[BC3] netwerkaart werkt niet correct

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik heb een Realtek RTL8029(as) PCI Ethernet NIC
Windows (98) pakt ziet hem gewoon (in apparaatbeheer) maar ik krijg met geen mogelijkheid verbinding... iemand 1ig idee wat er mis is?

Tnx

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:30

GaMeOvEr

Is een hork.

Met geen mogelijkheid verbinding met wat ?

Hub\Switch ? Andere PC ? Branden er lampjes ?

*more input required*

Aannames zijn fataal.

• BC3 Victim
van pc naar pc..en de lampjes (groen & rood) branden constant

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Beide constant ? De ene is toch link, en de andere verkeer ?

Wat voor kabel heb je gebruikt ? Cross-cable of normale ?

Aannames zijn fataal.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Heb je nu die beginnersguide al doorgelezen ?

(De reden dat ik je andere topic gesloten heb...)

Aannames zijn fataal.

• BC3 Victim
ja een crosscable, en heb de faq ook al doorgelezen, heb wel 1 pci & 1 isa..maar dat kan (nog) niet de oorzaak zijn.. want ik had de ipnummers wel gepingd en dat deed het wel (nu niet meer).

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Twee verschillende NIC''s maakt niet uit nee. verschillende typen NIC''s kunnen gewoon met elkaar babbelen.

Maar je kon eerst dus pingen, en nu niet meer ?

Wat is er sindsdien verandert ?

Aannames zijn fataal.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Aha, goed dat je de FAQ hebt doorgelezen, maar in die FAQ staat een Tips & Trucs sectie, en daar staat een link naar een hele mooie guide op T.net voor thuisnetwerken, waarin best wel veel behandeld wordt. Vandaar dat ik bij dat ander topic de link ernaar toe gaf. Zal ik nog een keertje doen, maar nu rechtstreeks naar Tweakers.net zelf.

Hier dus.

Aannames zijn fataal.

• BC3 Victim
Het is gelukt..

Bedankt voor de hulp, (en de link)

:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~

Pagina: 1