[BC3] Wat kan ik hier mee doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 16:58
Ik heb van een vriend een Cisco Catalyst Gigabit Ethernet Switch 12-1000BaseX (GBIC slots) gekregen, Ja gekregen das geen geintje.

Nu is mijn vraag wat van leuke\leerzame\tijdverspillende dingen ik hier mee kan doen.

O ja verkopen heb ik al genoeg gehoord dus dat hoeven jullie niet meer te zeggen >:)

O ja type nummer is WS-C4912G, en ja ik weet dat zo''n ding duur is, en nee ik kan er niet 1 voor jou regelen. :+

Verwijderd

Op vrijdag 18 mei 2001 23:20 schreef Remi het volgende:
Ik heb van een vriend een Cisco Catalyst Gigabit Ethernet Switch 12-1000BaseX (GBIC slots) gekregen, Ja gekregen das geen geintje.

Nu is mijn vraag wat van leuke\leerzame\tijdverspillende dingen ik hier mee kan doen.

O ja verkopen heb ik al genoeg gehoord dus dat hoeven jullie niet meer te zeggen >:)

O ja type nummer is WS-C4912G, en ja ik weet dat zo''n ding duur is, en nee ik kan er niet 1 voor jou regelen. :+
wie had het over verkopen, gewoon geven mag ook hoor..

Verwijderd

stom|:( misschien maar wat is dat voor een ding

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
een gigabit switch? en cisco is vrij goed heb ik gehoord:) en ga me niet vertellen dat je verschil tussen switch en hub niet weet... >:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

ach stom ik zit met mijn hooft er niet bij jo dat komt dat ik hier word afgelijd door een persoon op icq die me vragen steld over zondag

idiaal kan ik ook wel gebruiken
geef maar aan mij ik ben arm:) dus
moet ik het doen met een unex 10mb hub 8 poort met uplink

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 18:37

yGiDoRp

Sawasdee

Goh, ik wou dat ik zulke vrienden had.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• BC3 Victim
long live coax kabels :) teminste geen gedoe met die hub''s/switches >:) maar hoe veel zou zo''n ding nou eigenlijk waar zijn:???

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:24
Volgens mij zijn die dingen verschrikkelijk prijzig. Je kan ''m altijd nog op de schoorsteenmantel zetten;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• BC3 Victim
en een prijs? *D

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

kan je er een voor mij regelen
>:) *D

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46

Wat dacht je van uitzoeken hoe het cisco IOS werkt etc. Dan kun je ''m misschien nog wel programmeren ook zodat je er wat aan heb >:)

• Remi
Nah ja om jullie ff lekker te maken zal ik ff de prijs hier posten.

Let wel op dat de switch nieuw is, in een doos zit en helemaal compleet is met converters en boekwerk erbij.

De prijs is opgezocht door de netwerk beheerder van mijn school dus als ik ut fout heb KILL HIM !! :P

Prijs in US Dollar is $9,659
ben te lui om het om te rekenen maar doe maar x 2,5 dan kom je wel in de buurt.

Maar wat kan ik hier nou eigenlijk mee, naast een mega overkill netwerk maken. :9~

• BC3 Victim
?25.000,- lol :9~

nouja... wat je er mee kan... je kan er veeeeeel netwerk kaarten en kabelstjes VOOR kopen :)

maar programeren lijkt me ook wel lol, ik heb dat nog nooit gedaan jammergenoeg.. heb hier alleen maar zo''n vage at&t>:) hub waarvan ik niet eens weet of i compatible is met de standaard protocollen!:(

Verwijderd

Ga een lanparty houden? >:)

• Remi
Beuh !! Dus na het programeren van die switch kan ik er bijna niks meer mee. :'(

Toch vreemd dat zoiets duurs zo nutteloos kan zijn. |:(

Nah ja, someone een switch kopen? :P

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 16:04
Op zaterdag 19 mei 2001 12:09 schreef Remi het volgende:
Beuh !! Dus na het programeren van die switch kan ik er bijna niks meer mee. :'(

Toch vreemd dat zoiets duurs zo nutteloos kan zijn. |:(

Nah ja, someone een switch kopen? :P
Ik bied 2 tientjes ;), omdat je er toch niks mee kan doen

What a fine day for Science! | Specs

• BC3 Victim
?25,- hoger ga ik niet, zeker niet na dat jij hem in je handen hebt gehad>:) (no offence:))

maar wrom is i nutteloos als je hem gaat programeren?

