[BC3] Ongewenst loginscherm bij downloaden van IIS4

Pagina: 1
Acties:

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Eerst even de huidige situatie schetsen:

Server :
- NT4 Server(Enterprise) + IIS 4 + SP6a + ADO2.5 + NTFS
Netwerk :
- Banyan Vines + TCP/IP
Clients :
- Windows 95 + IE 4 / 5 / 5.5

Ik heb het volgende probleem:

Wanneer ik een pagina (asp of html) op de IIS bezoek met een client gaat alles ok. Wanneer ik echter een document ga downloaden uit dezelfde map door op een link naar het document te klikken gebeurt het op sommige clients dat windows 95 een loginscherm toont met de tekst : "Netwerkpaswoord invoeren", dit wil ik niet hebben. Wanneer je echter op annuleren klikt wordt de download succesvol afgerond. Wanneer je op "save target as" klikt in IE wordt het loginscherm nooit getoond.

Het loginscherm is een ander en kaler loginscherm dan die je krijgt wanneer je kiest voor "NT Challenge/Response" of "Basic Login" in IIS.

De rechten van de mappen heb ik gecontroleerd en staan op "anonymous access" dat lijkt mij in orde. Wanneer ik de site op een andere NT4 server(standaard) draai met dezelfde instellingen gebeurt dit alles niet.

Iemand enig idee wat de boosdoener is van dit probleem?

Thnx.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Heeeeel vaag...

maar je hebt in IIS alleen anonymous access aangezet, en de rest uit (je weet maar nooit) ?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• waslijn
Ja ik heb echt alle combinaties geprobeerd, nu staat alleen anonymous access aan. Ik heb echt geen flauw idee van wat er fout gaat.

• beauco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2024
- Heb je Directory Browsing op forbidden staan toevallig?
- Heeft IUSR_"servernaam" of everyone "READ" rechten op de mappen?

• waslijn
Ik kom er net op MS Technet achter wat het probleem is. Het probleem treed alleen op bij Office 2000 documenten die direct door Office 2000 vanuit de browser geopend worden vanaf een NT4 server met IIS4. Door SR-1a voor Office 2000 op de clients te installeren is het probleem opgelost :)

Waarom het dan wel op de andere NT4 Server met IIS4 werkt is dan een raadsel, maarja het zal wel.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Oh ja, Frontpage Extensies... zegt genoeg..
als je die erop hebt staan, opent ie het Office 2000 document (word, excel,ppt) in read/write modus, in plaats van het enkel te downloaden.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Pagina: 1