Toon posts:

[BC3] Vaag probleem met Mxstream Fast en netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een heel vaag probleem met me netwerk en me Mxstream Fast Xs4all aansluiting.
Ten eerste kan ik in netwerkomgeving de client niet zien en andersom op de client de server niet zien. Ik kan daarentegen wel internetten op de client.. :?

Het tweede probleem is dat als het eenmaal eindelijk weer lukt om te internetten op de client, het na een reboot van de server opeens niet meer werkt. Als ik dan vervolgens even in SyGate de optie "Enable Address Server (DHCP)" aanvink als ie uitgevinkt stond (of uitvink als ie aangevinkt stond), dan werkt het internet weer op de client. :?

Me instellingen zijn als volgt bij de 2e netwerkkaart op de server:
DNS uit, WINS uit, IP 192.168.0.1, Subnetmask 255.255.255.0

De instellingen op de client:
DNS aan / host: computer1 / zoekvolgorde: 192.168.0.1, Gateway 192.168.0.1, WINS uit, IP 192.168.0.2, Subnetmask 255.255.255.0

Wie weet hoe de problemen komen die ik heb, en hoe ik ze kan verhelpen?
Bij voorbaat dank! :D

Verwijderd

Ja tjemig.
1. Is die server een NT bak. Ik heb weleens gehoord dat de DHCP server van Sygate daar problemen geeft. Oftwel gebruik dan de DHCP server van NT zelf.
2. Als je geen shares op je computers hebt zie je ze ook niet in netwerkomgeving. Kijk of je kan pingen, dan weet je genoeg.
3. DNS hoeft in je cleint niet aan te staan, default gateway is genoeg. Je ipadressering lijkt in orde.

suc6 en lees de netwerk FAQ eens

Verwijderd

Zet het ip adress van de netwerkkaart die verbonden is met de modem op 10.0.0.150. En hostnaam of ip-adress van verbinding MXSTREAM op 10.0.0.138

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Op donderdag 17 mei 2001 22:27 schreef meggelaar het volgende:
3. DNS hoeft in je cleint niet aan te staan, default gateway is genoeg. Je ipadressering lijkt in orde.
Hmm.. als je op de client geen DNS gebruikt, welke naamresolutie methode wil je dan gebruiken voor hosts op het internet?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Op vrijdag 18 mei 2001 00:39 schreef axis het volgende:

[..]

Hmm.. als je op de client geen DNS gebruikt, welke naamresolutie methode wil je dan gebruiken voor hosts op het internet?
Die krijg je toegewezen als je de VPN verbinding op zet. Zet zoals je statische IP adres.

Hier is mijn advies.
Verander het subnetmask van de NIC voor de ADSL modem in 255.255.255.0 (ipv 255.0.0.0 zoals in de adsl handleiding). En zet eens DHCP aan en laat op je client alles toegewezen krijgen (dns/gateway/ip).

Rob