• BC3 Victim
Is dat ding nog heel? is hij legaal?

Verwijderd

ruil hem ergens voor een 10/100 mbit switch met een paar glasvezel poorten en wat geld heb je veel meer aan :)

• BC3 Victim
illigaal? hoe kan zo''n ding nou illigaal zijn:?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zaterdag 19 mei 2001 16:14 schreef electrowolf het volgende:
illigaal? hoe kan zo''n ding nou illigaal zijn:?
Als-tie ''van de vrachtwagen is gevallen'', is dat nog altijd illegaal hoor...

Virussen? Scan ze hier!

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 12:54

Kvn

Op zaterdag 19 mei 2001 16:15 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Maar dan is ie toch kapot? :P

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
>> [url="/listtopics.php/19"]Network Troubleshooting[/url] <<

Verwijderd

Ey maak is wat foto''s van dat ding :D

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.cisco.com/warp/public/cc/pd/si/casi/ca4000/prodlit/c4912_ov/c4912_o0.gif

Ziet ie er zo ongeveer uit :?

• BC3 Victim
Gimme :9~ Nee serieus waarom is ie waardeloos als je hem hebt geprogrameerd? En anders fl 50,-

• BC3 Victim
oja?? helemaal niet illigaal, gewoon "op kosten van het bedrijf" en zonder btw dus :) en je kan zo''n ding ook opvallen als i van de vrachtwagen valt, dus hoeft i niet stuk te zijn...

[off topic]
iedereen heeft toch wel iets dat "van de vrachtagen is gevallen"? wat moet je anders met die legen cd''s???
[/off topic]

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 07:56
Op zaterdag 19 mei 2001 19:18 schreef electrowolf het volgende:

[..]

oja?? helemaal niet illigaal, gewoon "op kosten van het bedrijf" en zonder btw dus :) en je kan zo''n ding ook opvallen als i van de vrachtwagen valt, dus hoeft i niet stuk te zijn...

[off topic]
iedereen heeft toch wel iets dat "van de vrachtagen is gevallen"? wat moet je anders met die legen cd''s???
[/off topic]
opvaLLen? dat doe je zeker met die switch :D

maar ff serieus .. 250 piek

• BC3 Victim
sorry, typo|:(
opvallen = opvangen

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 07:56
Op zaterdag 19 mei 2001 19:39 schreef electrowolf het volgende:
sorry, typo|:(
opvallen = opvangen
use the edit button, but use it wisely!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
The Catalyst 4912G is a fixed configuration Layer 2 Ethernet switch with 12 Gigabit Ethernet ports. Designed to easily handle the most demanding network bandwidth situations, with intelligent EtherChannel that scales to 8 Gbps. The Catalyst 4912G supports a high performance architecture with nonblocking 24 Gbps total capacity; over 18 Million packet per second throughput; 16,000 MAC addresses; and 1,024 Virtual LANs (VLAN).

Haha, hier de link:

http://www.cisco.com/univercd/cc/td/doc/pcat/ca4912.htm
met PDF datasheet, helaas zonder plaatjes :(

Dus een echte 12-poorts Gigabit switch. You the man! Paar Gb kaartjes kopen voor je pc''s zou ik zeggen... 3com kaartjes kosten geloof ik rond de 700 piek.

