De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ik dacht dat CAT-5 100Mb netwerken aanduiden.Op zaterdag 19 mei 2001 01:06 schreef edwinv het volgende:
Is toch allebei RJ45?
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
gebruik er ook eens van die pull dingen bij, dat kan schelen
Verwijderd
CAT-5 is het type kabel, wordt inderdaad gebruikt voor 100 Mbps netwerken. Ook voor 10 Mbps LANs, hoewel CAT-3 genoeg is.Op zaterdag 19 mei 2001 01:09 schreef pwes het volgende:
[..]
Ik dacht dat CAT-5 100Mb netwerken aanduiden.
RJ-45 is dus RJ-45.
Kan het zijn dat je bij het knijpen de adertjes niet helemaal tot aan het eind hebt doorgefrunnikt ?
Wat ook wel eens voorkomt is dat je met sommige tangen teveel kracht kunt zetten, en dus met het voetje wat contact moet maken met het adertje van de kabel, de kabel gewoon stuk drukt. Dan heb je een soort wiebel-contact.
Aannames zijn fataal.
Maar wat je daar schreef over tangen waarmee je de pennetjes te diep indrukt, zou wel eens op kunnen gaan voor de tang die ik gebruik. Wanneer ik de buitenmantel van de kabel afknip, dan komt de PVC-mantel van enkele losse draadjes bijna altijd mee, tenzij ik de tang niet helemaal tot de aanslag indruk.
Dat lijkt er op te duiden dat de tang niet goed afgesteld is en dus ook wel eens die pennetjes verder in het stekkerhuis duwt dan bedoeld: Veel kabeltjes maken inderdaad wiebelig contact.
Verwijderd
Neus eens bij echte netwerkjongens zoals Dunnet en Blackbox, in de catalogici staan de verschillen.
Hu! Shudder!Neus eens bij echte netwerkjongens zoals Dunnet
Okee. Dat maakt het weer een beetje goed.en Blackbox, in de catalogici staan de verschillen.
I don't like facts. They have a liberal bias.
(Ik werk er dus jah ik kan''t weten)