Toon posts:

[BC3] Vaag winroute DHCP probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb een gek winroute probleem. Winroute staat bij ons in de gangkast voor z''n zevenen een fast adsl accountje te sharen. Daarvoor gebruik ik ook de DHCP server (zodat m''n huisgenoten niets zelf hoeven in te stellen, het zijn computer leken).

De DHCP server heeft het goed gedaan. Maar op een of andere manier krijgen sommige huisgenoten in eens geen IP adres/gateway/dns meer toegewezen als ze tegenwoordig opnieuw opstarten. Ik heb geen LEASE ingesteld, dus daaraan zou het niet kunnen liggen. De dhcp server zou het gewoon moeten doen. Iemand een idee waar het aan ligt??

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-08 16:33
Vaag ja. Heb je al geprobeerd de adress-scope te vergroten? Mischien zijn de IP''s op ofzo.

En als je geen lease time insteld, is ''t dan niet zo dat als een IP éénmaal gebruikt is, het erg lang niet beschikbaar is? Ik zeg maar wat.

Verwijderd

Topicstarter
De adress scope is groot genoeg. 192.168.1.220 tot 192.168.1.240 voor 7 clients. Dus dat is zat. Als de lease uit staat, wil dat zeggen dat iedereen ná de eerste aanvraag door een NIC met een bepaalde MAC adres altijd hetzelfde IP adres krijgt.

Het is echt vaag. Ik heb nu de meeste clients handmatig ingesteld. Maar het is handiger om het via DHCP te doen.

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:54
Ik heb met Sygate en Winroute al vaker probs met DHCP gehad, Sygate deelt bij ons op de compuclub regelmatig dubbele IP''s uit, Winroute deelt soms helemaal niets uit, beetje wazig allemaal. Ik ben in ons studentenhuis inmiddels over op vaste IP''s, scheelt in opstarttijd en je weet wie welk IP heeft (zonder lease ook, zoals je al zei)..

Misschien dat ik nog eens, als ik m''n linux-router af heb, zo''n dhcpd ding install, misschien dat dat wel stabiel en betrouwbaar werkt.