(edit: link toegevoegd)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• BC3 Victim
Uuhhmmm. Volgens mij moet je inderdaad eerst een paar gigabit netwerk kaartjes kopen (in ieder geval 2); waarschijnlijk moet je dan ook moederplanken kopen met 64bit PCI busjes, ook 2 stuks.

Dan heb je zo''n snel netwerkje dat waarschijnlijk je harddiskjes de bottleneck zullen zijn... :P

Met twee compu''s heeft de switch zowiezo weinig te doen :)

In de CT van laatste hadden ze maar ramdiskjes aangemaakt om nog wat snelheid te kunnen halen, dus moet je ook nog een paar gig geheugen kopen (en nooit meer je compu uit doen)....

T.H.

• Remi
Ja dat weet ik dus allemaal wel, daarom ga ik er ook geen netwerk van maken omdat het ten 1e te duur is en ten 2e een vette overkill is waar mijn hd''s idd de botlleneck (schrijf je dat zo?) zullen zijn.

Ik neem aan dat ik hem wel kan gebruiken voor lan party''s.
Weet iemand dan ook wat van apparatuur ik dan nog meer nodig heb?
Naast de gigabit kaarten dan.

Hij is trouwens niet van de vrachtwagen gevallen en hij komt ook niet bij de roeivereniging weg >:)

Ik heb gewoon leuke vrienden volgens mij :D

• BC3 Victim
kilometertje kabel? zo''n gigabit switch kan je denk ik wel als "backbone" op een grote lan party gebruiken :)
mischien zit i dan nog te slapen:z

• Remi
Ach joh ik heb niet eens een flauw idee hoe ik zoiets moet aansluiten >:)

Ja i know "read the fucking manuel !!" ;)

• yeadder
  • Niet online
Dus een echte 12-poorts Gigabit switch. You the man! Paar Gb kaartjes kopen voor je pc''s zou ik zeggen... 3com kaartjes kosten geloof ik rond de 700 piek.

(edit: link toegevoegd)
bij netgear zijn iets goedkoper ik weet niet hoeveel http://www.netgear.com

• BC3 Victim
wat nou ik ga geen netwerk aanleggen? doe je maar lekker wel >:)

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Op zaterdag 19 mei 2001 20:51 schreef yeadder het volgende:

[..]

bij netgear zijn iets goedkoper ik weet niet hoeveel http://www.netgear.com
Hmm.. respectievelijk $400 en $465.. Terwijl de 3Com® 10/100/1000 PCI-X Server Network Interface Card $181 kost. Maar ik zit ff te denken, PCI-X is 64 bits volgens mij, dat moet je moederbordje toch ook ondersteunen!?!? Zit geloof ik alleen op die echte server-mobo''s zoals die met ServerWorks chipsets enzo??

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• -=Indigo=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 00:50
Geef em gewoon aan Gameparty.net ofzo, met een beetje onderhandelen krijg dan best wel gratis toegang op alle lanpartys die ze organizer.
En dan kun jij daar lekker opscheppen dat die switch eerst van jouw was. :)

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:01

Boss

+1 Overgewaardeerd

Zsjees, sommige mensen hebben ook altijd geluk. Ik wist dat ik foute vrienden had, maar nu blijkt dat ze ook nog nutteloos zijn.
Ik wil ook zo''n ding krijgen!

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Remi
Pfff wat zeur je nou? Ik kan er bijna niets mee |:(

• yeadder
  • Niet online
Op zondag 20 mei 2001 17:26 schreef Remi het volgende:
Pfff wat zeur je nou? Ik kan er bijna niets mee |:(
nou als jij er niks mee kan ik weet nog wel een mooi plekkie bij mij thuis >:)

• Remi
Ja ik weet wel dat ik um kan verkopen maar daar ging dit topic niet over.
Dus naast het verkopen kan je gewoon niet veel met zo''n switch.

