[BC3] Beste netwerkkaart voor Casema com21

Pagina: 1
Acties:

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:55

Armada

-Wat wil je weten?-

Topicstarter
Hi ppl,

Ik heb sinds gisteren een COM 21 systeem Cable Plus) van Casema laten installeren, maar het netwerk doet het niet. Aangezien het lnk-lichtje het al niet doet denk ik dat het aan de NIC ligt (vier jaar oud Target (ISA 10MBit)ding, ik kan niet eens een fabrikantsite vinden voor drivers).

Nu wil ik dus een nieuw netwerkkaartje kopen en ik heb via Search al in dit forum zitten zoeken over 3com vs. ander (Realtek) spul, maar dat gaat allemaal over het verbinden met andere computers in netwerken en niet specifiek over puur Internet gebruik.

Wat kan ik het beste nemen qua NIC? 99% van de tijd is hij voor het Internet en misschien een keer per jaar om te netwerken bij een vriend, maar dit is echt het minst belangrijk?

Bijv. Informatique zit bij mij in de buurt en daar zit ik dan te kijken naar de volgende twee kaarten:
- 3Com 3C905C-TX-M FastEtherlink 10/100 PCI bulk (Fl. 155,-)
- Sitecom PCI Fast Ethernet kaart 10/100Mbit (Fl.39,-)

Het prijsverschil tussen deze twee kaarten maakt me niets uit als het ook daadwerkelijk een verschil uitmaakt...

[MN]

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Verwijderd

hihihhi
voor casema kan je de slechtste sloomste netwrek kaart kopen

Snelheid haal je toch niet

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Topicstarter
Misschien nog wat aanvullende informatie: ik wil wel graag verschillende FPS-en over de kabel spelen, dus processorbelasting kan een issue zijn...

Maakt de kaart ook nog wat uit voor sustained rate tov peak-rate?

DelphiX: Mja, misschien, maar laten we dat even buiten beschouwing laten, aan het einde van de maand zullen we met maximaal 5 modems op de wijkkast zitten, dus dat zal nog wel even loslopen...

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:52
Op donderdag 17 mei 2001 10:27 schreef Armada het volgende:
Misschien nog wat aanvullende informatie: ik wil wel graag verschillende FPS-en over de kabel spelen, dus processorbelasting kan een issue zijn...

Maakt de kaart ook nog wat uit voor sustained rate tov peak-rate?

DelphiX: Mja, misschien, maar laten we dat even buiten beschouwing laten, aan het einde van de maand zullen we met maximaal 5 modems op de wijkkast zitten, dus dat zal nog wel even loslopen...
Dat ligt er natuurlijk aan wat voor''n processor je hebt... en internetten stelt nauwelijks eisen aan zo''n kaartje als je het mij vraagt; maar in de regel is de realtek(== sitecom) wat meer processorafhankelijk en de 3COM minder.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op donderdag 17 mei 2001 10:12 schreef Armada het volgende:
Hi ppl,

Ik heb sinds gisteren een COM 21 systeem Cable Plus) van Casema laten installeren, maar het netwerk doet het niet.
Dat is in geval van Casema, normaal...
Aangezien het lnk-lichtje het al niet doet denk ik dat het aan de NIC ligt (vier jaar oud Target (ISA 10MBit)ding, ik kan niet eens een fabrikantsite vinden voor drivers).
http://www.target-int.nl/driv/netwdriv.htm & http://www.targetweb.nl/driv/netwdriv.htm

TARGET International b.v.
Eindhoven - Airport
td@targetweb.nl / www.targetweb.nl

Hoogst waarschijnlijk zijn die Target Nic''s gewoon uitgerust met een RealTek chippie:

http://www.realtek.com.tw/htm/download/cgi/dld1.cgi/h?class1=communication
Nu wil ik dus een nieuw netwerkkaartje kopen en ik heb via Search al in dit forum zitten zoeken over 3com vs. ander (Realtek) spul, maar dat gaat allemaal over het verbinden met andere computers in netwerken en niet specifiek over puur Internet gebruik.
Voor Casema kan je de goedkoopste Netwerkkaart gebruiken.
Wat kan ik het beste nemen qua NIC? 99% van de tijd is hij voor het Internet en misschien een keer per jaar om te netwerken bij een vriend, maar dit is echt het minst belangrijk?
Probeer eerst die Target drivers die ik je net gegeven hebt. En ga niet bij elke keer dat er een netwerkerror is de schuld bij jezelf zoeken.
Bijv. Informatique zit bij mij in de buurt en daar zit ik dan te kijken naar de volgende twee kaarten:
- 3Com 3C905C-TX-M FastEtherlink 10/100 PCI bulk (Fl. 155,-)
- Sitecom PCI Fast Ethernet kaart 10/100Mbit (Fl.39,-)
De Sitecom voldoet prima, de 3Com is overkill, tenzij je een heel netwerk thuis hebt liggen.
Het prijsverschil tussen deze twee kaarten maakt me niets uit als het ook daadwerkelijk een verschil uitmaakt.
Als verschil de belangrijkste factor is: Neem dan een goedkoop Realtek/Intel netwerkkaartje en schrijf je eigen in voor ADSL. Verschil tussen netwerkkaarten met Casema is onzin, daar de bottleneck bij het Casemanetwerk ligt en niet bij de netwerkkaart.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb ook een COM 21, en die deed het niet zodra ik er een 100 Mbit kaart op aansloot, en danmaakte het niet uit welke, want ik heb er drie geprobeerd, bij de eerste de beste 10 Mbit deed ie het meteen....

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Topicstarter
Vanmiddag gewoon maar een 3com kaart (10/100MBit) gekocht en die erin gehangen, meteen als een tierelier draaien, no problemo.. (Ja met Casema!! Laten we maar zo zeggen: klagers die hoor je, de rest meestal niet).

Bedankt voor de adviezen in ieder geval.

[MN]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:52
Op donderdag 17 mei 2001 11:51 schreef kamstra het volgende:
Ik heb ook een COM 21, en die deed het niet zodra ik er een 100 Mbit kaart op aansloot, en danmaakte het niet uit welke, want ik heb er drie geprobeerd, bij de eerste de beste 10 Mbit deed ie het meteen....
Was je zeker vergeten handmatig op 10Mbit half mode te zetten? *D

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1