[BC3] UTP kabels koppelen

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik wil een netwerkje maken van twee computers met een cross-over kabel. Maar aangezien deze maar tot 10 meter gaan en ik 20 meter nodig heb zijn die te kort. Nu zag ik bij MyCom een connector staan om UTP-kabels aan elkaar te maken. Kan ik nu een cross-over kabel en een gewone kabel aan elkaar maken??? Werkt dat een beetje??

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 03-04 12:48

Boss

+1 Overgewaardeerd

Zonder enige ervaring ermee, zou ik zeggen dat het prima moet werken.
Het enige waar ik ooit van gehoord heb dat problemen kan geven, is dat bij UTP er max. iets van 3 cm niet-getwist mag zijn. Dat is dus een stukje in de connectors, en een stukje in het koppelstukje. Nog een keer verlengen zal dus lastig kunnen worden.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08-2025

d-Frag

74% completed

Valt ook wel mee, het netwerk hier in huis hangt aan elkaar met standaard kabels en koppelstukken.
Performance verlies ben ik nog niet tegengekomen.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 20:32
Heb het ook gebruikt voor dezelfde doeleinden, en ik moet zeggen dat het prima bevallen is.

Ook niets gemerkt van performanceverlies BTW.

Mijn Firewizzie

• argi
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-04 08:44
Je kunt ook zelf een kabel in elkaar (laten) zetten, dan kun je zonder koppelstukje werken.

Verwijderd

Op zich kan het wel maar hou er wel rekening mee dat als je zo''n koppelstukje gebruikt je dan geen 100Mb meer haalt :( . Had hetzelfde probleem dus ik heb toen maar een 25 mtr kabel gemaakt >:)

• vinnux
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Bij het verbinden van een netwerk kabel aan een andere computer moet je altijd in de gaten houden dat ie een oneven aantaal keer gecrosst wordt.

Een normale poort van een hub/switch is ook een cross.
Een uplink kabel niet.

Je kunt dus best idiote dingen doen zo.

Zolang het aantal crossen maar oneven is.
Je kun een utp kabel ook gewoon aanelkaar maken met een ISDN verlengstukje.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:57

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik heb die dingen op de werkvloer ook vaak gebruikt, en ze zijn gewoon verrekte handig.

Ik heb wel eens 4 X een 15 meter kabel aan elkaar geknoopt met die dingen, maar performance verlies zoals ThePriest2001 omschrijft ben ik nog niet tegengekomen.

Aannames zijn fataal.

• BC3 Victim
Hum, ok het werkt dus, maar wat moet ik nou hebbe?? 1 gewone UTP-kabel en 1 cross-overkabel of 2 cross-over kabels?? Oh ja, ik moet dus maar twee kabels hebben van 10 meter met 1 koppelstukje :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-04 10:28
Dan moet je 1 rechte en 1 crosskabel hebben.
recht en recht=recht
recht en cross=cross
cross en cross=recht

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:57

GaMeOvEr

Is een hork.

Op zaterdag 19 mei 2001 15:36 schreef FatalError het volgende:
Dan moet je 1 rechte en 1 crosskabel hebben.
recht en recht=recht
recht en cross=cross
cross en cross=recht
Hangt ervan af...

Je hebt die koppelstukjes in gewoon recht en cross... Als je dus gewoon een recht koppelstukje hebt, kun je gewoon die dingen tussen je rechte kabel stoppen.

Vaak zijn ze gemarkeerd of het nu recht of cross is. Anders kun je ze gemiddeld ook nog wel eens openklikken, om te kijken hoe hij intern doorgelust is.

In zijn geval zou het inderdaad handig zijn een cross koppelstukje te nemen, en daar twee rechte kabels aan te doen.

Maar hij schrijft dat hij een rechte en een cross-cable heeft, dus dan moet hij gewoon een recht koppelstukje hebben.

Aannames zijn fataal.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-04 10:28
Daar heb je gelijk in, alleen ben ik nog nooit cross-koppelstukjes tegengekomen.
Waar zijn die te krijgen?

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• BC3 Victim
Heej, even voor alle duidelijkheid, ik heb nog geen kabels en koppelstukjes :). Maar, waarom is een cross koppelstukje beter??? Ik weet niet of MyCom die ook heeft, zal eens ff kijke.

• axis
  • Laatst online: 26-01-2023
Op zaterdag 19 mei 2001 18:31 schreef Mottebelke het volgende:
Heej, even voor alle duidelijkheid, ik heb nog geen kabels en koppelstukjes :). Maar, waarom is een cross koppelstukje beter??? Ik weet niet of MyCom die ook heeft, zal eens ff kijke.
Cross koppelstukje is beter omdat je dan twee gewone utp-kabels aan elkaar kan maken, die je dus straks ook kan gebruiken als je een hub of switch koopt..

Heb ik nooit last van, koppie eraf, draadjes husselen, nieuw koppie erop, en hoppa, cross-cable.. Of in vaktermen: een utp-kabel volgens A-B schema. :)

Trouwens, mij lokale electronicaboer verkoopt ook deze koppelstukjes.. Alleen vroeg ik om een A-A koppelstukje, en ik kreeg een A-B. Kwam ik ook pas thuis achter, stond er niet op.

(edit: toevoeging)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• BC3 Victim
ik heb een 1 on 1 koppelstukje, kan ik dan van 2 crosskabels een straight kabel maken ???? of werkt dat niet ?

• axis
  • Laatst online: 26-01-2023
Op zaterdag 19 mei 2001 20:35 schreef Rappie het volgende:
ik heb een 1 on 1 koppelstukje, kan ik dan van 2 crosskabels een straight kabel maken ???? of werkt dat niet ?
yep.. als je de kabel twee keer kruist, gaan de kabeltjes er hetzelfde in als ze er weer uitkomen, dus heb je in feite weer een straight kabel.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

ik had eigenlijk een vraag, maar na het lezen van deze topic is mij alles duidelijk. ik heb een kort cros kabeltje, ik heb een koppelblok, en ik heb een lange straight kabel. mij vraag zou zij: kan ik van een kort cros kabel een lange maken met een koppelblok en een straight kabel. En als ik het goed gelezen heb, kan dat.

allen bedankt.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:43

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En daarvoor kick je een topic uit 2001 ?
Zo werkt dat hier niet helemaal. Zo te merken heb je iig de search gebruikt voordat je klakkeloos een topic start .. datr is zeker een goed punt.
Echter het omhoog schoppen van een dergelijk oud topic is niet echt gewenst, zeker niet als je eigenlijk het antwoord al weet.
Zie ook de FAQ : Algemene gedragsregels (Netiquette)

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.