[BC3] ADSL sharing probleem ( E:650 )

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hoi, ik zit met 2 computers thuis, een P100 :'( en een AMD800 :) .

De ADSL modem staat aan de P100 (server) en daar gebruik ik SyGate om mijn internet door te sturen naar de AMD800 (client).

Nu, het volgende, als ik in mijn kamer zit ( met de AMD800 ) gaat het perfect, het internet. Geen problemen.

Maar, als mijn vader er bij komt, op zijn P100, dan na enkele sec. of soms 5 min., is er gewoon geen activiteit meer.
Mijn computer kan geen gegevens meer van het internet ontvangen en mijn vader zijn computer ook niet.

Als ik dan uitlog en terug inbel (dail-up) dan zegt hij :

'' De externe-toegangsserver reageert niet (E650) '' !

Kan iemand mij daarbij helpen a.u.b. ?
Als dit opgelost zou zijn zou ik zeer :D zijn.

Dank u.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
>> Move NT

DIT IS MIJN WEBSITE

• BC3 Victim
Oh, sorry, ik dacht dat dit bij het topic ''internet'' hoorde. :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Is er niemand die mij kan helpen ? :'(

• BC3 Victim
Echt niemand ?? :'(

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dial up server uitgezet?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• BC3 Victim
Hoe bedoel je ? ADSL werkt met een Dail-up verbinding, zonder die kan ik geen verbinding maken ...

Verwijderd

zou het kunnen dat die p100 zo beperkt is dat doorgeven van internet als enige taak nog wel te doen is maar zodra iemand aan de desktop gaat zitten het teveel wordt?
hoe los je het btw op? reboot?
klinkt naar : lose the p100 and get a PC!

• Joop
  • Laatst online: 04-08 18:17
Extra RAM is geen oplossing.
Als je de search gebruikt zul je veel probs vinden die hier op lijken. Probeer daar eens naar te kijken.

Verwijderd

Ja, vaag probleem is dat.

De p100 maakt dus een VPN verbinding met mxstream. Ik heb eenzelfde opstelling als jij. Ik gebruik in ons studentenhuis een p100 met win98se om met z''n zevenen een fast adsl accountje te sharen. Toen de nieuwe login procedure er kwam zijn we ook overgestapt van sygate naar winroute.

Ik geloof niet dat BackSlash32 het probleem helemaal begrepen heeft. Een p100 staat in principe uit z''n neus te vreten wat processorusage betreft bij het delen van internet. Een tijdje geleden gingen er wel eens wat huisgenoten stiekum op onze server in de gangkast internetten. Door het grote tekort aan geheugen kreeg de computer het vrij zwaar en dat was te merken aan de internet verbinding (ping tijden gingen drastisch omhoog en we kregen timeouts). Het kan denk ik wel zijn dat als je pa bezig gaat op de p100 dat het iets te zwaar is voor die pc om nog verbinding te houden. Een oplossing is een aparte server kopen of wat meer geheugen er in te steken.

• BC3 Victim
Er zit nu 32Mb RAM in :'( , zou het probleem verdwijnen als ik er een beetje meer in stop :) ?

Ik hoop dat het zo gemakkelijk is :D

Verwijderd

ja, en als je vader het niet erg vind kun je er linux opzetten, dat kan wel goed...
maar dan zal je iemand moeten vinden die je kan helpen, het configureren van linux is een stuk lastiger dan windows!

• BC3 Victim
Ik heb dus vandaag de laatste hand gelegd aan mij netwerk en alles doet he:).

Ik heb dus ook adsl maar ik krijg geen probleempies. Als je me nou ff een meel stuurt met al je instellingen dan kijk ik ze ff na.

• ThreeBird
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 18:37

ThreeBird

That's the order of thing

Op zondag 20 mei 2001 14:51 schreef bwe het volgende:
ja, en als je vader het niet erg vind kun je er linux opzetten, dat kan wel goed...
maar dan zal je iemand moeten vinden die je kan helpen, het configureren van linux is een stuk lastiger dan windows!
Er is hier eens een topic geweest: "Freesco en MXstream, het is mogelijk".
Hier is de link: [topic=171024]

You're not a doctor, you're a bricklayer.

• BC3 Victim
Een andere pc kopen of er linux opzetten is geen optie.

Zou extra RAM nu werken of niet ? :?

• Joop
  • Laatst online: 04-08 18:17
Op zondag 20 mei 2001 16:40 schreef Joop het volgende:
Extra RAM is geen oplossing.
Als je de search gebruikt zul je veel probs vinden die hier op lijken. Probeer daar eens naar te kijken.
:)

• BC3 Victim
Heb ik gedaan, maar ik vindt geen specifiek antwoord ...

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zaterdag 19 mei 2001 19:28 schreef RopStop het volgende:
Ja, vaag probleem is dat.
Precies, vandaar dat ik het in een andere richting ging zoeken.
Ook vanwege z''n foutmelding:
'' De externe-toegangsserver reageert niet (E650) ''
[....]
Ik geloof niet dat BackSlash32 het probleem helemaal begrepen heeft
Nou ja, ik ging eens zoeken, en ik kwan dit tegen:
http://www.google.com/search?hl=en&lr=&safe=off&q=Error+650+DUN

Vandaar.

Aangezien VikingSoft op de client een inbelverbinding wil opzetten via dezelfde P100 server als waar z''n vader al op zit te werkenb dan gaat dat denk ik mis omdat er al een verbinding is opgezet.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• BC3 Victim
UTFS! >:)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

User --VnCnT--
Aantal posts: 21
Gem. aantal posts/dag: 2

Mmmmjah..

Met alle respect, als je UTFS schreeuwt, geef dan iig een link als aanzetje.
Staat wat netter ;)

enneh..
Op donderdag 24 mei 2001 14:03 schreef --VnCnT-- het volgende:
Netwerk blind? Tijd voor een gelijde hond! ;)
[topic=183186]

is ook een beetje flauw, nietwaar?

• BC3 Victim
UTFS ??? wat wil dat zeggen ?

Pagina: 1