• Rudoli
  • Laatst online: 28-04-2025
Inderdaad,

Je hebt er thuis helemaal niets aan. Zo''n ding is alleen te gebruiken als backbone voor een lekker netwerk. Hier hang je geen pc''s aan maar andere switches of hele geinige servers.

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Op zondag 20 mei 2001 22:54 schreef Remi het volgende:
Ja ik weet wel dat ik um kan verkopen maar daar ging dit topic niet over.
Dus naast het verkopen kan je gewoon niet veel met zo''n switch.
Over verkopen gesproken... Ik wil hem wel hebben voor op het werk. En nee, je hangt er geen Workstations aan met een glaskaart! Het probleem is zozeer niet dat ik die glaskaarten niet heb, maar in een WS een 64 bits PCI slot wordt zo lastig. (Of je hebt een overkill WS). Nee, ff srieus. Als je er niks mee kan, wil ik best met je praten om dat ding over te nemen. (Mits 100% legaal dan). En dan beginnen we niet van die belachelijke bedragen te noemen van 250,-.
Dan wordt heel wat meer dan. Intresse of niet.........

Eat right. Stay fit. Die anyway.

• FatalError
  • Laatst online: 23-08 14:10
Je hebt echt geen 64 bit pci slot nodig voor een gigabit netwerkkaart. Je kan 64 bit pci kaarten meestal ook in een 32 bit pci slot douwen.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Fox-Web
Op maandag 21 mei 2001 17:46 schreef FatalError het volgende:
Je hebt echt geen 64 bit pci slot nodig voor een gigabit netwerkkaart. Je kan 64 bit pci kaarten meestal ook in een 32 bit pci slot douwen.
Wil je een Gigabit of niet!

• FatalError
  • Laatst online: 23-08 14:10
Nee, die gigabit haal je dan niet. Maar 20-25 mbyte/s halen de meeste ide schijven tegenwoordig wel.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Fox-Web
Op maandag 21 mei 2001 17:51 schreef FatalError het volgende:
Nee, die gigabit haal je dan niet. Maar 20-25 mbyte/s halen de meeste ide schijven tegenwoordig wel.
Wat moet je dan met die overkill Cisco switch van Fl. 25.000,-
Daar ging het hier toch om dacht ik.

• Remi
Fox-Web mag van mij gerust contact met me opnemen via e-mail.

Zulke dingen bespreek ik niet in het openbaar.

• Shift
  • Laatst online: 04-08 13:44

Shift

[] Dual crazy []

Ik geef je 1250,-

• Remi
volgens mij ben je een nul vergeten >:)

Haha serieuze meldingen kunnen naar mijn e-mail worden gestuurd.

• BC3 Victim
en dan zecht men dat je met geld niet alles kan kopen??? zodra de bedragen boven de 20.000 ballen komen heb jij wel zin om hem te verkopen, maar eerst niet terwijl je al wist dat dat de prijs was... vindt ik eigenlijk beetje zwak hoor.....

maarja... het is niet mijn overkill doosje (ik met mijn zieluge kcma:(|:(:(|:( en 10mbit lannetje)

• Remi
Uhhh electrowolf heb jij dat duivelse icoontje wel gezien? dat betekend dat ik het niet meen. :)

Ik zeg helemaal niet dat ik die switch ga verkopen en al zeker niet voor 1250,- dan ga ik um nog liever modden en boven de schoorsteenmantel zetten. 8-)

Zeg nou zelf het is een beetje stom als je zo''n switch gaat verkopen voor 1250,- dan zeg ik liever dat ik een switch heb van veel poen dan dat ik zeg dat ik een switch heb verkocht voor 1250,- terwijl de switch minstens 10x zoveel kan opbrengen.

O ja waar bemoei jij je mee??? >:)

(Van mij mag dit topic gesloten worden aangezien er toch geen zinvolle reacties meer worden gepost.)

