[BC3] Netwerkje werkt niet!!

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb een beetje een probleempje met mijn netwerkje (nog maar 2 computers.

Ik zal eerst even uitleggen wat er staat:
Pc 1
1000 mhz; 128mb;
realtekkaartje 1 (10mb voor kabel), met ip van @home;
realtekkaartje 2 (10-100mb voor netwerkje), met ip=192.68.0.1, subnet=255.255.255.0;
windows ME

Pc 2
350 mhz; 64mb;
3com-kaartje (10 mb voor netwerkje), ip=192.68.0.2, subnet=255.255.255.0;
windows 98SE

8 poorts hubje (nieuw)

Nu het probleem:
Ik krijg het niet voor elkaar om ze met elkaar te laten communiceren, ook geen ping.
De lampjes op het hubje branden wel, dus dan moet de kabel goed zijn.
Ik heb al eens geprobeerd om alles (dus ook windows) op nieuw te installeren, maar ook dan werkt niet :'(.

Iemand nog advies?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:24

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Kan je vanaf je ME machine wel je beide IP adressen pingen??

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Verwijderd

Probeer TCP/IP eens opnieuw te instaleren..
loop alle instellingen nog eens na...

• BC3 Victim
Kan iedere machine zijn eigen NIC wel pingen?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Fabian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-08 19:55
Wat zowiezo wel handig is om je ip''s te veranderen in 192.168.x.x
192.68.x.x is voor zover ik weet, geen private range

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:40
mischien een kabel probleempje?

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 15:37

Dreamer

Foutje

heb jeje netwerk kaarten op 10mbit half duplex staan of op 10mbit full duplex

als het full duplex is zet hem dan op half duplex

je hub kan dat namelijk nie aan

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• BC3 Victim
Je hebt toch niet op PC 1 beide netwerkkaarten op de hub aangesloten he? Maar toch wel eentje op de kabelmodem en eentje op de hub?

Ik heb hier thuis precies het zelfde draaien (nouja had, heb het nu iets anders) en dat werkte wel lekker. Probeer je IP''s eens op 162.158.0.1 en 162.158.0.2 te zetten die heb ik ook gekozen.

• BC3 Victim
2 dingen die mis kunnen zijn:
a. je netwerkkaart instellingen zijn niet goed, full duplex, half duplex.
b. je hebt 2 realtek kaarten. Ergens hier heb ik nog wel eens gezien dat dat niet goed werkt. Wissel die realtek eens met die 3com om.

• Fabian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-08 19:55
Probeer je IP''s eens op 162.158.0.1 en 162.158.0.2 te zetten die heb ik ook gekozen.
Hmmm ook 162.158.x.x is geen private range, kan lastig worden als een internet pagina die ip''s gebruikt en je wil ''m bezoeken..
gaat dat niet

Verwijderd

Nou het lijkt me wel verstandig om de range 192.168.x.y te gaan gebruiken, aangezien die range niet op het internet wordt gebruikt.

controleer dan je TCP/IP goed geinstaleerd is door 127.0.0.1 te pingen, als je geen reply krijgt dan is dat niet goed.

probeer dan de andere computer te pingen dat moet werken als je de juiste kabels hebt gebruikt naar je hub, dus geen cross cable. sommige hubs hebben ook een aansluiting die bedoelt is om de hub te stacken dan gaat het ook fout probeer eens een andere poort op je hub. (bijv. 4 en 5)

als je je internet wil sharen dan is all aboard trouwens wel makelijk maar dan moet je netwerk wel werken.

• BC3 Victim
Op donderdag 17 mei 2001 22:55 schreef Fabian het volgende:

[..]

Hmmm ook 162.158.x.x is geen private range, kan lastig worden als een internet pagina die ip''s gebruikt en je wil ''m bezoeken..
gaat dat niet
Reverse DNS Lookup of 162.158.0.1
The computer name ("domain name") identified for this IP address is:

ap4.server.humanclick.com

Oeps klopt, maar daar kwam ik dus gelukkig nooit :-)
Maar ik heb het een tijdje geleden al veranderd.

Pagina: 1