[BC3] Bootproblemen met Realtek

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb gisteren dus een netwerkkaart met een Realtek 8139-chip geinstalleerd en nu duurt het ineens veel langer voordat m''n comp geboot is. Hoe kan dat en weet iemand een oplossing om de boot-tijd te verkorten???
Thx.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 18:37

yGiDoRp

Sawasdee

UTFS!

Stel een IP Adress in voor je NIC en dan duurt het niet zo lang meer.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:09
Netwerk maakt (Byna) altijd je boot langer in windows.
Heb je ip protocal geinstalled ??
zorg dan dat je een ip nummer hebt.
gewoon zelf invullen...
of via DHCP( zorg er dan wel voor dat de
DHCP server bereikbaar is)
of anders wordt er tijdens booten erg lang gepolled naar de server.

1+1+1 = 1

• BC3 Victim
Nja, ik moet zeggen dat ik ook probs heb met deze chipset.
Niet op mijnen WinMe
Maar wel op mijn andere bak die momenteel win98se draait.
Maar ook onder linux had ie problemen met de netwerkkaart (Het beeld bevroor gewoon in grafische modus,zowel Gnome, KDE (1.1.2 en 2.0 en 2.1), Windowmaker als Blackbox ...).
En ik vind maar geen oplossing ... ;(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Ja, dat IP-nummer invullen werkt al een stuk beter. Ik moet het maar voor lief nemen dat de boot-time nu iets langer is :)