Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?
Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
Hier staat alleen maar een mac adres bij en geen Ipadres.
Met een ipadres kan ik zien welke machine het is en die machine afsluiten.
eigenlijk is het onmogelijk om via een MAC adres een ip adres te achterhalen.
Je hebt wel RARP, dat is het protocol daarvoor, maar daar is het niet voor bedoelt.
wat je eens kan proberen, is de arp tabel van een router, switch, of pc, (maakt niet uit wat) op te vragen, en ff met de oogjes zoeken.
Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
Het mac adres is een uniek nummer op je netwerkkaart dat in de fabriek wordt meegegeven. Een ip adres krijg je van je internet provider, of bij een intern netwerk kun je het zelf bepalen.
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
het is namelijk een lokaal netwerk.
nou ja ok , bedankt in ieder geval
een MAC en IP adres zijn zeker wel aan elkaar verbonden...Op vrijdag 18 mei 2001 17:23 schreef Marv het volgende:
Het mac adres is op geen enkele manier verbonden met het ip adres.
Het mac adres is een uniek nummer op je netwerkkaart dat in de fabriek wordt meegegeven. Een ip adres krijg je van je internet provider, of bij een intern netwerk kun je het zelf bepalen.
Waar denk je dat ARP anders voor is?
en DHCP?
Zoek maar eens op ARP in google ofzo, er is genoeg over te vinden.
Suc6!
RARP zeg maar een soort van DHCP.Op vrijdag 18 mei 2001 17:27 schreef Case het volgende:
Het kan inderdaad wel met het (R)ARP protocol. Staat voor (Reverse) Adress Resolution Protocol. De meeste packetsniffers kunnen er wel mee overweg.
Zoek maar eens op ARP in google ofzo, er is genoeg over te vinden.
Suc6!
Via rarp kun je aan domme terminals een IP adres toewijzen. het is niet bedoelt voor ip adressen te achterhalen.
Om het te gebruiken heb je inderdaad de ARP tabel nodig van de host.
Ja, het zorgt ervoor dat een workstation met zijn ethernet-adres kan broadcasten, en verwacht dan dat een host het workstation zijn IP-adres "vertelt".RARP zeg maar een soort van DHCP.
Ach, is alweer een poosje geleden allemaal, dus ik kan het ook fout hebben
je zit wel close.Op vrijdag 18 mei 2001 17:45 schreef Case het volgende:
ok, het is er niet voor ontworpen, maar kan er wel voor worden gebruikt volgens mij.
Om het te gebruiken heb je inderdaad de ARP tabel nodig van de host.
[..]
Ja, het zorgt ervoor dat een workstation met zijn ethernet-adres kan broadcasten, en verwacht dan dat een host het workstation zijn IP-adres "vertelt".
Ach, is alweer een poosje geleden allemaal, dus ik kan het ook fout hebben
zoals ik al zei, kun je geen RARP gebruiken voor het IP adres op te vragen. En ik zei al dat je dat het uit een arp tabel van een willekeurige andere netwerk-device kan plukken die in hetzelfde netwerk hangt.
die post boven case, van BFM heb ik er neer gezet...
heel raar.
ik weet niet eens wie BFM is..
ach... zal wel een bug zijn...