weer forward naar je provider, maar direct van je provider. In winroute zelf zit niet echt een DNS server, maar een forwarder.
Tja als je geen DNS Server hebt kun je het beter ook niet aanzettenOp maandag 21 mei 2001 10:00 schreef frankyboy1983 het volgende:
Ok, het probleem is al opgelost, ik heb ff bij winroute DNS uitgezet en nu doet hij het! Beetje vage oplossing maar alles doet het nu goed. Thx voor jullie reply''s !