De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Het enige waar ik ooit van gehoord heb dat problemen kan geven, is dat bij UTP er max. iets van 3 cm niet-getwist mag zijn. Dat is dus een stukje in de connectors, en een stukje in het koppelstukje. Nog een keer verlengen zal dus lastig kunnen worden.
The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.
Performance verlies ben ik nog niet tegengekomen.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -
Ook niets gemerkt van performanceverlies BTW.
Verwijderd
Een normale poort van een hub/switch is ook een cross.
Een uplink kabel niet.
Je kunt dus best idiote dingen doen zo.
Zolang het aantal crossen maar oneven is.
Je kun een utp kabel ook gewoon aanelkaar maken met een ISDN verlengstukje.
Ik heb wel eens 4 X een 15 meter kabel aan elkaar geknoopt met die dingen, maar performance verlies zoals ThePriest2001 omschrijft ben ik nog niet tegengekomen.
Aannames zijn fataal.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
recht en recht=recht
recht en cross=cross
cross en cross=recht
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y
Hangt ervan af...Op zaterdag 19 mei 2001 15:36 schreef FatalError het volgende:
Dan moet je 1 rechte en 1 crosskabel hebben.
recht en recht=recht
recht en cross=cross
cross en cross=recht
Je hebt die koppelstukjes in gewoon recht en cross... Als je dus gewoon een recht koppelstukje hebt, kun je gewoon die dingen tussen je rechte kabel stoppen.
Vaak zijn ze gemarkeerd of het nu recht of cross is. Anders kun je ze gemiddeld ook nog wel eens openklikken, om te kijken hoe hij intern doorgelust is.
In zijn geval zou het inderdaad handig zijn een cross koppelstukje te nemen, en daar twee rechte kabels aan te doen.
Maar hij schrijft dat hij een rechte en een cross-cable heeft, dus dan moet hij gewoon een recht koppelstukje hebben.
Aannames zijn fataal.
Waar zijn die te krijgen?
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y
Cross koppelstukje is beter omdat je dan twee gewone utp-kabels aan elkaar kan maken, die je dus straks ook kan gebruiken als je een hub of switch koopt..Op zaterdag 19 mei 2001 18:31 schreef Mottebelke het volgende:
Heej, even voor alle duidelijkheid, ik heb nog geen kabels en koppelstukjes. Maar, waarom is een cross koppelstukje beter??? Ik weet niet of MyCom die ook heeft, zal eens ff kijke.
Heb ik nooit last van, koppie eraf, draadjes husselen, nieuw koppie erop, en hoppa, cross-cable.. Of in vaktermen: een utp-kabel volgens A-B schema.
Trouwens, mij lokale electronicaboer verkoopt ook deze koppelstukjes.. Alleen vroeg ik om een A-A koppelstukje, en ik kreeg een A-B. Kwam ik ook pas thuis achter, stond er niet op.
(edit: toevoeging)
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
yep.. als je de kabel twee keer kruist, gaan de kabeltjes er hetzelfde in als ze er weer uitkomen, dus heb je in feite weer een straight kabel.Op zaterdag 19 mei 2001 20:35 schreef Rappie het volgende:
ik heb een 1 on 1 koppelstukje, kan ik dan van 2 crosskabels een straight kabel maken ???? of werkt dat niet ?
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
Verwijderd
allen bedankt.
Zo werkt dat hier niet helemaal. Zo te merken heb je iig de search gebruikt voordat je klakkeloos een topic start .. datr is zeker een goed punt.
Echter het omhoog schoppen van een dergelijk oud topic is niet echt gewenst, zeker niet als je eigenlijk het antwoord al weet.
Zie ook de FAQ : Algemene gedragsregels (Netiquette)
Tijd voor een nieuwe sig..
Dit topic is gesloten.
![]()