Toon posts:

[BC3] ADSL onder Linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag onder linux mijn ADSL verbinding installeren. Ik gebruik Redhat 7.1 en ik heb al een aantal ''How-TO'' pagina''s gevonden, maar daar gaan ze er van uit dat je alleen nog maar dingen hoeft in te stellen.

Ik schijn ergens een Dial-Up installer te moeten hebben, maar op de aangegeven plek staat niks. Ga ik naar netwerk instellingen en wil ik iets toevoegen staan er allerlei protocollen, maar geen PPP of PPtP (hoe dat ook mag heten.

Ik ben vrij nieuw met Linux. Wie kan mij helpen?

Verwijderd

http://www.adsl4linux.nl/

Kijk daar eens. Met die site in de hand (en de tools van die site) kan iedereen adsl-en onder linux.

Verwijderd

XS4ALL

Duidelijk uitgelegd en download locatie van die pptp bende enzo werkte direct bij mij.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die ADSL4Linux al geinstalleerd en ik kreeg ook iets wat op een verbinding leek maar hij sloot m meteen weer af.

En bij XS4ALL staat dat ik moet kiezen voor PPP, maar die staat er niet bij. Alleen alles vanaf SLIP.

Verder heb ik ook geprobeerd die patch te doen, maar daar snap ik echt niks van.
Als ik dat commando patchblabla geef, verdwijnt de prompt en schijn ik iets in te moeten voeren, maar ik heb geen idee wat.

Verder ben ik al twee dagen aan het zoeken, op het net en bij GoT. Dus die sites bij XS4All enzo heb ik al bestudeerd. Maar toch bedankt. :)

Verwijderd

Mandrake 8.0 ondersteunt als het goed is "out of the box" pptp (zoals mxstream) adsl. Misschien ook wel een aanrader dus!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 07:30
ADSL onder linux is heel makkelijk aan de praat te krijgen. Kijk op bovendelft.xs4all.nl en download de patches. Volg de stappen en het gaat zowat vanzelf. Als je vragen hebt email je maar ofzow!

Willem

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Pagina: 1