• BC3 Victim
okee, ffies topic sluitertje schrijven, dan iedereen weer blij:+
zodra de bedragen boven de 20.000 ballen komen
je bent dus wel gek als je dat ding voor 1.250 verkocht:$

lekker boven de schoorsteen? sluit je haardvuur:) lekker aan op een 1 gbit netwerk, heb je snel vuur.. ofzo.. :?
O ja waar bemoei jij je mee???
tja... um.... waar bemoei jij je mee? (nee, das wel erg zwak van mij:P) vindt het gewoon leuk om over iets te lullen.. vooral als je je verveelt, toch?

maar het ga je goed met je switch.. en ze leefde nog lang en gelukkig*D

electrowolf

• Remi
Shit! is dit ding nou nog niet gesloten? >:)

Verwijderd

Ga naar een netwerkshoppie en ruil het tegen een mooie 4 poorts 10 mbit hubje.

Da''s pas l33t spul!! (8Y

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 00:48

Brazza

Byte me!

HAHA, ik kom bij een bedrijf stage te lopen waar ze zo''n netwerk hebben twee van zulke switchen...

Ze hadden een beetje te veel geld over....

• yGiDoRp
  • Laatst online: 19-08 18:37

yGiDoRp

Sawasdee

Als je zo''n ding koopt bij Cisco krijg je ook de garantie en support die er bijhoord van Cisco.

Aangezien dat bij jou niet het geval is kan je er nooit zo heel erg veel voor vragen als wat je mischien in gedachten hebt.

Maar ding zelf is wel een paar centen waard hoor :)

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Verwijderd

Wat kan je ermee doen ????????
Een posting maken op the gathering, met het iedee van: oe kijk eens wat ik heb. :r

of je kunt er gewoon wat CAT 5 FTP kabel in proppen en een netwerk bouwen.

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Je kunt hem aan de crew van tweakers geven.

kun je hem ruilen >:)

jij mag nieuwe hardware testen :9~, zij krijgen die switch

• BC3 Victim
Lezen we allemaal mee mensen?
Hij heeft een Cisco Catalyst Gigabit Ethernet Switch 12-1000BaseX gekregen. Lees nog eens..... JUIST
12-1000Base.

Wat dacht je van thuis een GIGABIT netwerk aanleggen..en testen of je harde schijven snel genoeg zijn!!
je zou een aantal dingen kunnen doen... Te beginnen met je CCNA halen en dan langzaam aan naar boven.. die CISCO examens zijn ''iets'' waardevollers dan die jeuk examens van onze vriend BIL!!
Met zo''n switsje kun je dan lekker spelen.

Je zou hem op Ibazar kunnen verkopen... kun je er een mooie pc voor terugkopen... ik dacht zelf aan een DUAL AMD TB en een Geforge 3 en een paar reepjes ram van 512 Mb natuurlijk ook wat leuks in de vorm van SCSI160 *D *D *D

Ofterwijl...ik zou kwijlen als ik zo''n ding had...!!

• Shift
  • Laatst online: 04-08 13:44

Shift

[] Dual crazy []

Wat moet je met een gigabit netwerk thuis man, doe effe reel ! Een switch 20.000,- om mp3''s heen en weer te kopieren.! Je weet nog eens niet wat je er mee kan, en je kan een kaart nogeens niet betalen, en nog de kabels ....

• Servowire
  • Laatst online: 22-08 11:33

Servowire

prutser:~#

verpatsen aan een rijk iemand
voor 17500,- ofzo

En dan een vette bak kopen :9~

met papier mache kun je alles maken!!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:35

Ga een LAN sponsoren met dat ding *D

• Remi
Op dinsdag 22 mei 2001 21:44 schreef thereap.demon het volgende:
Wat kan je ermee doen ????????
Een posting maken op the gathering, met het iedee van: oe kijk eens wat ik heb. :r

of je kunt er gewoon wat CAT 5 FTP kabel in proppen en een netwerk bouwen.
Jaloers zeker? >:)

• BC3 Victim

Ik geloof je niet

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:16

Xtremelead