Toon posts:

[BC3] Netwerk dood

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het netwerk hiero is een eetje heel erg DOOD.
Het heeft een jaar op TCP/IP gewerkt heb hem verandert naar NETBUI ivm firewall die zeurde. En dat werkte ook 2 weken. Maar nu doet ie niks meer PC''s zien elkaar niet meer. En pingen gaat ook niet :( Ik vermoed zelf dat er een kaartje dood is. Ik heb alleen geen idee hoe ik dit kan testen zijn hier geen proggies voor?

Het omweerde hier van de week nogal en sinds dien doet ie het niet meer. Denk niet dat dit met elkaar te maken heeft maar de phone lag er toen ook uit.

PC''s draaien overigens beiden op Win2k SP1

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Even een beetje meer info graag...
Wat zie je bij device manager? Zijn ze daar nog actief En wat levert arp -a op als resultaat?
Ben zo terug om te kijken..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op donderdag 17 mei 2001 18:33 schreef Doomday het volgende:
Het omweerde hier van de week nogal en sinds dien doet ie het niet meer. Denk niet dat dit met elkaar te maken heeft maar de phone lag er toen ook uit.
Het kan heel goed eraan liggen dat door het onweer je netwerkkaartje naar de k*t is. Een vriend van me had dat ook. Onweerde bij hem en toen netwerkkaartje kapot. :(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Meer info ok. 2 Realtek RTL 8029. Enigste Protocol is NETBUI en natuurlijk staat printer en bestand deling aan. ARP -a geeft de melding geen arp vermelding gevonden. Maar mijn vraag is dus eigenlijk of iemand een proggie kent om de kaart te testen.

Oplossing is er niet ben ik bang, want hij is denk ik stuk. Mocht je toch een oplossing weten hoor ik hem natuurlijk graag ;)

• ElbY
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:01
Commando''s ARP en PING zijn onderdeel van een TCP/IP stack. Geen TCP/IP stack is ook geen PING en ook geen ARP.

Aangezien je enkel NetBeui actief heb is het mijn inziens logisch dat je geen antwoord terug krijg.

Wat wel werkt is het commando NET op de DOS-prompt. Gebruik met name NET VIEW om je netwerkcomputers te signaleren.
Meer info zie: NET /? en NET VIEW /?

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-07 08:15
bij die realtek kaarten zit altijd een floppy (bij mij wel).

daar staat een diagnose proggie op, waarmee je alles kan zien (test loopback, netwerk verbinding e.d.)

ik geloof dat je dan met de loopback kan zien of je netwerk kaart het nog doet.

Verwijderd

Topicstarter
Floppy eeuhmm dan moet ik gaan zoeken. Het is toch niet dat DOS proggie wat ook bij realtek te downloaden is want die geeft alleen een mooie error en verder niks :(.Maar pingen kan normaal wel je typt dan gewoon ping en dan de naam van de pc. (toch?) Ik krijg van een vriend morgen een netwerk kaartje kan ik kijken of er een stuk is. Ook maak ik er denk ik wel weer TCP/IP van. :P

• ElbY
PING uit de doeken -> http://www.freesoft.org/CIE/Topics/53.htm

Ik vind het knap als je een reply krijg met als protocol NetBeui.

Verwijderd

Topicstarter
Oeps dat proggie moet natuurlijk in DOS mode worden gestart en niet in een DOS BOX in windows. |:( stom |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 18 mei 2001 08:13 schreef ElbY het volgende:
PING uit de doeken -> http://www.freesoft.org/CIE/Topics/53.htm

Ik vind het knap als je een reply krijg met als protocol NetBeui.
Oeps :) daarom kan ik dus alleen mezelf pingen. Welk protocol adviseren jullie TCP/IP ???

• ElbY
Advies van welk protocol is afhankelijk van je infrastrucuur.

Heb je een klein netwerk en hoef je niet te routeren of internet access te verschaffen: NetBeui.

In geval je een groot netwerk heb of moet routeren zonder internet access: IPX/SPX

In geval je een groot netwerk heb of moet routeren plus internet access: TCP/IP

Groot netwerk moet je ongeveer zien als een segment van 25+ hosts.

Verwijderd

ga hem begraven... :9

----
sorry, niet leuk...

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 14:50

Crusader

Arc Nature

Als op het hele netwerk alle pc''s elkaar niet meer zien, dan hoef je echt niet te zoeken naar 1 defecte netwerkkaart. Of ze moeten toevallig allemaal in 1 klap doodgegaan zijn. Maar dat lijkt me heel sterk. Volgens mij zou je het eerder moeten zoeken in defecte netwerkapparatuur (hub ofzo) of als je nog coax bekabeling gebruikt, zoek eens naar kabelbreuk.
Dit hele gebeuren ligt denk ik niet aan het feit dat je twee weken geleden het protocol hebt gewijzigd.

EDIT: Oeps, zie dat het netwerk waar je het over hebt niet zo groot is... in dit geval zou er inderdaad een nic defect kunnen zijn.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 18 mei 2001 11:38 schreef jeroenbeekman het volgende:
ga hem begraven... :9

----
sorry, niet leuk...
Vind hem wel cool anders ;-)
Pagina: 1