Toon posts:

[BC3] één PC in LAN is langzamer???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Instellingen van het netwerkkaartje op je ''trage'' PC denk ik. Kijk eens of ie op Full Duplex staat of op Auto.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
misschien onduidelijke titel, maar ik wist het ff niet beter te formuleren....het zit dus zo:

Ik heb een LAN thuis met daaraan 5 Windows PC''s en één server die op Linux draait, deze regelt de kabelinternetverbinding.
LAN werkt prima (''t is een 100 Mbit trouwens)maar één van de PC''s die aangesloten is werkt enorm traag over het netwerk, alleen met internet heeft ie geen problemen.

Als ik met mijn PC van de "probleem-pc" iets af wil halen, gaat dat met de gewone snelheid, een mp3''tje in een seconde of 15, da''s dus geen probleem. Maar als ik het andersom probeer dan duurt één mp3''tje gewoon een kwartier of zelfs meer !!!! Dat is toch echt vreemd :?

En het meest vreemde vind ik nog wel dat íe wel snel kan downloaden van internet, dus dat is blijkbaar geen probleem....

Iemand enig idee wat er mis is??

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
dat staat íe dus wel, dat dacht ik eerst ook, maar staat gewoon op 100 Mbit en op full duplex....:?

en dan zou het toch ook vreemd zijn dat ie van internet wel snel kan downloaden, ik haal er geregeld 200-300 K mee....

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Welk OS draai je? Ik had ook altijd problemen als ik van een 95 of 98 machine naar een 2000 bak wilde. Andersom ging altijd rete snel.

• BC3 Victim
ik draai overal 98se op en de server draait dus op Linux

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Op donderdag 17 mei 2001 11:44 schreef kamstra het volgende:
dat staat íe dus wel, dat dacht ik eerst ook, maar staat gewoon op 100 Mbit en op full duplex....:?
Heb jij dan een switch?? Je kan alleen in full duplex werken als je een swich hebt of een crosscable, anders zoek je gewoon om problemen.

• BC3 Victim
ja ik heb een switch......

• BC3 Victim
niemand met een idee meer?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:44

GaMeOvEr

Is een hork.

Ff een NIC uit een andere PC lenen, en kijken wat er dan gebeurt ? ff ander kabeltje proberen ?

Aannames zijn fataal.

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 09:04
ff een andere pc pingen, kijken of je packetloss hebt.

• BC3 Victim
met pingen heft ie geen packetloss, en ook een andere kabel heb ik al geprobeerd, da was het ook niet. Andere NIC nog niet geprobeerd, maar ik vraag me ook af of dat het is, aangezien ik er geen problemen mee heb als ik met een andere PC er iets van af moet halen -> zou dus alleen z''n downstream niet goed zijn...dat is het niet, want van internet kan íe wel snel downloaden.

• BC3 Victim
Dit is misschien wel niet op de goede plaats maar wat is een NIC ? Wat bedoel je daar mee ?

Dank u.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Een NIC is een Netwerk interface kaart.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Pagina: 1